Inbjudan till Mc-Premiären Långfredagen 18/4

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Ni har diskuterat detta tidigare på er sida, men jag vill bara säga att ni är väldigt välkomna till Mc-Premiären som går av stapeln för 33e året i rad i Kristinehamn på Långfredagen!

Förra året var det ca 800 hojar, och vid fin väderlek iår, så hoppas vi på upp mot 1000 hojar!

I år är det dessutom lite annorlunda, pga det stora intresse som råder.
Bla så är starten iår förlagd till Kungsgatan, och det kommer vara skyltat från alla infarter till den.

Turen kommer att gå via kungsgatan, mot Filipstad, där det görs ett stopp vid Hotell John, för att värma sig lite och ev. ta en fika.

Sedan styr turen vidare mot Karlstad, mot Mc-gatan, och därifrån åker de som bor åt det hållet (och förhoppningsvid fler) mot Kristinehamn igen, denna gången via E18.

Iår får vi även celebert besök av Magnus Karlsson från Swedish Stunt & Wheelie team.

Magnus kommer att göra två uppvisningar, en först vid 12, då alla är ute och åker (lite underhållning för de som inte åker hoj), men han gör även en uppvisning till klockan 15:30 då de flesta kommit tillbaka från turen.

Alla som är med och åker kommer få en lott, där de deltar i en tävling med fina priser.

Kortegen startar klockan 11 från Kristinehamn, så om ni vill komma i tid, så prickar ni staden nån timme tidigare....

Visst.... det är mycket glidare med i kortegen, men vi måste ju också hävda oss, eller hur? :D

Sedan SKA det kännas lite i armarna :crash

/Mattias, Styrelsemedlem i CMCK

tack för inbjudan. jag kommer gärna om det inte krockar med italienresan.

Låter kanonkul! :tummenupp

Vi hoppas och ber till alla vädergudar som finns att det blir bra hoj-åkar-väder. :bow

Såg precis vädret för skärtorsdagen - långfredagen... 15-20 grader varmt och en stor fet sol... :D :tummenupp

Kan bli riktigt kul det här!

jag kör om jag piggnat till och får sakerna på plats.. mer behöver vi inte säga om det..... så är ni snälla

Kristinehamn-Filipstad-Karlstad-Kristinehamn. Inte en kurva värd namnet på hela rutten. Förutom 3-4 stycken i brattforsskogen, om man håller 200+ vill säga. Kul.

:tummenupp Samling utanför Bike Corner i karlstad 09:30 för er som bor i stan eller dess närhet..

valmers skrev:
Kristinehamn-Filipstad-Karlstad-Kristinehamn. Inte en kurva värd namnet på hela rutten. Förutom 3-4 stycken i brattforsskogen, om man håller 200+ vill säga. Kul.
då håller vi 220 då så blir det kanske kul

Satan också.Kan nog inte följa med på fredag då jag antagligen inte längre äger någon hoj(om allt nu klickar) Nu är det slut med Cross åkandet i klubben :D :D :D

KGA skrev:
Satan också.Kan nog inte följa med på fredag då jag antagligen inte längre äger någon hoj(om allt nu klickar) Nu är det slut med Cross åkandet i klubben :D :D :D

Va ska du ha istället?

Hur ska man känna igen er?

kommer kanske ha sporthoj.com träjan på mig... om det ska bli så varmt som de säger hehe :bow

KGA skrev:

Det är lugnt KGA, du kan låna min 350 så slipper du vara hojlös på fredag :D
Ja, det är säkert, du får låna den :fakta

Det har löst sig.nu bestämmer vi att vi ses 09:15 vid MC Donalds.Tack i alla fall för erbjudandet Rickard :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph