Idioterna på Bogesundsvägen

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Solen skiner och det kanske är sista helgdagen på året som det går att åka hoj. Därför bestämmer jag mig för att ta en tur mot Vaxholm och för första gången åka den omtalade Bogesundsvägen. Som tur var tilltalade vägen inte mig för 5 öre eftersom den är alldeles för smal och att chansen att rätta upp ett misstag är lika med noll.

Väl nere i Vaxholm tankar jag och tar sedan samma väg tillbaka. Har knappt hunnit in i skogen förrän jag i en högerkurva, tid 16:49, får besök av en mötande hoj med en mörkklädd förare som tydligen inte behärskar farten utan måste ta halva mitt körfält :kocko
Rejält förbannad hinner jag några kurvor till innan det är dags för nästa möte. Nu är det också en högerkurva men inte bara en hoj som går över i mitt körfält utan 3 st :kocko

Okej att vägen är smal och att det saknas körfält men pga asfalteringen finns det en sträng i mitten som ingen kan missa.
Till er som jag möte och till andra som brukar gena i skymda kurvor: Tänk om ni möter en bil nästa gång, är det värt att dö i fronten på en bil :va

Ett hett tips är att besöka ett par bandagar nästa år och lära er köra hoj istället för att köra som puckon på allmäna vägar!

Det hjälper inget alls att skriva något sådant här... det kommer alltid att finnas sådant folk.

Och till och med om de han avser verkligen skulle läsa det här så skulle de hävda att de är så supercoola och skilled att en gubbe som han ska köra en Virago om det inte passar.

Så slutar ju varenda annan tråd i liknande ämnen tyvärr. :(

Hej hej!
Jag har vart en sån.. fast inte just dom du pratar om..
Vart över o rotat i annans körfält har jag inte direkt, men kör över mina begränsningar på gatan gör jag :kocko :huvet
Men nu är det slut med det. From att ja får ihop hojen igen börjar jag ta ut mitt fartbehov på bana istället. :banana
Finns färre trottoarkanter att klippa där :tummenupp
//B

Åkte där för en dryg timme sen... Mötte också två hojar i mitt körfält så jag fick flytta på mig... Sista gången jag åkte den vägen ialla fall..

sandstream skrev:
Solen skiner och det kanske är sista helgdagen på året som det går att åka hoj. Därför bestämmer jag mig för att ta en tur mot Vaxholm och för första gången åka den omtalade Bogesundsvägen. Som tur var tilltalade vägen inte mig för 5 öre eftersom den är alldeles för smal och att chansen att rätta upp ett misstag är lika med noll.

Väl nere i Vaxholm tankar jag och tar sedan samma väg tillbaka. Har knappt hunnit in i skogen förrän jag i en högerkurva, tid 16:49, får besök av en mötande hoj med en mörkklädd förare som tydligen inte behärskar farten utan måste ta halva mitt körfält :kocko
Rejält förbannad hinner jag några kurvor till innan det är dags för nästa möte. Nu är det också en högerkurva men inte bara en hoj som går över i mitt körfält utan 3 st :kocko

Okej att vägen är smal och att det saknas körfält men pga asfalteringen finns det en sträng i mitten som ingen kan missa.
Till er som jag möte och till andra som brukar gena i skymda kurvor: Tänk om ni möter en bil nästa gång, är det värt att dö i fronten på en bil :va

Ett hett tips är att besöka ett par bandagar nästa år och lära er köra hoj istället för att köra som puckon på allmäna vägar!

Pm:a nästa gång så hakar jag och cobbe på!!

JB

Iceman1975 skrev:
Åkte där för en dryg timme sen... Mötte också två hojar i mitt körfält så jag fick flytta på mig... Sista gången jag åkte den vägen ialla fall..
Hähäh, du kanske mötte Sandstream?

Jag med flera avnjöt en mycket trevlig tur på Boge nu på eftermiddagen. Såg inget genande.

Man undrar ju när första fartguppen och liknande kommer dyka upp på dylika vägsträckor. Polisen/VV är inte dummare än de märker vart olyckorna börjar dyka upp och de är nog inte sena att agera därefter, tyvärr.

Men idioter kommer alltid finnas, vad var det någon sade om att ta körkort:
"Antingen har man det, eller så har man det inte..."(förmåga att köra hoj alltså)

Det är lite "inne" att gnälla på andras körning och säga åt dom att köra bana också. Därmed inte sagt att folk inte genar för mycket emellanåt.

För smal? Den vägen är ju skitkul. Drog en repa där igår, ingen trafik, inget grus, perfekt. Fast jag kan inte låta bli att tänka på dom som bor längs vägen, och dom som kör på vägen till/från sina hem i närheten. Det måste vara jävligt jobbigt att köra på en räserbana varje dag. :hihi

dom idioter jag mötte på bogesundsvägen idag var försedda med hund, barnvagn och tillhörande unge. dom hötte med nävarna och hade sig. tror dom menade att jag borde köra saktare. fast det kan dom ju glömma för i just det momentana ögonblicket var min hastighet inte mer än 60. pantskallar.

Jas-95 skrev:
Pm:a nästa gång så hakar jag och cobbe på!!
Sure!

Mattias skrev:
Det är lite "inne" att gnälla på andras körning och säga åt dom att köra bana också.
Jag vet inte om det är inne att gnälla på andras körning men när de utsätter mig för fara så är gränsen nådd! Nästan gång kanske jag vänder och kör efter för att ta ett snack med puckona :D
Om de körde lite mer på bana skulle de inse vad som händer när man kör för fort/över sin förmåga utan att behöva sätta livet till.

K-Micke skrev:
Allting är relativt men för att kunna köra riktigt fort behöver jag en bred väg med bra sikt och då går det ändå inte så fort :tungan

anja skrev:
dom idioter jag mötte på bogesundsvägen idag var försedda med hund, barnvagn och tillhörande unge. dom hötte med nävarna och hade sig. tror dom menade att jag borde köra saktare. fast det kan dom ju glömma för i just det momentana ögonblicket var min hastighet inte mer än 60. pantskallar.
Du har inga egna barn va?

sandstream skrev:
Allting är relativt men för att kunna köra riktigt fort behöver jag en bred väg med bra sikt och då går det ändå inte så fort :tungan

Örbyhus - Österlövsta kyrka, cirka 3 mil, bra beläggning, blandat väg med mittmarkering, och väg som nästan skulle kunna ha mittmarkering, knappt någon bebyggelse, sist så mötte vi 1 bil, körde om 1 bil... blandat ganska så krokigt och långa svepande, hyfsat bra sikt, bara synd att det är SÅ långt bort och att det blir ganska många km/h för att det ska bli riktigt kul, krävs nog 125+ hk och modern hoj, och nackdelen att OM det skulle skita sig, så flyger man lååångt in i skogen... :3freak

/B

K-Micke skrev:
E4? YYYYYYYYEEEEEEEEEEEOOOOOOOOOOOoooooooooooooow! :hihi
Jo, det funkar ju men där kan man ju köra hur fort som helst och det är inte heller kul. Gelleråsen och Kinnekulle passar mig bra ;-)

benkar skrev:
Örbyhus - Österlövsta kyrka
Det måste jag kolla upp :tummenupp

sandstream skrev:
Du har inga egna barn va?

nej, jag har inga barn.

hur fort körde DU egentligen på bogesundsvägen idag? det var kanske efter att dom sett DIG, som dom var arga på alla motorcyklister?

anja skrev:
nej, jag har inga barn.
När du får det kommer du att se på närgångna hojåkare annorlunda.

anja skrev:
hur fort körde DU egentligen på bogesundsvägen idag? det var kanske efter att dom sett DIG, som dom var arga på alla motorcyklister?
Tror inte jag kom upp i mer än 90-100 eftersom jag var tvungen att slicka vägkanten för att undvika att krocka med de puckon som tror att de har koll när de i själva verket har noll koll. Såg ingen familj med barn heller, men det kanske berodde på att du skrämt i väg dem?

anja skrev:

Jag ä inget bra på namn - MEN ta det väldy lungt vid "Ellaboda!" camping stället - där finns det barn, turister, svamppluckare och sånt folk som bor där året om - Kör sakta just där - smil och vink när du träffar någon där och du får ett skratt i retur. Sen är det att gassa...

Vi Bogesund - Ridskolen kör man typ 40 - smilar och vinkar till folket där - sen är det att gassa..

Kör vi sånt - och by the way tar lite lungare vid uttfarten till Golfbanan, Båtklubben, Karlsudd - då är vi på sporthojer vällkomna på Bågesundsbanan..

Jag bor liksom i traktarna..

OCH DET ÄR COOLT ATT KÖRA I ÄGET KÖRFELT..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti