HÖLL PÅ ATT BLI ÖVERKÖRD AV EN SVART BMW 3-Serie Compact idag kl 16.20!
Kom åkandes i ca 65 km/h (jag vet -långsamt) och efter första låånga vänsterkurvan (från stan sett, på väg till Bogesund) kom en Svart BMW Compact genom efterföljande höger-vänster på fel sida, i minst 90 km/h, och får ett kast med sladd när han panikbromsar eftersom han fick syn på mig.
Som tur var, kör jag ju halvcross (motard)-får ner farten till kanske 40 km/h och kan svänga ner i diket ut i skogen. Hade jag haft en KarlGustav i fickan hade min spontana reaktion varit att spränga bilen och innehåll i luften.
FÖRAREN -ser att jag är ok, startar om sin bil och ÅKER IVÄG. Utan ett ord.
HADE jag kört fortare, varit tröttare eller åkt sporthoj utan 40 cm markfrigång och lång fjädringsväg hade skogen inte varit lika rolig. Inte bara MC kör fort på den vägen, utan även en del Kepsförsedda Plasttrimmade nördBILAR.
Tipsa gärna om andra bättre vägar -jag har gjort mitt på Bogesund för en stund. Vägen är rolig, underbar -men mestadels blind och med berg på sidorna. Dessutom alldeles för många människor som klart överskattar sig själva och inte tänker på att även andra kör samma väg.