Import från baltikum!

Frallan80

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
GSXR 1000 K6
Är det nån som har några erfarenheter från import från Estland Lettland eller Litauen?

Något speciellt att tänka på?

/Frallan

att du får ner värdet proportionerligt med värdesänkningen som du kommer att ha när du ska sälja den vidare. Du vet, allt som är sålt i Sverige är perfekt, och allt som folk importerar har det fuskats med.
2. folk kommer inte att fatta ett skit av böckerna, det e inte som tyska
försök få en engelsk manual till

Ingen skillnad mot att importera från något annat eu land.
Böckerna på min aprilia som jag hämtade i Lettland var på engelska. Tror att dessa marknader är för små för att böckerna skall översättas.

Kolla så det inte är stöldgods? Skillnaden på andrahandsvärdet på en importerad och svensksåld är försumbar.

Ingen skillnad mot att importera från något annat eu land.
Böckerna på min aprilia som jag hämtade i Lettland var på engelska. Tror att dessa marknader är för små för att böckerna skall översättas.

Köpte du av privatperson elle firma? hur funkar det med kommunikation, funkar engelska eller ska man få med sig nån som kan språket? Hur var det med prutande?

kan väl kännas skönt att ta hem en emigrant om inte annat.

:D

Last edited:
Köpte du av privatperson elle firma? hur funkar det med kommunikation, funkar engelska eller ska man få med sig nån som kan språket? Hur var det med prutande?

:D

Köpte en ny aprilia från en handlare i Riga. Deras engelska var väl inte den bästa men alla frågor hade vi klarat av via mail och hojen var ny så det var inte mycket att diskutera på plats.
Köpte den utan Lettisk moms (21%) och har sedan betalt in den svenska momsen här hemma.

Köpte en ny aprilia från en handlare i Riga. Deras engelska var väl inte den bästa men alla frågor hade vi klarat av via mail och hojen var ny så det var inte mycket att diskutera på plats.
Köpte den utan Lettisk moms (21%) och har sedan betalt in den svenska momsen här hemma.

Hur mycket billigare blev det än att handla samma hoj i Sverige?

Back