Idioter som står och skriker vid vägkanten

Nej jag tillhör den generation som vill ha allt serverat på ett silverfat. Jag tycker det var en lam kommentar utan innehåll så jag gav en likadan tillbaka..

Det skadar inte att försöka fundera.
I övrigt hade en ännu enklare lösning varit att låta bli att kommentera.

Inlägg #159 är läsvärt, ber du snällt kanske du kan få det på ett silverfat! :)

http://www.youtube.com/watch?v=esyK1MoOiqA

Här har vi en till demonstrerande bilist som vill visa att han hatar hoj åkare: vi var ute och körde när vi möter en häst och samtidigt kommer ikapp en bil. Vi saktar ner kraftigt för att ta hänsyn till hästen så den inte blir rädd och skenar iväg. Min kompis framför har blås som hörs rätt kraftigt så därför så kör han om bilen som är framför lugnt och fint för att inte gasa så jävligt eftersom hästen fortfarande är nära. Han i bilen ger den värsta killerblicken man kan ge. Efter det så lägger han sig till vänster en rätt bra bit och hindrar omkörning. sen slutar det med att man trycker ner hojförar ryktet till botten!

http://www.youtube.com/watch?v=esyK1MoOiqA

Här har vi en till demonstrerande bilist som vill visa att han hatar hoj åkare: vi var ute och körde när vi möter en häst och samtidigt kommer ikapp en bil. Vi saktar ner kraftigt för att ta hänsyn till hästen så den inte blir rädd och skenar iväg. Min kompis framför har blås som hörs rätt kraftigt så därför så kör han om bilen som är framför lugnt och fint för att inte gasa så jävligt eftersom hästen fortfarande är nära. Han i bilen ger den värsta killerblicken man kan ge. Efter det så lägger han sig till vänster en rätt bra bit och hindrar omkörning. sen slutar det med att man trycker ner hojförar ryktet till botten!

Stolpskotten radar verkligen upp sig i denna tråd.

Den där asfalterade kostigen är ju så smal att man måste vara synnerligen nitisk för att klassa det där som demonstrativ körning av bilisten. En bilist som dessutom tycks ligga tämligen nära tillåten hastighet. Med vilken rätt skulle motorcyklisten promt förbi? Enda stället där bilisten verkligen ligger till vänster är när han passerar en arbetsplats/privatparkering och går ut för att ha marginal ifall någon skulle kliva ut i vägen. Ansvarsfullt kört anser jag.

Då tar puckot och drar förbi på bakhjulet på insidan varpå klantskallen sen vinglar över i vänster körfält i en dold kurva!

Snälla. Förklara för mig hur man tänker när man lägger ut filmer där man bevisar vilken idiot man egentligen är? Vad är syftet?

Last edited:
Hur kan ni alla veta varför och vad fotgängaren skrek om?

Han kanske försökte påkalla hjälp för att frun höll på att förblöda i baksätet...? Han kanske behövde slanga 4 liter soppa för att ta sig till BB... ?

Visst är det så! Helt rätt attityd!

MEN ( stoort men! ), den där jäkla attackrörelsen i TS's film var ju knappast något som man kan förknippa med "hjälp mig" eller "se hit". Man blir snarare lack och smått hämndlysten. :huvet

Ungefär som att kasta smällare på någon som man kanske gillar lite extra :död

Kan ju inte påstå att bilen höll bra placering på vägen någon annan stans än vid konteinern på slutet av filmen. Den bilisten hade ju inte klarat av ett möte på den vägen!

Kan ju inte påstå att bilen höll bra placering på vägen någon annan stans än vid konteinern på slutet av filmen. Den bilisten hade ju inte klarat av ett möte på den vägen!

Nu fick han ju inget möte, inte heller hojen vid viadukten i slutet.

Men mycket talar ju för att han inte hade en aning om bakomvarande hoj som dom flesta trots allt inte har.

Den där asfalterade kostigen är ju så smal att man måste vara synnerligen nitisk för att klassa det där som demonstrativ körning av bilisten. En bilist som dessutom tycks ligga tämligen nära tillåten hastighet. Med vilken rätt skulle motorcyklisten promt förbi? Enda stället där bilisten verkligen ligger till vänster är när han passerar en arbetsplats/privatparkering och går ut för att ha marginal ifall någon skulle kliva ut i vägen. Ansvarsfullt kört anser jag.

Då tar puckot och drar förbi på bakhjulet på insidan samtidigt som man kör över i vänster körfält i en dold kurva!

Snälla. Förklara för mig hur man tänker när man lägger ut filmer där man bevisar vilken idiot man egentligen är? Vad är syftet?

För det första så går det rätt så mycket saktare än vad det ser ut eftersom det är en gopro kamera med fisheye. Bilisten ligger väl mycket till vänster när det gäller körningen över lag och där är bra marginaler till att köra om på om han bara hållt lite till höger. klart som fan det är idiotiskt att köra om på insidan på bakhjulet, Han visa sin demonstration mot mig och då visade jag min och jag kan inte hålla med dig om att det är en dold kurva. ser ju nästan hela svängen innan jag går in i den herregud.

Nej precis, mer på vänster sida av vägen än på höger....

I det här fallet, skitsamma att det låg en hoj bakom, rent jävla livsfarligt att ligga och köra så... Den där bilisten är ju inte direkt ensam. Bor själv 1 mil ute i skogen och det finns gott om mongos här som ligger och kör på vänstersidan, och här är det dessutom ytters begränsad sikt i alla kurvor....

Enligt trafikreglerna så ska ju dessutom ett framförvarande fordon hålla väl till höger vid en omkörning...

Var med om en liten kul grej när jag precis hade varit och hämtat en nyinförskaffad cykel! Kom körande i en på snirklig härlig väg och låg ca 95 på 70 vägen på låg växel. Skymtar en tant på långt håll som är ute och går med sin hund så jag saktar ner till 70 när jag närmar mig henne. Lite innan jag passerar börjar hon vifta och ha sig med handen varpå jag tänker: Herre gud jag håller ju för fan hastigheten. Efter jag passerat henna funderade jag starkt på att smälla i tvåan och brassa iväg men jag känner till att det blir 50 lite längre fram och håller kvar i 70km/h. Lite längre fram skymtar 50 skyltarna och saktar ner till nästintill laglig fart ca 55km/h. Vad händer sen då? Jo bakom en stor bygnad står 4 polisbilar och håller utbildning i typ laserskjutning m.m för unga polisasprianter. Jag blir invinkad och får visa körkort allt är lugnt och en av poliserna undrar om inte cykeln är jävligt dyr att försäkra, hehe! Summa summarum tanten med hunden ville bara varna mig för poliserna som stod ca 1,5 kilometer längre fram! Gud vad fördomsfull man kan vara!

Var med om en liten kul grej när jag precis hade varit och hämtat en nyinförskaffad cykel! Kom körande i en på snirklig härlig väg och låg ca 95 på 70 vägen på låg växel. Skymtar en tant på långt håll som är ute och går med sin hund så jag saktar ner till 70 när jag närmar mig henne. Lite innan jag passerar börjar hon vifta och ha sig med handen varpå jag tänker: Herre gud jag håller ju för fan hastigheten. Efter jag passerat henna funderade jag starkt på att smälla i tvåan och brassa iväg men jag känner till att det blir 50 lite längre fram och håller kvar i 70km/h. Lite längre fram skymtar 50 skyltarna och saktar ner till nästintill laglig fart ca 55km/h. Vad händer sen då? Jo bakom en stor bygnad står 4 polisbilar och håller utbildning i typ laserskjutning m.m för unga polisasprianter. Jag blir invinkad och får visa körkort allt är lugnt och en av poliserna undrar om inte cykeln är jävligt dyr att försäkra, hehe! Summa summarum tanten med hunden ville bara varna mig för poliserna som stod ca 1,5 kilometer längre fram! Gud vad fördomsfull man kan vara!

Haha klockren tant! Såna gillar vi! =) Bra inlägg med :tummenupp

Då tar puckot och drar förbi på bakhjulet på insidan varpå klantskallen sen vinglar över i vänster körfält i en dold kurva!

Äh, skitsnack från början till slut. Bilisten bedriver ju vänstertrafik hela vägen. Min uppfattning är att det enbart är för att jävlas och försvåra för hojåkaren. Måhända är hojåkarens omkörning inte preussisk men den är ju inte farlig för någon annan än han själv och eventuellt någon vårpigg gnagare i terrängen som han tumlar över vid eventuell vurpa. :tummenupp

Är det bara jag som åker UNDER laglig fart på sånnadäringa 70vägar om jag ser att det kommer folk och går? Särskilt då om de har djur eller barn/barnvagnar med sig.

För övrigt så tror jag att det är mer effektivt att bara signalera med utsträckt arm a´la Polisen om man vill att folk ska ta det lugnare på vägen.

Man har skyldighet att släppa förbi bakomvarande som vill passera, man har ingen rätt att agera polis.

Är det "Bullen" där alla kan gråta ut hur dum alla gammla gubbar som står efter vägarna är mot er eller vad är det med er alla nu för tiden:confused::rolleyes:

Jag kan lova dig att han hade klarat ett möte på den vägen... Har sett det ett x-antal gånger. Det är bilisten som har en pinne uppkörd i röven...

Här har vi en till demonstrerande bilist som vill visa att han hatar hoj åkare: vi var ute och körde när vi möter en häst och samtidigt kommer ikapp en bil. Vi sakt

Visa att du vill köra om istället. Lägg dig så han kan se dig i vänstra backspegel. Om han inte märker dig dutta till på tutan och vinka.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka