I'm fucked!

Trist som fan. Ingen kan väl leva gott på bara a-kassa men det borde kunna hålla en människa flytande ett tag iaf.

Ps. Det här måste ju vara årets tråd för alla skadeglada?

Trist för dig Kroon :(
Lycka till verkligen. Det mesta löser sig faktiskt.:tummenupp

Jag gick också ur A-kassan. Kanske också ligger pyrt till gällande jobb. Men jag ser det på ett annat sätt. Att jag inte är med gör att jag kommer vara mycket mer motiverad och ge allt när det är dax för nytt jobb.

Om jag får en minimum ersättning på 8000kr i månaden eller om jag får 14000 känns som det kvittar. Inget jag kommer gå och leva på ändå. Jag kommer fixa nytt jobb vad som helst den dagen det krävs.

Jag måste bara ställa en fråga till er som gått ur a-kassan. Hur tänkte ni när ni valde att gå ur den? För att det är så dyrt att vara med kan ni ju inte skylla på och jag betvivlar att majoriteten på SH är egenföretagare. Förväxla nu inte fack och fackavgifter med a-kassa.

:confused:

Ja, jag tänkte från de 300% som de höjde, närmare 50% sänkte de väl efter de hade höjt så lite mer än de 100% tog de väl bort av de 300% som de höjde.

Jo visst insåg de att de gjorde fel, eller i alla fall fel enligt en populistisk synvinkel. Sänkningen, av höjningen, som sådan är ganska ointressant.

Jag måste bara ställa en fråga till er som gått ur a-kassan. Hur tänkte ni när ni valde att gå ur den? För att det är så dyrt att vara med kan ni ju inte skylla på och jag betvivlar att majoriteten på SH är egenföretagare. Förväxla nu inte fack och fackavgifter med a-kassa.

:confused:

Jag resonerar så här. Jag är inte skuldsatt över öronen, jag har pengar undanstoppade, jag löser problem när det dyker upp. Lite press ökar min förmåga att lösa problem. :)

Får jag kicken så ordnar jag ett nytt jobb. Även om jag har 80%-100% pröjs så hade jag inte tänkt gå hemma och vänta på att drömjobbet ska trilla in genom taket.

Kanske får ångra mig en dag men det tar jag då och det är mitt beslut.
Ang pengarna A-kassan kostar. 300kr i månaden kan jag göra något roligare för. Precis samma sak som min trafikförsäkrade hoj. Kvaddar jag den pröjsar jag själv. Det har jag med i beräkningen.

Kanske får ångra mig en dag men det tar jag då och det är mitt beslut.
Ang pengarna A-kassan kostar. 300kr i månaden kan jag göra något roligare för. Precis samma sak som min trafikförsäkrade hoj. Kvaddar jag den pröjsar jag själv. Det har jag med i beräkningen.

300kr i månaden??

På min står det 96 kr till A-kassan och 130 kr till arbetslöshetsavgift, vad är skillnaden? Går allt till A-kassan?

Last edited:
Att gå ur a-kassan är nog bland det dummaste man kan göra. Särskilt ifall man inte har några besparingar. Förstår faktiskt inte hur folk tänker som går ur.

Att gå ur a-kassan är nog bland det dummaste man kan göra. Särskilt ifall man inte har några besparingar. Förstår faktiskt inte hur folk tänker som går ur.

Visst har jag pengar i madrassen, men vem fan vill leva på besparade casch? Dom pengarna skall gå till lull lull

Jag resonerar så här. Jag är inte skuldsatt över öronen, jag har pengar undanstoppade, jag löser problem när det dyker upp. Lite press ökar min förmåga att lösa problem. :)

Det är ju en smaksak sånt där. Själv försäkrar jag mig mot det mesta som går att försäkra; Arbetslöshet, fortkörningsböter, sjukdom, stölder, drulle etc.
Även om jag har pengar sparade och bra pengar in på kontot varje månad så är det ju alltid skönt att veta att man får några kronor in på kontot om man väl står där utan jobb.
Det är ju inte många kronor men alltid något och är man utan jobb i en månad, vilket inte är osannolikt, så är ju 14 000:- bättre än 0:-. Sparpengar kan man använda till resor och nöjen istället för fasta utgifter.

... alla som försöker vara kompis med Markus....

Det där brukar korvgubbe också beklaga sig över., vilka är de där rövslickarna egentligen för jag har inte hajat vilka de är. Tycker det mest är en massa gnäll och "kränkta" fjantar som klagar för det mesta.

Trådstartaren:
Socialbidrag?

Förstår inte varför man skulle välja att gå ur a-kassan? Facket är en självklarhet mitt fack är bara efterblivna och går med på alla krav företaget ställer.
Däremot a-kassa är ju en självklar säkerhet för en skitsumma.

Förstår inte varför man skulle välja att gå ur a-kassan? Facket är en självklarhet mitt fack är bara efterblivna och går med på alla krav företaget ställer.
Däremot a-kassa är ju en självklar säkerhet för en skitsumma.

Okey Mr. perfekt! Nu kryper dom fram dom där som tycker om att säga "vad var det jag sa." Passa på nu bara.. gnid in det duktigt!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT