Idol-Erik

Programmet Idol är bara flams, trams och har alltid varit. Självklart blir man inte en bra artist efter att gå på ett antal uttagningar och sjunga covers på kända låtar. Men precis som SGM säger är det inte bra artister som behövs idag. Stora skivbolag vill ha kassakossor som drar in massor med pengar. Speciellt lagom nu till julhandeln. Riktiga artister försvann för ga länge sedan.

Jag har numera youtubat ett Idol-klipp där den lille pojken vann. Orkade såklart inte se hela 4-5 minuterna utan hoppade lite fram och tillbaka i klippet... Skämmer hon verkligen ut sig!? (Det är alltså när han sjunger precis efter han vunnit).

Och vare sig hon skämmer ut sig eller inte.... hon verkar la vara en vanlig fjortis-tjej @ 18 år!?...

Jag hittade in te klippet själv, tack :tummenupp
Jag tyckte inte hon skämmer ut sig, det står ju likcsåm typ 10 pers till där bakanför som inte ens vågar gå fram till han? :kocko

...det som är mer tragiskt än att jag tyvärr följt skiten, är att Calle blev 2:a - bara att ramla in i finalen och köra Zeppelin och skrota en fyrtolva på scenen visade på stake.

Fjoll-idol, klart den tvålfagre Adamskopian skulle vinna, det var ju spikat redan från början (och nej, han sjunger inte bra, att gå på max och bara låta ansträngt hela tiden funkar icke).

Jag får nog lov att be dig lyssna igen då du inte verkar ha koll på vad som är en bra sångröst:tungan. Men Erik bemästrar ju faktiskt alla olika musikstilar enligt min uppfattning. Och lyckas med att sätta Iron Maidens - Run to the hills gör ju inte vilken person som helst. Jag tillhör ju en av de "fåntrattar" som följt detta från början och haft honom som favorit hela tiden då man blir berörd av hans sång.

Jag hittade in te klippet själv, tack :tummenupp
Jag tyckte inte hon skämmer ut sig, det står ju likcsåm typ 10 pers till där bakanför som inte ens vågar gå fram till han? :kocko

Host host, Det är gamla deltagarna som står bakom och gör det förhoppningsvis för att han ska få sjunga klart. Av någon anledning. :gnissla Calle hade inte bara snyggt namn utan även musiksmak som var bra.

Edit: Eriks musik var väl också bra, men..... skit samma Calle var bättre helt enkelt.

erik har en ruskigt bra röst men calle är ändå coolare och mer intressant :yoparty

Rätt vann. Calle var fan helt värdelös, kunde ju förfan inte sätta en enda ton rent....:mad:

erik har en ruskigt bra röst men calle är ändå coolare och mer intressant :yoparty

Det är ju det som är grejen. :) Redan spelas Calles "Walking in Memphis" flitigt på reklamkanalerna, han är årets Amanda Jensen.

Erik låter mest bara ansträngt, han har nada feeling tyvärr. Det svänger inte.

Inget fel med idolfinalen, frugan i ena soffan, jag i den andra med en halvflaska wirre, när finallåten kom var flaskan nästan tom och det var rätt mysigt :D

Unga förstår sällan musik på samma sätt som äldre gör. De har aldrig gjort och kommer aldrig göra.
Programmet är gjort för dem och det upplevs som dåligt av oss just för att det är dåligt. Djävligt dåligt.
Vad som är hopplöst med fenomenet Idol och den övriga massan vidriga program är att det får sånt fasansfullt mediautrymme.
Ungdomsvärlden har existerat på samma sätt både länge och väl, men det är inte förrän på senare år media börjar exploatera ungdomskulturen till sin ekonomiska fördel, och då till allmännyttans förmodade nackdel.

Det finns effektiva sätt att kontra problemet.
Se det inte. Tala inte om det. Undvik det.

Fluktade på nåt tub-klipp och visst var Erik förvånansvärt tonsäker för att vara en deltagare i Idol, men inte ett dugg överraskande verkade han vansinnigt uppe i sig själv och hade som väntat ett tvålfagert, lättköpt yttre som inte härrör en enda procent från musikleverne snarare än att försöka synas så mycket som möjligt.
Att självgott framföra avsnitt ur Iron Maidens musikarv med pojkbandsestetiskt yttre är, om jag hade varit diktator, brottsligt.

Kul att fjortisarna sitter i publiken och studsar av glädje istället för att sitta hemma skärandes världskartor på underarmarna.
Man kan bara hoppas att de förfinar sin smak i takt med att de blir äldre, precis som jag och alla andra här inne gjort.

Last edited:
Jag visste inte ens om att idol börjat igen, och så helt plötsligt får man höra att det är final:D

"Till råga på allt så kliver hans brud? upp och dansar/ sjunger! Skriker i soffan att kliv av scenen för helvete! fattar hon dåligt? "

du menar att det skulle kunna förstöra hans 'karriär'?

:lol

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...