individuell påverkan MC-varuhuset

Absolut_Jonas

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Hoj
K5
Var på MC-varuhuset idag och skulle handla muttrar till polarens R1:a. Har samtidigt med oss hans gaffel för en enkel fråga.

Vi knallar till "Verkstaden" och ska fråga killen som sitter i tidsbokningen om gaffeln och får till svar:

"Nej... det funkar inte så!"
-"Vad funkar inte så" frågar jag
-"Du kan inte få svar på frågan, du kan däremot lämna in gaffeln för 1700:- så kan vi fixa den åt dig"
-"Men jag vill bara veta hur muttern är gängad i gaffeln"
-"För att fixa ditt problem måste du ha flera special-verktyg och du kan inte låna dessa av oss, tyvärr"

Jag förklardade att jag köpt alla reservdelar hos dem men ville utföra arbetet själv. Det enda jag ville ha svar på var en enkel fråga. Killen totalvägrar.

Blir irriterad men förstår. Går till "Reservdelar" för beställning av muttrar.

Där sitter en kanontrevlig ung kille. Pratar lite med honom och får titta på en sprängskiss av gaffeln.

Direkt när han hör att jag vill ha svar på en fråga ringer han en mek, Sören tror jag han hette, som kommer dit.

Han förklarar direkt svaret på min fråga.

Det jag är irriterad på är att den första killen på "Verkstaden" var så fruktansvärt ohjälpsam och vägrar svara på en fråga som tar max 2min att förklara.

Det visade sig sedan att de "special-verktygen" som behövdes var 2 skruvmejslar.

Snacka om att de två killarna som hjälpte mig räddade min syn på MC-varuhuset.

Jag vet inte, men ska man inte kunna fråga en fråga? Tycker ni att det var konstigt av mig att ta med mig gaffeln och fråga när jag var osäker?

Inte konstigt att ta med gaffeln men däremot konstigt beteende av verkstdsmottagarkillen. Resten verkade ju reko i alla fall!

...när jag lämnade in min retta för kraftiga vibrationer så fick jag till svar att de inte "spräckte" motorer under högsäsong... Och då var hojen dessutom under garanti och köpt hos dem!

Så... Jag vet inte... Man känner sig rätt utelämnad ibland, speciellt om man inte är meck-typen själv!

Ja det var ingen vidare kundvård i den killens bemötande. Du skulle bett att få tala med butiksansvarige eller verkstadsansvarige & berättat din story för denne. Så hade kanske den otrevlige PRAO:n inte fått förlängt :)

Väldigt dåligt bemötande.

Nog har man ju upplevt att en del inte varit fullt så hjälpsamma som man tycker att dom borde vara - men aldrig på detta viset. Tur att du fick hjälp av vettigt folk till sist dock.

För detaljerad info och sprängskisser på Yamaha hojar tycker jag dock att du ska titta på den amerikanska Yamaha-sidan. Där finns allt till de flesta årsmodeller.

Väldigt dåligt bemötande.

Nog har man ju upplevt att en del inte varit fullt så hjälpsamma som man tycker att dom borde vara - men aldrig på detta viset. Tur att du fick hjälp av vettigt folk till sist dock.

För detaljerad info och sprängskisser på Yamaha hojar tycker jag dock att du ska titta på den amerikanska Yamaha-sidan. Där finns allt till de flesta årsmodeller.

Det ska jag göra i framtiden! Tack för tipset!

absolut jonas in da house:
Där sitter en kanontrevlig ung kille. Pratar lite med honom och får titta på en sprängskiss av gaffeln.

Det var nog "Lill Chrisse" honom har man lärt upp rätt. Kan förstå "verkstads mottagaren" till viss mån, jag vet inte hur många som kommer in och "vill bara". Just nu har dom flesta MC handlare högsässong och ägarna av firmorna (ofta inte dom som står på golvet i verkstan eller butiken) har pga. finnanskrisen och försäljningstappet tvingats skära på personal både här och där så dom som jobbar har häcken full, det är ingen ursäkt för att vara otrevlig på något sätt, snacka med chefen om din upplevelse så ska du se att allt ordnar sig...

DP says: Man gör så gott man kan men alla kan inte vara 100% jämt....

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back