Den "stackaren" som fått 93dB på träning utan db-killer har säkerligen fått det på en passering utan full gas. På racet körde han / hon av naturliga skäl lite hårdare.
Det finns ingen möjlighet att veta trottelpositionen när man mäter ljudet. Hur fan skulle det gå till?
Begär man ut sina resultat fast arrangören inte varit säker på sitt resultat så får man själv ta ansvar för hur man hanterar det.
Dom enda mätresultat man kan garantera är när det upprepade gånger låter för mycket. I alla andra fall finns det risk / chans att det inte är under full acceleration.
Är ni med? Gissa varför man ursprungligen inte publicerade eller delade med sig av mätprotokollen.
Jasså säger du det! Nu snackar du skit utan att veta ett dugg om sanningen.
Precis så som reglerna säger så var det domaren själv som bestämde vart mätningen skulle ske, så det var nog nästan omöjligt för domaren att se och ta åt sig av då det var hans eget beslut.
Vad får ni alla dessa falska påståenden ifrån?
Domaren (JAG SJÄLV) bestämde helt själv att mäta där just för att det är en neutral plats utan fasta föremål som kan störa mätningen.
Men du kanske har en annan teori om detta också som du hört från säkra källor?
Kan ni inte lägga ner spekulationerna, ryktesspridningen och smutskastningen nu. Jag tror alla relevanta argument har blivit bemötta och NR18 har förklarat hur den absoluta verkligheten ser ut.
Om något skall ändras måste det ske på förbundsnivå så gör en skrivelse till Svemo om ni har något att framföra. Under denna säsong kommer mätningarna att fortsätta och den som ignorerar regeln kommer att bestraffas därefter. Det är busenkelt!