Lagar och Regler

Det är opassande av dig att köra på någon annans mark, dessutom då du inte verkar förstå det utan försöker få sympati här istället. Du hade ju massa andra scenarion, posta gärna dem också. Dock misstänker jag att de inte kommer vara i närheten så utförliga som ditt första inlägg.
Jag tror du försöker säga att det skulle vara opassande att köra på någons mark utan deras tillstånd. Det förstår jag mycket väl och nej jag har under natten fortfarande inte fått någon erfarenhet av scenario ett. "Massa andra scenarion" Nu vet jag inte riktigt vad du pratar om.

Istället för att vara off-topic så får du jätte gärna skicka meddelanden till mig istället för att spamma den här tråden, så kan vi fortsätta våran diskussion där.

Du får köra precis hur du vill på din egen mark, men inte alls på någon annans.

Är det så jävla svårt att förstå?

Skulle du inte ha några invändningar mot att gårdens ungar använde din hoj som klätterställning?

Det som är ditt är ditt, det som är andras ger du fan i, eller hur?

Terrängkörningslagen gäller även på egen mark.

Alldeles oavsett rättigheter och skyldigheter ska man akta sig för att tro att man går säker bara för att man har lagen på sin sida.

Jävlas med bonden så kanske det spänns upp en fiskelina i brösthöjd längs med sträckan du brukar köra, då är det inte så kul längre.

Välj dina strider.

Alldeles oavsett rättigheter och skyldigheter ska man akta sig för att tro att man går säker bara för att man har lagen på sin sida.

Jävlas med bonden så kanske det spänns upp en fiskelina i brösthöjd längs med sträckan du brukar köra, då är det inte så kul längre.

Välj dina strider.

Just detdär beteendet tycker jag är helt fantastiskt av "sura gubbar" , läste för massa år sedan någon som spänt upp en modell grövre fiske/nylonlina över en skogs/grusväg .... var någon stackare som körde på linan och klotade riktigt ordentligt med livslånga men för livet

Samma var väll några "sura gubbar" som langade ut "halka" i vissa kurvor på populära vägar ....

Fattar dom inte att dom kan ta livet av folk för att dom e trötta på oljud/busåka ... vaffan ta älgstudsaren (alla sura gubbar har väll en sån) och skjut prick istället ....

Just detdär beteendet tycker jag är helt fantastiskt av "sura gubbar" , läste för massa år sedan någon som spänt upp en modell grövre fiske/nylonlina över en skogs/grusväg .... var någon stackare som körde på linan och klotade riktigt ordentligt med livslånga men för livet

Samma var väll några "sura gubbar" som langade ut "halka" i vissa kurvor på populära vägar ....

Fattar dom inte att dom kan ta livet av folk för att dom e trötta på oljud/busåka ... vaffan ta älgstudsaren (alla sura gubbar har väll en sån) och skjut prick istället ....

Frustration kan få folk att göra idiotiska saker, han kanske har sagt till samma idiot hundra gånger och tröttnat, men sedan kommer en ny idiot och tänker "här ser det ut att gå ett endurospår på någons mark" och kör det för första gången och klotar.

Oavsett om det är idioten som har kört där hundra gånger eller han som kör där första gången som klotar så har ju han som spänt linan gjort fel.

Där jag bodde som barn hade en boende väldiga problem med att folk körde snöskoter över hans gård, dom körde över vattenledningen till hans hus så att tjälen gick så djup att vattnet frös.

Han satte upp skyltar om skotertrafik förbjuden, han knöt snören (som han märkte ut ordentligt med band och skyltar) och han gjorde allt möjligt, men eftersom skoteråkarna tyckte att det var roligt att reta gubbfan så klippte dom repen och sparkade bort skyltarna.

Gubben lessnade och grävde bort ett par meter av skoterspåret och svetsade ihop kärvar av vässade, vitmålade armeringsjärn som han sedan la i gropen i skoterspåret.

Det blev en jävulskt dyr genväg för ett par skotrar som körde sönder matta och boggie, sen lärde dom sig.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!