Under dom 5 år som jag tävlat har jag tagit del av mätresultat massor av gånger. Och det är faktiskt häpnadsväckande exakthet på mätningarna. För mig har det aldrig slagit olika.
Utan db killer 98-102db och 89-95 db med db-killer. Beroende på var arrangören mäter mm. Alltså kan jag klara mig utan db-killer om förhållandena är gynnsamma. Men gör säkrast i att ha db-killer i nu när arrangörerna tar i med hårdhandskarna.
Däremot efterfrågade jag en tydlighet från alla arrangörer och Svemo. Med att vara konsekventa i sina ljudmätningar. Så inte jag kör med db-killer och resten av startfältet kör utan, för att dom hört på sidovägar att det inte kommer vara någon ljudmätning, eller att ljudkillen gått upp i skogen på 100 meters håll och mäter ljud.
(Som det blev på SM-Anderstorp, när jag och Petter fått varningar och stoppat i db-killers. För att sen märka att ingen annan gjorde det, och inga straff delades ut). Gissa om vi tog ut db-killers då till söndagens kval och race.
Utförs ljudmätningen så som reglementet föreskriver, så är det mer än bra noggrannhet.
Håller med dig i allt du skriver!