Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Sverige är troligen det mest överadministrerade landet i EU med ca 450 myndigheter.Varför ska just svenska transportstyrelsen vara så jävla motströms!?
Försöker regga en av mina småhojar men det är verkligen helt omöjligt att försöka resonera med TS. De efterfrågar dokumentation som tillverkaren själv menar är omöjlig att få fram, och tillverkaren hänvisar istället till dokumentation som är godkänd av dem och som accepteras i flera andra europeiska länder men just i Sverige kan denna inte accepteras då den inte kommer direkt från tillverkaren utan en av tillverkaren förordnad instans...
Det minst krångliga alternativt verkar just nu vara att hitta någon som bor i ett land där dokumentationen jag fått tag i accepteras, låtsas sälja hojen till dem, be dem att ansöka om att registrera hojen i hemlandet för att därefter "köpa tillbaka" hojen med den utländska registreringen då ett fordon som tidigare varit registrerat inom Europa är betydligt mycket enklare att få in i systemet än att försöka registrera ett fordon i Sverige direkt...![]()
Blir så förbannat jävla trött på byråkrati ibland...
![]()
![]()
![]()
Estland har 5 (fem).
Och det gäller ju att hitta sysselsättning åt alla dessa byråkrater. Och vad är enklare än följa dåligt skrivna instruktioner till punkt och pricka.

Oavsett vilket så har jag tyvärr ingen polare i Polen
det kan vi tacka sossarna för - de är mästare på att bygga statlig kontroll.