Idioter som står och skriker vid vägkanten

Men mycket talar ju för att han inte hade en aning om bakomvarande hoj som dom flesta trots allt inte har.

Har man precis blivit omkörd så tittar man nog backspegeln om man inte gjort det förr. Visst sjutton vet han att det är en hoj bakom och sedan tar han på sig rollen som plastpolis och kör vänstertrafik i en minut så att ingen ska kunna köra om honom.

Jag skulle nog ha plockat honom på höger sida långt tidigare.

Har man precis blivit omkörd så tittar man nog backspegeln om man inte gjort det förr. Visst sjutton vet han att det är en hoj bakom och sedan tar han på sig rollen som plastpolis och kör vänstertrafik i en minut så att ingen ska kunna köra om honom.

Jag skulle nog ha plockat honom på höger sida långt tidigare.

Du har för stort förtroende för folks användande av backspeglar. Kan dom missa utryckningsfordon flera km så nog fan missar dom en hoj.

100W (30+70) XenonHID-ljus i speglarna och Stebelhornet på 139 dB löser oftast problemet. :tummenupp Precis sånt här som gjorde att hornet hamnade på hojen. Väglöss som "äger" vägen. Ett annat ställe de finns på i mängd är på 2+1-vägarna, ish på omkörningssträckan ställer de till fina trafikstockningar. Nu "slipper" man ju köra 2+1 så mycket det bara går, men det slår aldrig fel de gånger man ändå måste.

Visst ska man vara smidig och inte hävda sig i trafiken för man "förlorar" alltid kampen om vägytan på en MC förr eller senare. Men det finns ju ändå gränser..

Last edited:
Är det bara jag som åker UNDER laglig fart på sånnadäringa 70vägar om jag ser att det kommer folk och går? Särskilt då om de har djur eller barn/barnvagnar med sig.

För övrigt så tror jag att det är mer effektivt att bara signalera med utsträckt arm a´la Polisen om man vill att folk ska ta det lugnare på vägen.

Jag brukar slå av på gasen och rulla förbi i lägre hastighet eller hålla så stor marginal som möjligt. Oftast får man trevliga vinkningar och glada miner när man kommer åkande. Även om man kört som fan innan och dom garanterat hört det. Visa respekt - bli behandlad med respekt.
Att sedan det finns dom som får utbrott så beror det antingen på avundsjuka, trötthet, klimakteriet, nikotinbrist eller att det möjligtvis bombat förbi en klunga med sporthojjar fem minuter innan du kommer kommer alltid finnas.. Tyvärr bara att ta diskussionen eller skita i dom( och hoppas det inte är grus i kurvorna eller wires i huvudhöjd över vägen).

Får bli att börja plocka med sig pepparsprayen i sommar, bara att vända, köra tillbaka o dra en fin spray-driveby ;)

Hatar hobbypoliser och dom gångerna folk gått ut på vägen och viftat osv är dom gångerna jag har kört lagligt. När jag kör till våran stuga så är det en gubbe som brukar komma ut på vägen och vifta med spadar och allt möjligt trots att man håller laglig hastighet. Har ledsnat nu så brukar peta ner och dra upp på bakhjulet när jag ser han gå ut vid vägen.

En polare skulle köra om en bil efter E4:an i nästan laglig hastighet när bilisten väjde mot honom för att skrämmas när han var jämsides. Han vinglade till,växlade ner sen sparkade han av backspegeln på bilen och drog järnet därifrån:D

var ute å körde i förmiddags, låg på en lagom fin och bred 90väg med väldigt lite trafik för tillfället, drog upp hojen på slangen och hinner köra typ 200 meter innan ja får möte av en bil. brydde mig inte så mycke om mig eftersom vägen som sagt e bred och fin men ta mig fan om inte biljävlen typ 15-25 meter innan mig rycker tag i ratten å kastar bilen över på min sida och sen tebax. bara för att markera att ja ska minsann inte köra på bakhjulet.

Sjuka jävla folk de finns, vad fan hade hänt om ja instinktivt gjort en undanmanöver i 90 på slangen.... inte så jävla sugen på att ta reda på de :P

Anar jag en viss mytomani i den här tråden eller råkar ni verkligen ut för så här mycket skit? Dessutom så kör ju tydligen många lagligt säger ni. Har hänt mig en gång tror jag och det var en kvinna med hundar som flaxade och hytte med armarna men det var högst berättigat för vi körde som as på Hällingsjövägen. Jag förstår henne.

Förövrigt är det mest att folk är så jävla ouppmärksamma som det uppstår incidenter.

Kanske extra sura gubbar nere i Skåne...:va

Ungefär samma sak som om det sprungit ut ett rådjur på vägen.

.

Och det tycker du var en relevant jämförelse?

Last edited:
Och det tycker du var en relevant jämförelse?

öh... ja.

Han har ju redan försatt sig i en situation där han inte kan klara av en undanmanöver. Vad spelar det för roll om det är en puckad bilist eller ett rådjur han smäller med? Han får uppleva smärta i vilket fall.

[YOUTUBE-ID]VrZUITCw_NE[/YOUTUBE-ID]

Ok, Robin Hood. Du får godkänt i ditt försök att varva upp stämningen i tråden. Det börjar väl dock bli litet uttjatat att hålla på att diskutera just den där filmen?

Last edited:
Hatar hobbypoliser och dom gångerna folk gått ut på vägen och viftat osv är dom gångerna jag har kört lagligt. När jag kör till våran stuga så är det en gubbe som brukar komma ut på vägen och vifta med spadar och allt möjligt trots att man håller laglig hastighet. Har ledsnat nu så brukar peta ner och dra upp på bakhjulet när jag ser han gå ut vid vägen.

En polare skulle köra om en bil efter E4:an i nästan laglig hastighet när bilisten väjde mot honom för att skrämmas när han var jämsides. Han vinglade till,växlade ner sen sparkade han av backspegeln på bilen och drog järnet därifrån:D

Hobbypoliserna verkar ju åka sporthoj nuförtiden:rolleyes:

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...