Import från Polen, krävs CoC?

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Som topic lyder. Är på väg ner till Polen för att köpa en MV Agusta F41000S. Hojen är såld ny i Tyskland men sen exporterats till Polen.

Har tagit hem både bil och motorcykel från Tyskland innan men aldrig något från Polen.

Någon som känner till reglerna kring import från Polen som kan svara på om det krävs CoC-dokument för denna hoj? Alla andra reghandlingar finns, dvs. själva regbeviset med besiktningsstämplar och "karta pojazdu".

Från Tyskland så har jag klarat mig utan CoC.

Jag vill gärna få svar från er som vet något om detta, jag behöver alltså inte få svar från er som vet lika lite som jag :tummenupp

Om den inte är helt ny och är eg typgodkänd så ska det inte behövas ett coc dokument. Vad jag uppfattat så kan du få ett coc dokument från en generalagent.

Har fått svar via PM också, enligt alla källor så ska det inte behövas CoC, vilket jag inte trodde heller men, som man säger i militären, att tro är att inte veta.

Tack för svaren!

sven666: Jag tror det är andra regler som gäller gamla icke-typgodkända bilar.

Vid import inom EU är det inget krav på CoC, det är bra att ha.

Jag har plockat hem hojar med och utan CoC, alla har gått igenom registreringsbesiktningen. :tummenupp

Nytt besked efter snack med bilprovningen, dom behöver CoC. Tydligen specifika regler för Polen och hojar 2004 och bakåt.

Om jag inte får tag på CoC kan räddningen vara om det finns klistermärke eller bricka med (e) nummer på ramen som intygar att hojen är eu-godkänd.

Någon som vet var man får tag på CoC för MV Agusta?

Edit: har mailat mvagusta.it men inte fått svar än. Verkar inte som att någon av de största firmorna som sysslar med enbart CoC har MV Agusta..

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...