Idag är jag förbannad därför att...

@Ivil Där ser man, då är det väl bara att invänta snippfluss i näsan eller öronen härnäst då :gnissla :crash

Jag kan ge mig fan på att om det är så att det finns en extremt ovanlig variant av streptokockinfektion som normalt sett bara drabbar fittor men som i otroligt sällsynta fall kan drabba andra slemhinnor också så kommer jag antagligen åka på den också förr eller senare, kanske i näsan eller något annat obskyrt ställe jag ännu inte haft skiten på... Om inte annat så skulle det väl kunna tolkas som högre makters sätt att meddela att de tycker att jag bör omvärdera min moraliska kompass och bli en bättre människa eller nåt :gnissla :hihi
Min fröken har haft besvär i ett drygt årtionde, och vården in Sverige har inte hittat något fel. Mycket på grund av att hon har problem med sköldkörteln och eftersom att det innebär en lång lista med i princip alla symptom så har de alltid bara skyllt på det.
Hon har jobbat i Spanjackien i ett par år och då passade hon på att kolla upp sina problem med en privat vårdinrättning där. Och istället för att som svensk vård försöka hitta något existerande att skylla på då gjorde de tester för i princip allt.
Och upptäckte att hon hade en långvarig parasit så de gav henne diverse medikamenter för att ha ihjäl allihop.
Hon blev bättre på ett par veckor, men håller fortfarande en diet för att tarmarna ska återhämta sig.

Med tanke på att alla skitbakterier har party i din kropp kanske du ska se över möjligheten att kolla om du har någon persistent infektion som håller ditt immunförsvar nere.

Min fröken har haft besvär i ett drygt årtionde, och vården in Sverige har inte hittat något fel. Mycket på grund av att hon har problem med sköldkörteln och eftersom att det innebär en lång lista med i princip alla symptom så har de alltid bara skyllt på det.
Hon har jobbat i Spanjackien i ett par år och då passade hon på att kolla upp sina problem med en privat vårdinrättning där. Och istället för att som svensk vård försöka hitta något existerande att skylla på då gjorde de tester för i princip allt.
Och upptäckte att hon hade en långvarig parasit så de gav henne diverse medikamenter för att ha ihjäl allihop.
Hon blev bättre på ett par veckor, men håller fortfarande en diet för att tarmarna ska återhämta sig.

Med tanke på att alla skitbakterier har party i din kropp kanske du ska se över möjligheten att kolla om du har någon persistent infektion som håller ditt immunförsvar nere.
Ibland tänker jag att om jag blir sjuk på något sätt och inte känner att får rätt vård i Sverige för mina hårt skattade pengar i framtiden.
Då hoppas jag att jag har tillräckligt bra ekonomi och kan betala för något bättre alternativ utomlands. Rätt om jag får stå för det själv. Man har bara ett liv.

Skönt att hon fick hjälp till slut iallafall! Hälsa och önska fortsatt god bättring :tummenupp

Det står på min att-göra-lista, just nu vill jag dock fokusera på att bli frisk från den mest aktuella åkomman men efter det är absolut tanken att göra en ordentlig hälsokontroll för att se vad, om något, det kan vara som utgör det underliggande felet :tummenupp

Kompis som fick strupcancer.
Svensk vård gav honom 6 månader.
Av olika skäl halkade han in i spanska sjukvård och är nu, efter två visserligen tuffa år, friskförklarad.

Kompis som fick strupcancer.
Svensk vård gav honom 6 månader.
Av olika skäl halkade han in i spanska sjukvård och är nu, efter två visserligen tuffa år, friskförklarad.
Min farsa fick domen ”6 månader att leva” av den Australiensiska sjukvården när han bodde där i början av 70-talet. Han lever fortfarande, även om han börjar få lite krämpor nu när han är 76 år gammal.

Förbannad och förbannad. Men det knackar i en vevstake på den motor som jag hoppats skulle kunna användas på nästa bandag.
Hojen har varit ur funktion i nästan två år snart och lite sug är allt tappat.
Men men, det finns väl inget annat att göra än att svära lite och sen bara bygga ihop nästa motor.

Så ingen CBR nästa vecka på Kinnekulle ☹️

Min farsa fick domen ”6 månader att leva” av den Australiensiska sjukvården när han bodde där i början av 70-talet. Han lever fortfarande, även om han börjar få lite krämpor nu när han är 76 år gammal.
Vad var anledningen att dom gav 6månaders domen? Skönt att dom hade fel.
Pratade med min gamla barndomskompis för ungefär ett halvår sedan som jag inte träffar så ofta längre då berättade han att hans mamma som är ca75år hade fått aggressiv cancer i lymfarna. I första läget så var även det en 6 månaders dom av läkaren.
Sen sprang jag på kompisen för några veckor sedan. Då berättade han att hon var friskförklarad och svarat jättebra på behandlingen. Så det går bra ibland också

Vad var anledningen att dom gav 6månaders domen? Skönt att dom hade fel.
Lite oklart om det berodde på okunskap eller om det var någon form av skrämseltaktik för att få honom att sluta röka.
Det här utspelade sig innan jag föddes så jo, verkligen skönt att de hade fel.

Jävla amerikanska chefer. Underlättar ju inte direkt att ha kåk på Gotland när de hittar på sånt här skit. Ta bara sista meningen, min chef sitter i Polen, kollegorna i mitt team sitter i USA, Mexico, Tjeckien, Spanien, Tyskland, Hong-Kong och Malaysia.

Och jag är för gammal att söka något annat och inte tillräckligt rik för att bara skita i allt och sluta.

1779090850895.png

Jävla amerikanska chefer. Underlättar ju inte direkt att ha kåk på Gotland när de hittar på sånt här skit. Ta bara sista meningen, min chef sitter i Polen, kollegorna i mitt team sitter i USA, Mexico, Tjeckien, Spanien, Tyskland, Hong-Kong och Malaysia.

Och jag är för gammal att söka något annat och inte tillräckligt rik för att bara skita i allt och sluta.

View attachment 528757
Cynikern i mig är övertygad om att många företag gör detta som ett förtäckt sätt att minska antalet medarbetare nu när det är sämre tider. De som inte ställer upp på detta kommer sluta, vanligtvis brukar det vara just de som företaget helst vill ha kvar som slutar, förutom de som företaget betraktar som nyckelpersoner som förhandlar till sig en egen lösning där de kan fortsätta jobba remote.

View attachment 528757
Ja, det känns ju som att de inte har något intresse av att sätta sig in i situationen.

Fast.
Som det normala är närvaroplikt och nästan att man får begära tjänstledigt om man behöver kissa så har jag lite svårt att tycka synd om dig för att du behöver vara på jobb 80% av arbetstiden.

Cynikern i mig är övertygad om att många företag gör detta som ett förtäckt sätt att minska antalet medarbetare nu när det är sämre tider. De som inte ställer upp på detta kommer sluta, vanligtvis brukar det vara just de som företaget helst vill ha kvar som slutar, förutom de som företaget betraktar som nyckelpersoner som förhandlar till sig en egen lösning där de kan fortsätta jobba remote.
Tyvärr så finns det väl en och annan som inte jobbar så mycket när de jobbar på distans.

Iofs så finns det rätt många som inte får så mycket gjort på plats heller.

Och de som man önskar att inte gjorde något, för får de mot förmodan något gjort så är det bannemig fel.....

Ja, och fastigheter. Varför ha lokal om man kan jobba på distans. Branschen för kontorslokaler skulle ju kollapsa likt 2008.

Tyvärr så finns det väl en och annan som inte jobbar så mycket när de jobbar på distans.

Iofs så finns det rätt många som inte får så mycket gjort på plats heller.

Och de som man önskar att inte gjorde något, för får de mot förmodan något gjort så är det bannemig fel.....
Brukar säga det att när vi har kontorsdagar så är det 50% produktivitet iom alla dessa fikastunder och snack över skrivborden.

Men så är jag rätt van vid att arbeta hemma och har ett fullt hemmakontor med allt vad det innebär fast utan störande kollegor :)

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back