Idioterna på Bogesundsvägen

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Iceman1975 skrev:
Sista gången jag åkte den vägen ialla fall..
Det är bra, håll dig härifrån. Då blir det mer plats för oss andra ;)

Skämt åsido. En rolig väg. Testa igen en annan gång. Kanske funkar bättre då :tummenupp .

K-Micke skrev:
Fast jag kan inte låta bli att tänka på dom som bor längs vägen, och dom som kör på vägen till/från sina hem i närheten. Det måste vara jävligt jobbigt att köra på en räserbana varje dag. :hihi

Fast det är inte såå svårt att hålla igen på dom två platserna där det är bebott. 50 vid Ellboda och 70 förbi Bogesunds ridhus. Såå bråttom kan ni inte ha.

Kör ni fortare kanske Bogesundsspöket kommer och sandar vägen.

Kör ni fortare kanske Bogesundsspöket kommer och sandar vägen.

Fan, det var precis den tanken som slog mig häromdagen när någon varnade för grus på vägen...
"Tänk om någon boende efter vägen har tröttnat på idioter på motorcykel, och bestämt sig för att "grusa" deras planer lite"

Bodde jag efter en väg där motorcyklar körde som idioter skulle jag sätta ut skyltar med varning för barn, det borde ju få folk att hålla igen, och om inte det hjälpte skulle jag sätta ut skyltar som varnar för grus på vägen, för det borde hjälpa.

Här kanske det är någon mindre nogräknad person som har hoppat över steget med skyltar, någon som inte förstår vilka konsekvenserna av det kan bli...

Om man nu möter någon eller några med en synnerligen farlig och utrymmeskrävande körstil, är det inte en bra idé då att ställa sig i någon av ändarna och vänta in vederbörande så man kan påpeka det olämpliga i deras beteende? Gärna krydda sina åsikter med svordomar, förolämpningar och en rödaktig färgton i ansiktet.
Kommer de tillbaka samma väg så borde man ju max behöva vänta 10 minuter och på den stunden hinner man ju reflektera mkt över hur de faktiskt höll på att mörda en där på vägen genom att stjäla andelar av ens väghälft.

Kan nog bli intressant eftersom den enda som "erkänt" att han inte respekterar det här med höger/vänstertrafik är Divez här på forumet som tom la ut en film som bevis på att han genar i kurvorna.

Våga vägra kramas i trafiken, leve aggressionerna! :tummenupp

ps. Detta inlägget innehåller 0% ironi ds.

GuW skrev:
Bodde jag efter en väg där motorcyklar körde som idioter skulle jag sätta ut skyltar med varning för barn
På Bogesundsvägen finns det varningar både i form av skyltar och träkors.

Last edited:
smilee skrev:

Okej, jag bor i norrland och har aldrig åkt vägen själv, det var bara en tanke.

Körde där idag jag med, först till Vaxholm för att ta en glass runt 1435 sen därifrån 1530. Körde båda gångerna på under fem minuter så det gick väl i hyffsat tempo :rolleyes:

Var väldans mycket hojar ute men jag mötte då ingen som var å fladdra på min väghalva när vi möttes och jag var inte heller å åkte på fel sida vägen när jag mötte någon. Däremot använder jag ju hela vägen när jag ser att det är fritt.

För er som bara nöter fram å tillbaka på den där sträckan kan jag säga att även om Bogesund är rolig så åkte vi tidigare under turen flera mil underbara vägar några mil norrut. Mellan Vallentuna - Åkersberga och Rimbo - Gottröra finns det hur mycket underbara vägar som helst. Tex förbi Frösunda, Kårsta, Närtuna. Åker man ytterligare lite längre upp mot Rånäs, Knutby så finns det ännu mer.

smilee skrev:

Bogesundskors.jpg

:Bugar

sandstream skrev:
bla bla bla....i en högerkurva, tid 16:49, får besök av en mötande hoj med en mörkklädd förare som tydligen inte behärskar farten utan måste ta halva mitt körfält :kocko
Rejält förbannad hinner jag några kurvor till innan det är dags för nästa möte. Nu är det också en högerkurva men inte bara en hoj som går över i mitt körfält utan 3 st :kocko

Okej att vägen är smal och att det saknas körfält men pga asfalteringen finns det en sträng i mitten som ingen kan missa.
Till er som jag möte och till andra som brukar gena i skymda kurvor: Tänk om ni möter en bil nästa gång, är det värt att dö i fronten på en bil :va

Konstigt... jag har kört vägen mellan 50 och 60 ggr i år utan att stört mig på att det är hojar i fel filer :va

sen är det väl inge kul att va förbannad när man kör hoj? såg ju inte vad som hände men så farligt kan det väl inte ha varit?

något många som kör hoj verkar glömma är att man lutar... så många lägger hjulen precis vid mittlinjen, å lutar över linjen=FEL SIDA AV VÄGEN!!! tänk på lutningen... :fakta

Ingel skrev:
Konstigt... jag har kört vägen mellan 50 och 60 ggr i år utan att stört mig på att det är hojar i fel filer :va

sen är det väl inge kul att va förbannad när man kör hoj? såg ju inte vad som hände men så farligt kan det väl inte ha varit?

Konstigt att det inte stör dig - mej stör det mycket eftersom den enda anledníngen till att det inte sker en olycka är för att jag får bromsa och hålla åt sidan vilket medför att min körglädje grumlas.
Blir inte arg på de som av misstag kommer över på min sida utan på dom som räknar iskallt med att mötande ska hålla undan så dom själva kan ha kul...
Jag tycker det är jävligt egoistiskt att köra på det sättet. :fatta!

sandstream skrev:
När du får det kommer du att se på närgångna hojåkare annorlunda.

Tror inte jag kom upp i mer än 90-100 eftersom jag var tvungen att slicka vägkanten för att undvika att krocka med de puckon som tror att de har koll när de i själva verket har noll koll. Såg ingen familj med barn heller, men det kanske berodde på att du skrämt i väg dem?

jag skrev hur sakta jag körde vid det aktuella tillfället. och din hastighet uppger du till betydligt högre. varför kör du inte saktare? saknar du respekt för barnfamiljer och hundar?

det måste vara underbart att vara så perfekt som du, va? kör aldrig snabbare än att barnfamiljer tycker att det är ok, genar aldrig i vänster körfält och har respekt för alla poliser.

på bogesundsvägen får man köra 70. VARFÖR I HELVETTE HAR DU DÅ KÖRT 90 TILL 100???

anja skrev:
jag skrev hur sakta jag körde vid det aktuella tillfället. och din hastighet uppger du till betydligt högre. varför kör du inte saktare? saknar du respekt för barnfamiljer och hundar?

det måste vara underbart att vara så perfekt som du, va? kör aldrig snabbare än att barnfamiljer tycker att det är ok, genar aldrig i vänster körfält och har respekt för alla poliser.

på bogesundsvägen får man köra 70. VARFÖR I HELVETTE HAR DU DÅ KÖRT 90 TILL 100???
Oj då, här är det någon som har lite problem att uttrycka sig utan att bli arg :D

Om vi börjar med barnfamiljer och deras hundar så stämmer det att jag brukar sakta ner när jag närmar mig dem eftersom jag med egna barn vet att de kan få för sig både det ena och andra. Att tappa några sekunder eller att missa en skön kurva är det värt för att slippa ha ett barns liv på sitt samvete.

Jag genar gärna in i det andra körfältet om jag ser att det kan ske utan att utsätta någon medtrafikant för fara.

Jag kan köra 250 km/h på E4:an när tillfälle ges men då är jag ensam på vägen.

Är det fel att ha respekt för poliser?

Vet inte vad du har för hoj, svårt att utläsa i din röriga avatartext, men min 750 är ganska lätt att få upp i 90-100 km/h och något som du kanske missade var att jag i det första inlägget inte gnällde på någons fart.

Kreuger skrev:
Körde där idag jag med, först till Vaxholm för att ta en glass runt 1435 sen därifrån 1530. Körde båda gångerna på under fem minuter så det gick väl i hyffsat tempo :rolleyes:
Åkte du ihop med en annan hoj (en grå/svart)? Då var det kanske dig jag mötte vinglandes på slangen strax före Bogesunds infarten från mig sett?

#Olsson# skrev:
I bland kan det vara OK att drifta över lite i motsatta om man behöver "hämta hem". :D
Ja, men inte om det befinner sig någon annan där. Antar att det var så du menade?

Alla som kör där och inte ser nåt genande MÅSTE ju vara de som genar, eller hur? Akta så jag inte bussar Caffe på er.

Tidigare år har nivån på forumet sjunkit på vintern. Hur FAN ska det gå i år? Kan nivån bli lägre? 90% av alla inlägg skrivna i år är ju för faaaan gnäll. Var lite positiv, för sjutton gubbar!

sandstream skrev:
Ja, men inte om det befinner sig någon annan där. Antar att det var så du menade?

Jag skojsade bara lite. Om man behöver hämta hem. Och det i motsatta körfältet så kanske man har har gjort det lite för spännande för sig. Typ.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing