Idioterna på Bogesundsvägen

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Mattias skrev:
Tidigare år har nivån på forumet sjunkit på vintern. Hur FAN ska det gå i år? Kan nivån bli lägre? 90% av alla inlägg skrivna i år är ju för faaaan gnäll. Var lite positiv, för sjutton gubbar!
Lite svårt att vara positiv när man möter idioter på vägarna och det dessutom dör mer hojåkare än nånsinn :mad:

#Olsson# skrev:
Jag skojsade bara lite. Om man behöver hämta hem. Och det i motsatta körfältet så kanske man har har gjort det lite för spännande för sig. Typ.
Japp, då är det dags att inse att man ska ta det lite lugnare och öka succesivt tills man klarar samma kurva på sin egen sida :tummenupp

HÖLL PÅ ATT BLI ÖVERKÖRD AV EN SVART BMW 3-Serie Compact idag kl 16.20!

Kom åkandes i ca 65 km/h (jag vet -långsamt) och efter första låånga vänsterkurvan (från stan sett, på väg till Bogesund) kom en Svart BMW Compact genom efterföljande höger-vänster på fel sida, i minst 90 km/h, och får ett kast med sladd när han panikbromsar eftersom han fick syn på mig.

Som tur var, kör jag ju halvcross (motard)-får ner farten till kanske 40 km/h och kan svänga ner i diket ut i skogen. Hade jag haft en KarlGustav i fickan hade min spontana reaktion varit att spränga bilen och innehåll i luften. :mad:

FÖRAREN -ser att jag är ok, startar om sin bil och ÅKER IVÄG. Utan ett ord.
HADE jag kört fortare, varit tröttare eller åkt sporthoj utan 40 cm markfrigång och lång fjädringsväg hade skogen inte varit lika rolig. Inte bara MC kör fort på den vägen, utan även en del Kepsförsedda Plasttrimmade nördBILAR. :3freak
Tipsa gärna om andra bättre vägar -jag har gjort mitt på Bogesund för en stund. Vägen är rolig, underbar -men mestadels blind och med berg på sidorna. Dessutom alldeles för många människor som klart överskattar sig själva och inte tänker på att även andra kör samma väg.

De farligaste på Boge brukar enligt min erfarenhet vara folk i vanliga personbilar som ligger i 70-80 men tycker att det går så fort att de måsta använda både diket och motsatt körfält, och de är helelr inte speciellt villiga att flytta sig tillbaka till sin egen fil när man kommer.

OLJEKYLD GSXR skrev:
De farligaste på Boge brukar enligt min erfarenhet vara folk i vanliga personbilar som ligger i 70-80 men tycker att det går så fort att de måsta använda både diket och motsatt körfält, och de är helelr inte speciellt villiga att flytta sig tillbaka till sin egen fil när man kommer.

Precis min erfarenhet också. De som kör "aktivt" i bil har oftast bra koll och reagerar snabbt. Det är de långsamma slöåkarna som är farligast.

Lite väl lättgenomskådat standardknep att börja snacka om att det finns
idioter i bilar (oxå ?).
SÅ enkla knep går väl ingen på här.
/u

sandstream skrev:
Åkte du ihop med en annan hoj (en grå/svart)? Då var det kanske dig jag mötte vinglandes på slangen strax före Bogesunds infarten från mig sett?

Det stämmer så det var det säkert, blåste lite mycket så det var svårt att hålla upp stabilt på slangen. Retade du dig på slangandet också eller?

ulf_lundin skrev:
Lite väl lättgenomskådat standardknep att börja snacka om att det finns
idioter i bilar (oxå ?).
SÅ enkla knep går väl ingen på här.
/u

Bästa vederbörande,

Ämnet som diskuteras på tråden är hurvida Bogesundsvägen känns (är) säker eller ej. M a o spelar det knappast någon roll om det är bilar, mopeder, båtar, traktorer, flygplan eller bergväggar och rullgrus som är föremål "i farans riktning".

-När blev åsiktsyttrande ett retoriskt tävlingsmoment på detta forum?

Kreuger skrev:
Det stämmer så det var det säkert, blåste lite mycket så det var svårt att hålla upp stabilt på slangen. Retade du dig på slangandet också eller?
Nej, men jag regerade på att du vinglade till ;)
Som du vet är jag bara avundsjuk för att jag inte kan slanga :lol

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...