GreenDragon
Ny medlem
Det är bilisten som har en pinne uppkörd i röven...
Det håller jag med om!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är bilisten som har en pinne uppkörd i röven...
Han i bilen ger den värsta killerblicken man kan ge. Efter det så lägger han sig till vänster en rätt bra bit och hindrar omkörning. sen slutar det med att man trycker ner hojförar ryktet till botten!
Men mycket talar ju för att han inte hade en aning om bakomvarande hoj som dom flesta trots allt inte har.
Har man precis blivit omkörd så tittar man nog backspegeln om man inte gjort det förr. Visst sjutton vet han att det är en hoj bakom och sedan tar han på sig rollen som plastpolis och kör vänstertrafik i en minut så att ingen ska kunna köra om honom.
Jag skulle nog ha plockat honom på höger sida långt tidigare.
Är det bara jag som åker UNDER laglig fart på sånnadäringa 70vägar om jag ser att det kommer folk och går? Särskilt då om de har djur eller barn/barnvagnar med sig.
För övrigt så tror jag att det är mer effektivt att bara signalera med utsträckt arm a´la Polisen om man vill att folk ska ta det lugnare på vägen.
Nja det kan lika gärna vara rånare som väntar på en idiot som stannar hojen.Idioter som står och skriker vid vägkanten
Du har för stort förtroende för folks användande av backspeglar. Kan dom missa utryckningsfordon flera km så nog fan missar dom en hoj.
Får bli att börja plocka med sig pepparsprayen i sommar, bara att vända, köra tillbaka o dra en fin spray-driveby![]()
Sjuka jävla folk de finns, vad fan hade hänt om ja instinktivt gjort en undanmanöver i 90 på slangen.... inte så jävla sugen på att ta reda på de![]()
Ungefär samma sak som om det sprungit ut ett rådjur på vägen.
.
Och det tycker du var en relevant jämförelse?
[YOUTUBE-ID]VrZUITCw_NE[/YOUTUBE-ID]
Hatar hobbypoliser och dom gångerna folk gått ut på vägen och viftat osv är dom gångerna jag har kört lagligt. När jag kör till våran stuga så är det en gubbe som brukar komma ut på vägen och vifta med spadar och allt möjligt trots att man håller laglig hastighet. Har ledsnat nu så brukar peta ner och dra upp på bakhjulet när jag ser han gå ut vid vägen.
En polare skulle köra om en bil efter E4:an i nästan laglig hastighet när bilisten väjde mot honom för att skrämmas när han var jämsides. Han vinglade till,växlade ner sen sparkade han av backspegeln på bilen och drog järnet därifrån![]()
En polare skulle köra om en bil efter E4:an i nästan laglig hastighet när bilisten väjde mot honom för att skrämmas när han var jämsides. Han vinglade till,växlade ner sen sparkade han av backspegeln på bilen och drog järnet därifrån![]()
Ungefär samma sak som om det sprungit ut ett rådjur på vägen.
.
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025