Igår svek jag min själ

jag körde hem en intruder 800 (tror jag) åt en kompis som ej har körkort.det var det värsta jag har kört.
kass väghållning, kassa bromsar, noll effekt, kass körställning.
Jag kan inte begripa vad man ska ha dom till dom är ju inte bra
på nåt.Nu har jag iofs ingen erfarenhet av såna hojjar och tror
(hoppas)att alla customcyklar inte är så usla.
Sen hade jag ju inte fransar ,läderboots och mörka volvobrillor
utan min vanliga mundering .Jag såg nog görfräck ut.

En kompis som tyckte han körde för fort köpte en VN800 när han blev pappa. Första veckan var han överlycklig: "Jag har inte kört över hastighetsbegränsningen en enda gång" Andra veckan var han tyst. Tredje veckan körde jag efter honom och han gnistrade fotpinnar i varenda kurva. Fjärde veckan sålde han den…

Olidligt slö, men det var jobbigt att köra för fort…

Hehe, kan ju tala om att vi gjorde staden osäker med haschmoppen ikväll igen. En styck cbr900, en hayabusa, och nu har jag också fått lära mig att det inte var sportser 1200, utan en nightrider soft-tail tror jag det var, 1400cc.
Vi byttes runt en hel del, men carlo körde haschmoppen mest. Men sen körde jag faktiskt hem den i full racemundering med skrapade puckar. Det roligaste har varit att åka runt bland alla raggare i city och göra avgasknallar, god damn, den låter som en hel carl-gustav ;)

oFFkeFF skrev:
Hehe, kan ju tala om att vi gjorde staden osäker med haschmoppen ikväll igen. En styck cbr900, en hayabusa, och nu har jag också fått lära mig att det inte var sportser 1200, utan en nightrider soft-tail tror jag det var, 1400cc.
Vi byttes runt en hel del, men carlo körde haschmoppen mest. Men sen körde jag faktiskt hem den i full racemundering med skrapade puckar. Det roligaste har varit att åka runt bland alla raggare i city och göra avgasknallar, god damn, den låter som en hel carl-gustav ;)

Tur att det bara var så iallafall.... När jag läste trådens namn trodde jag du hade köpt 4-taktshoj... Puhh... :crash :hej

2-takt ska det vara!!!! :rock

HA DE GÔTT

Ludde skrev:
Tur att det bara var så iallafall.... När jag läste trådens namn trodde jag du hade köpt 4-taktshoj... Puhh... :crash :hej

HA DE GÔTT

Nej det var ju tur att han inte hade kört 4-takt utan bara en 2-takts-HD. :D

Ludde skrev:

HA DE GÔTT

Hehe, det kommer dröja ända till den dag då det tillverkas prodracers i de mindre klasserna med fyrtaktsmotorer, fram till den dagen fortsätter jag köra tvåtakt ;)

Micke_Lindstrom skrev:
Nej det var ju tur att han inte hade kört 4-takt utan bara en 2-takts-HD. :D

hmm... Inte så menade jag ju.... :p

1. Jag skrev köpt...
2. Inte så farligt att köra HD, men om man köper en 4-taktare så sviker iallafall jag min själ ordentligt... jag kör faktiskt HD ibland.... :rodnar :hej :hej

HA DE GÔTT

oFFkeFF skrev:
Hehe, det kommer dröja ända till den dag då det tillverkas prodracers i de mindre klasserna med fyrtaktsmotorer, fram till den dagen fortsätter jag köra tvåtakt ;)

Gött... Jag vill också ha en liten prodracer.... :kär :4skrika

HA DE GÔTT

Ludde skrev:

hmm... Inte så menade jag ju.... :p

1. Jag skrev köpt...
2. Inte så farligt att köra HD, men om man köper en 4-taktare så sviker iallafall jag min själ ordentligt... jag kör faktiskt HD ibland.... :rodnar :hej :hej

HA DE GÔTT

Ok, då förstår jag, annars så har jag hört att dom där 2-takts-HD är rätt grymma.
Fast dom har ju väldigt dåligt bottendrag, det är därför som dom flesta gubbar föredrar 4-takts-HD.
:hej

Micke_Lindstrom skrev:
Ok, då förstår jag, annars så har jag hört att dom där 2-takts-HD är rätt grymma.
Fast dom har ju väldigt dåligt bottendrag, det är därför som dom flesta gubbar föredrar 4-takts-HD.
:hej

Undrar hur en sån hade fungerat.... :rolleyes:

HA DE GÔTT

K-Micke skrev:
Peking Outlaws?

Nä, Bifrost, kända för sina japschoppers (märklig företeelse förresten..)

Peking har förresten strukit outlaws i sitt namn å sprättat bort det från sina västar... H-A eller nåt sånt hävdade patenträtt eller hur det nu var..

/B

Nu när skeletten formligen bildar arméer och stormar ut ur folks garderober, så är det kanske dags för en "Har du kört HD"-poll? :)

Fan! Jag som tyckte jag frångick mina principer när jag köpte motard!!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra