Idag är jag förbannad därför att...

Det pratas ofta om krisen för byggbranschen.
Tycker snarare det verkar som byggbranschen har för mycket att göra. Sitter och försöker få in offerter. De flesta svarar inte ens på förfrågan. De som svarar säger att de har fullt upp till årsskiftet.

Varje hemsida man är inne på har stora annonser för att de söker folk.

..jag var och besiktigade VFR:n idag och fick ombes på hjullager fram. Helt rätt bedömt av dom. Det är mig själv jag är lite förbannad på för att jag missade en sådan enkel grej. Men till saken hör att lagren kontrollerades för ungefär 200 mil sedan vid däckbyte och kändes bra då. Tog tydligen slut fort. :gnissla

..jag var och besiktigade VFR:n idag och fick ombes på hjullager fram. Helt rätt bedömt av dom. Det är mig själv jag är lite förbannad på för att jag missade en sådan enkel grej. Men till saken hör att lagren kontrollerades för ungefär 200 mil sedan vid däckbyte och kändes bra då. Tog tydligen slut fort. :gnissla
Det beror lite på hur man testar, besiktningen kör ju med snedbelastning vilket får lagren att låta betydligt mer om de är slut, de kan fortfarande kännas okej om man snurrar på dem, men låta som en påse stenkross med snedbelastning.

En bunt hojåkare passerade genom byn i lite väl entusiastisk hastighet. Det är 50 i ett par hundra meter med flera skymda korsningar och utfarter.
Tack för reklamen för oss motorcyklister jävla pajasar.

Jag hatar verkligen streptokocker... Har ju som en del nog känner till haft en del tråkiga erfarenheter av det skitet tidigare i form av invasiv infektion med påföljande nekrotiserande fasciit (mördarbakterier), och nu är det tydligen dags igen fast denna gång i form av Rosfeber och stjärtfluss vilket är precis vad det låter som dvs halsfluss fast i andra änden... Oskönt är bara förnamnet. Fick iallafall komma till vårdcentralen hyfsat rappt och har nu fått en hästkur antibiotika, så förhoppningsvis borde det vända inom kort. Men ja, jag är fan skapligt trött på denna jävla skitbakterie vid det här laget. Den kan dra hElvet :finger :finger :finger :finger :finger

Som extra lök på bajsmackan så har immunförsvaret gått fullständigt bananas och tycker tydligen att alla mina tatueringar som är helt läkta och problemfria sen ett par år tillbaka är ett nytt invasivt element som måste bekämpas, så samtliga är svullna/upphöjda, kliar, svider och ömmar rejält... Känns i princip som att man är nytatuerad igen, fast att man gjort samtliga i en enda sittning. Och jag har ganska många...

Kontentan är att såhär dåligt har jag inte mått sedan tummjäveln nästan tog död på mig, misären är just nu fullkomlig. Kewken rent ut sagt :mad: :huvet :gråta :finger

Jag hatar verkligen streptokocker... Har ju som en del nog känner till haft en del tråkiga erfarenheter av det skitet tidigare i form av invasiv infektion med påföljande nekrotiserande fasciit (mördarbakterier), och nu är det tydligen dags igen fast denna gång i form av Rosfeber och stjärtfluss vilket är precis vad det låter som dvs halsfluss fast i andra änden... Oskönt är bara förnamnet. Fick iallafall komma till vårdcentralen hyfsat rappt och har nu fått en hästkur antibiotika, så förhoppningsvis borde det vända inom kort. Men ja, jag är fan skapligt trött på denna jävla skitbakterie vid det här laget. Den kan dra hElvet :finger :finger :finger :finger :finger

Som extra lök på bajsmackan så har immunförsvaret gått fullständigt bananas och tycker tydligen att alla mina tatueringar som är helt läkta och problemfria sen ett par år tillbaka är ett nytt invasivt element som måste bekämpas, så samtliga är svullna/upphöjda, kliar, svider och ömmar rejält... Känns i princip som att man är nytatuerad igen, fast att man gjort samtliga i en enda sittning. Och jag har ganska många...

Kontentan är att såhär dåligt har jag inte mått sedan tummjäveln nästan tog död på mig, misären är just nu fullkomlig. Kewken rent ut sagt :mad: :huvet :gråta :finger
Och hur fick du in Rosfeber och stjärtfluss :va
Nyfiken på hur det gick till så att man kan undvika ditt missöde i framtiden! :hej:eek:

Och hur fick du in Rosfeber och stjärtfluss :va
Nyfiken på hur det gick till så att man kan undvika ditt missöde i framtiden! :hej:eek:
Antagligen är det väl någon av ungarna som burit på smitta som de fått med sig hem från det där biostridslabbet de kallar skola, sen har det kommit in i kroppen via något ytligt sår och spridit sig till berörda delar... Så ja, bästa tipset är väl helt enkelt att låta bli att yngla av sig om det inte redan är för sent... :gnissla :hihi

Last edited:
Det bästa sättet att få rosfeber är väl att få in de bakterier som man själv har utanpå huden via ett sår.

Men man lär sig mycket av att ta del av dina eskapader. Om sådant man inte trodde eller visste existerar.

Stjärtflussens ilskna brorsa är tydligen pungfluss..

Stjärtflussens ilskna brorsa är tydligen pungfluss..
Med risk för att avslöja oönskat mycket detaljer... Jag har nog samtligt egentligen då rodnaden, svullnaden och svedan spridit sig och täcker i princip hela den nedre regionen. Och nej, skönt är det verkligen inte. Som infanterield på steroider på extremt känsliga bitar... Gör ont att stå, gå, sitta och ligga ned så just nu vet jag knappt vart jag ska ta vägen, gör inte många knop just nu direkt... :gnissla

Men man lär sig mycket av att ta del av dina eskapader. Om sådant man inte trodde eller visste existerar.
Det är ju skönt att det åtminstone är till nytta på det sättet, även om det är en halvklen tröst för mig just nu... :gnissla

Det bästa sättet att få rosfeber är väl att få in de bakterier som man själv har utanpå huden via ett sår.
Och vad jag förstår så är det väldigt individuellt hur känslig man är mot just detta, och vad de individuella skillnaderna beror på verkar man inte riktigt veta... De tog mig iallafall på allvar när jag utan bokad tid haltade in på min lokala vårdcentral, berättade vad jag misstänkte att jag hade samt att jag tidigare haft en dust med invasiva streptokocker/nekrotiserande fasciit och därmed kan vara en av de som är extra mottaglig för dylika infektioner. Tog inte många minuter förrän läkarundersökningen var klar och kraftig dos antibiotika/kortisonsalva skrivits ut. Man får vara glad när vården fungerar som den ska :tummenupp

Last edited:

Jösses......

Med risk för att avslöja för mycket detaljer... Jag har nog samtligt egentligen då rodnaden, svullnaden och svedan spridit sig och täcker i princip hela den nedre regionen. Och nej, skönt är det verkligen inte. Som infanterield på steroider på extremt känsliga bitar... Gör ont att stå, gå, sitta och ligga ned så just nu vet jag knappt vart jag ska ta vägen, gör inte många knop just nu direkt... :gnissla

Det är ju skönt att det åtminstone är till nytta på det sättet, även om det är en halvklen tröst för mig just nu... :gnissla

Och vad jag förstår så är det väldigt individuellt hur känslig man är mot just detta, och vad de individuella skillnaderna beror på verkar man inte riktigt veta... De tog mig iallafall på allvar när jag utan bokad tid haltade in på min lokala vårdcentral, berättade vad jag misstänkte att jag hade samt att jag tidigare haft en dust med invasiva streptokocker/nekrotiserande fasciit och därmed kan vara en av de som är extra mottaglig för dylika infektioner. Tog inte många minuter förrän läkarundersökningen var klar och kraftig dos antibiotika/kortisonsalva skrivits ut. Man får vara glad när vården fungerar som den ska :tummenupp

Du kan få min njursten också, när du ändå är igång :hihi

Levde tydligen i en illusion om att morfin skulle hjälpa fin fint mot ganska stark smärta :rofl

Toradol däremot, fantastico :Bugar

Du kan få min njursten också, när du ändå är igång :hihi

Levde tydligen i en illusion om att morfin skulle hjälpa fin fint mot ganska stark smärta :rofl

Toradol däremot, fantastico :Bugar
Jag fick inte ens något smärtstillande, bara rådet att ta en ipren vid behov... :(

Jag fick inte ens något smärtstillande, bara rådet att ta en ipren vid behov... :(
Standardrådet vid alla läkarbesök och förmodligen vad som står på både första och sista sidan i alla läroböcker på läkarlinjen.

Hoppas det repar sig snart för dig. Stjärtfluss var något helt obekant för mig och verkligen något jag absolut inte vill testa på.

Hey, det skadar aldrig att fråga :hihi Man kan inte får mer än ett nej :tungan

Sen finns det ju också en gammal trogen klassiker, alkohol :fyllisar

Har jag sagt att jag är dåligt inflytande? :va

Har haft ett antal andra åkommor varav vissa väldigt smärtsamma, men grus i njuren istället för på vägen visade sig vara lika kapabelt av att skicka iväg en till akuten :rofl

Man får se det som livserfarenheter, det som inte dödar det härdar, eller nått :crash

Jobs bok har lite igenkänningsfaktor ibland :tummenupp

Standardrådet vid alla läkarbesök och förmodligen vad som står på både första och sista sidan i alla läroböcker på läkarlinjen.

Hoppas det repar sig snart för dig. Stjärtfluss var något helt obekant för mig och verkligen något jag absolut inte vill testa på.
Så är det väl.

Tack :krama Nej, det är inte skönt någonstans och jag hade faktiskt inte heller hört talas om det tidigare men egentligen är det väl rätt logiskt när man tänker på att båda är streptokockinfektioner i slemhinnor... Nu undrar jag om det finns fittfluss också? :va :rofl

Nog för att du verkar ha din beskärda del av otur, men drabbas du av fittfluss också så börjar det fan gå över gränsen. 😁
Jag kan ge mig fan på att om det är så att det finns en extremt ovanlig variant av streptokockinfektion som normalt sett bara drabbar fittor men som i otroligt sällsynta fall kan drabba andra slemhinnor också så kommer jag antagligen åka på den också förr eller senare, kanske i näsan eller något annat obskyrt ställe jag ännu inte haft skiten på... Om inte annat så skulle det väl kunna tolkas som högre makters sätt att meddela att de tycker att jag bör omvärdera min moraliska kompass och bli en bättre människa eller nåt :gnissla :hihi

Last edited:
Framstjärtsfluss borde det väl ändå heta?

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard