Var med om en liten kul grej när jag precis hade varit och hämtat en nyinförskaffad cykel! Kom körande i en på snirklig härlig väg och låg ca 95 på 70 vägen på låg växel. Skymtar en tant på långt håll som är ute och går med sin hund så jag saktar ner till 70 när jag närmar mig henne. Lite innan jag passerar börjar hon vifta och ha sig med handen varpå jag tänker: Herre gud jag håller ju för fan hastigheten. Efter jag passerat henna funderade jag starkt på att smälla i tvåan och brassa iväg men jag känner till att det blir 50 lite längre fram och håller kvar i 70km/h. Lite längre fram skymtar 50 skyltarna och saktar ner till nästintill laglig fart ca 55km/h. Vad händer sen då? Jo bakom en stor bygnad står 4 polisbilar och håller utbildning i typ laserskjutning m.m för unga polisasprianter. Jag blir invinkad och får visa körkort allt är lugnt och en av poliserna undrar om inte cykeln är jävligt dyr att försäkra, hehe! Summa summarum tanten med hunden ville bara varna mig för poliserna som stod ca 1,5 kilometer längre fram! Gud vad fördomsfull man kan vara!