Igår svek jag min själ

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jag körde en HD...

En sportser 1200, 02'a, och jag förstår varför de som kör HD är rädda för att köra något som går fortare, särskilt om de aldrig kört något annat, för helt ärligt så skrämde hojen skiten ur mig.
Det började med att det tog 10 minuter innan man kom på hur man skulle stänga av larmet och starta skiten, sen ägnades det 20 minuter åt att leta efter fotpinnarna vid varje stopp.
Stötdämpning, vad är det? Tomgång fungerade ibland, men rätt ofta dog den, man fick ta i så man sket på sig när man skulle bromsa, dessutom bottnade gaffeln, även vid mildare bromsningar, så framhjulet studsade rätt ofta.
Svänga gick relativt ok, förutom att den gärna understyrde och ville gå rakt fram i kurvorna.
Sen till det roliga, det var faktiskt ganska bra tryck i motorn, och det var just kombinationen, noll väghållning och bromsar med mycket motor som var riktigt jäkla farlig, man fick verkligen ändra attityd i trafiken, det funkade inte riktigt att "budköra" den i stan ;)

Jaja, ska harva runt lite till med den i helgen, mest fr att lindra den värsta abstinensen innan vintern..

Men passa er, kör inte framför mig, för jag kan inte stanna :skrämd

Freppa skrev:
BE GONE EVIL SPIRIT!!!!!!

Haha, ska du med på bönpallen ikväll?
Freddie testade den runt kvarteret igår kväll, han kom tillbaks och hade fastnat i sitt garv så han inte kunde andas, för han upptäckte ungefär samma sak som jag ;)

oFFkeFF skrev:
Jaja, du får åka med om du ber snällt. hahaha :D

Jamen, då så! Jag har alltid drömt om att få sitta bakpå ett riktigt chromat åbäke och se hård ut i jacka med fransar...

Tala inte om det för någon härifrån bara!

Förresten så är jag fortfarande helt förbluffad över att det är så oerhört många människor som verkligen vill köra de där hojarna. Hur kan de vara så vilseledda? Jag förstår verkligen inte var den positiva inställningen till customhojar kommer ifrån. :confused:

Om man åkte hoj på 50-60 talet så är väl en ny custom ett under av prestanda och väghållning. Sporthojar är ju läskiga, de ställer sig på framhjulet när man försöker bromsa :skrämd

Tror Per kommer få se sin harley ombyggd efter helgen, åtminstone ett par andra bromsar på den..

OLJEKYLD GSXR skrev:
Om man åkte hoj på 50-60 talet så är väl en ny custom ett under av prestanda och väghållning. Sporthojar är ju läskiga, de ställer sig på framhjulet när man försöker bromsa :skrämd

Heh, den här studsar på framhjulet istället...

Tveksamt om du får provköra RG:n i framtiden. Vill ju inte kontaminera pärlan...

/J

RG500-Johannes skrev:
Tveksamt om du får provköra RG:n i framtiden. Vill ju inte kontaminera pärlan...

/J

Hehe, jag funderar på om den ska parkeras i sitt rätta element..

Djuuupt i riddarfjärden :D

Har oxå provat att köra HD.
Det är väldigt spännande även om man bara är van att köra ur-gixxrar och andra midjestyrda hojar utan väghållning.
Testade en Softail med S&S 96 kubiktums motor med 90 hk på slangen och dubbla KROMADE skivor fram.
För det första så gick det inte att växla snabbare än ca 1,5 sekund/växling . Sedan så fick man ompröva sitt normala avstånd till framförvarande eftersom det var stört omöjligt att få hejd på eländet, krom är inget vidare att använda på bromsskivor!!!
Markfrigång och vibrationer behöver jag inte ens nämna.

SKRÄP

När jag körde på körskola var det en Sportser 883 som gällde,
Den hade iofs. dubbla bromsskivor.. Sport modellen :rolleyes:

Kvaliteten var helt kass, första gången jag körde den (den hade gått 20 mil då) ramlade en liten täckkåpa för batteriet bort, sidospegeln lossnade samt hastighetsmätaren visade konstant 20 km i timmen för långsamt, Att den stånkar hoppar och väsnas är väl lagom skoj,
Något vidare tryck i den var det inte... kändes som om motorn skulle explodera när man kom upp i 110.... hmmm skrot säger jag, fattar inte charmen med HD :zpy

HD = Hasch Drake

D.v.s. du måste röka på så mycket att du tror att du är en drake :p för att känna dig säker på en sån ... hehe he ...

oFFkeFF skrev:
Jag körde en HD...

En sportser 1200, 02'a, och jag förstår varför de som kör HD är rädda för att köra något som går fortare, särskilt om de aldrig kört något annat, för helt ärligt så skrämde hojen skiten ur mig.
Det började med att det tog 10 minuter innan man kom på hur man skulle stänga av larmet och starta skiten, sen ägnades det 20 minuter åt att leta efter fotpinnarna vid varje stopp.
Stötdämpning, vad är det? Tomgång fungerade ibland, men rätt ofta dog den, man fick ta i så man sket på sig när man skulle bromsa, dessutom bottnade gaffeln, även vid mildare bromsningar, så framhjulet studsade rätt ofta.
Svänga gick relativt ok, förutom att den gärna understyrde och ville gå rakt fram i kurvorna.
Sen till det roliga, det var faktiskt ganska bra tryck i motorn, och det var just kombinationen, noll väghållning och bromsar med mycket motor som var riktigt jäkla farlig, man fick verkligen ändra attityd i trafiken, det funkade inte riktigt att "budköra" den i stan ;)

Jaja, ska harva runt lite till med den i helgen, mest fr att lindra den värsta abstinensen innan vintern..

Men passa er, kör inte framför mig, för jag kan inte stanna :skrämd

jag kan väl passa på att erkänna jag med :rodnar :rodnar

förr förra fredagen så gränslade jag också en sportster :skrämd den va trimmad och hadde väldigt bra bottenvrid,men fan va det skakade och jag nådde knappt fram till fotpinnarna :brynad

aldrig mer HD för min del :fakta

Hahaha.. !!! Skojj läsning :tummenupp

Hir som en del vet mekplats till mina cyklar i en Chopperklubb, ni vet skäggiga typer med västar å grejjer.. lol.. Man byggde många japschopprar här förut förresten, klubben är ökänd för det..

Tänkte jag skulle prova nåt exemplar nån gång utstyrd i raceställ med puckar å hela kitet, skulle vara en syn... Märkvärdigt vad tunga dom är dom där cyklarna förresten, det är ju bara ram å motor! Gubbarna tycker för den delen att kromade skivor är skitbra :skrämd

/B

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...