Idag är jag förbannad därför att...

Besiktigade bilen och den jävla löstagbara dragkroken var inte löstagbar längre, låset har kärvat.
Det får man en 2,a på. Bilen blev alltså plötsligt farlig.
Tyvärr så glömde jag att fråga varför man inte kontrollerade den löstagbara kroken på min husbil som jag nyligen hade samma station.
Är det slumpvis kontroll?

Besiktigade bilen och den jävla löstagbara dragkroken var inte löstagbar längre, låset har kärvat.
Det får man en 2,a på. Bilen blev alltså plötsligt farlig.
Tyvärr så glömde jag att fråga varför man inte kontrollerade den löstagbara kroken på min husbil som jag nyligen hade samma station.
Är det slumpvis kontroll?
Det händer att dom glömmer saker. Precis som vi andra.
Besiktigade en 9 tons Merca där dom missade att en bakfjäder var av.
Besiktigade en tämligen nyinköpt bil härom veckan.
Trodde den hade fast krok. Men dom fällde in och ut den utan nyckel.
Ibland lär man sig nått nytt.

Igår kväll när jag tänkte gå och lägga mig kom jag på att jag glömde skruva ur pluggarna på pump och sandfilter när jag stängde poolen för några veckor sedan. Vi får se om det blir en dyr läxa till våren eller om det klarar sig. Är stor risk att det fryser sönder då det var -10 igår.

Blocket har uppdaterat app och hemsida. Inte helt oväntat blev det totalt värdelöst.....
Det var fanimej på tiden att de lanserade en ny sida. Den förra hade ju sett i princip samma ut sedan 90-talet.
Tyvärr gjorde dom det dåliga värre och sabbade allt som funkade förut.

Idioter.

Det är lite kul att om man skriver något i deras chatt så kommer ett meddelande om att om man svär eller är otrevlig så struntar de i inlägget.
Undrar hur många som skällt på dem?

Fast på senare tid har googlandet blivit allt sämre. Det verkar anpassat för folk som inte skriver det de faktiskt söker efter eller stavar som krattor. För mig som ofta söker efter datablad på tekniska produkter måste jag hitta exakt det jag skriver. Nu är svaren precis vad som helst kryddat med halvrackiga AI-svar som främst bidrar till världens energiförbrukning och inte så mycket nytta.
Har samma intryck. Man behöver kunna skitmycket om ett ämne för att ha nytta av google, då kvaliteten på det som levereras är undermålig.
Dvs de som inte kan ämnet blir lurade...och lurar i sin tur andra

Har precis varit ute en timme och skottat 20cm blötsnö varav hälften suttit kvar i skyffeln när jag öst iväg det.
Hatar denna årstid något så fruktansvärt.
Dom kan ta sitt jävla klimathot och stoppa upp i röven.
Håller med! Och inte hjälper det att bo i Skåne heller, för tillfälligt i alla fall.

Gräsklipparen med uppsamlarvagn kommer nog inte att samla ihop löv denna helgen.

1763734731070.png

Snöblandat, underkylt regn på redan moddiga vägar.
Jag var tvungen att åka och handla åt en äldre släkting idag, och sedan köra lite grejor till hans fru som ligger inlagd på sjukhuset, självklart gör jag det eftersom jag var ledig idag.

Men då är det något jävla batik-jommel ute och kör med sin elbil på dubblösa vinterdäck "som är lika bra" som riktiga vinterdäck, vilket märktes tydligt på att det var 25 bilars kö bakom och han puttrade på i 45km/h med vita knogar bakom ratten på en 80 väg.

Det är en väg som är svår att köra om på då det inte finns några vägrenar kvar för att man gjort cykelbana av en tredjedel av den ursprungliga 90 vägen (som borde ha varit 110), men folk kämpade sig förbi så det började bli min tur, men då svänger jommlet av in till en köplada.

Efter mitt besök på sjukhuset beger jag mig samma väg tillbaka, och guess what, den satans Greta-cucken har handlat färdigt och ligger ca 20 bilar före mig....

När jag äntligen kunde köra om gjorde jag det medvetet sakta och låg i mittsträngen och sprutade saltslask på fanskapet i hopp om att elbilen skulle få kortslutning och brinna upp.

Kanske inte just idag men inom de närmaste dagarna - 2G GSM och 3G UMTS mobilnäten ska släckas ner. Det ryktas iof sig att Telia ska fortsätta ytterliga två år, men det har vi inte ännu några bevis för.

Dessutom - detta kommer att PÅVERKA "vissa" 4G & 5G mobiltelefoner!!!

Telefoner som inte kan ringa nödsamtal via 4G/5G måste blockeras efter PTS-beslut.

https://www.sweclockers.com/nyhet/42054-nya-4g-telefoner-blockeras-hos-tre-telenor-och-tele2

Sådana här saker gör mig på riktigt dåligt humör. :yoparty

Kanske inte just idag men inom de närmaste dagarna - 2G GSM och 3G UMTS mobilnäten ska släckas ner. Det ryktas iof sig att Telia ska fortsätta ytterliga två år, men det har vi inte ännu några bevis för.

Dessutom - detta kommer att PÅVERKA "vissa" 4G & 5G mobiltelefoner!!!

Telefoner som inte kan ringa nödsamtal via 4G/5G måste blockeras efter PTS-beslut.

https://www.sweclockers.com/nyhet/42054-nya-4g-telefoner-blockeras-hos-tre-telenor-och-tele2

Sådana här saker gör mig på riktigt dåligt humör. :yoparty
Jag har faktiskt förståelse för PTS beslut. Varför ska Tele2 användare köra sina nödsamtal på Telias nät. Gratis lösning för Tele2, kostar Telia pengar.
Nåja 1 år till för Tele2 Mobilanvändare med gamla mobiler genom att byta till Halebob som kör på Telias nät och så slipper folk som ringer dig få veta att "Abonnenten du söker kan inte ta ditt samtal just nu (för vårt mobilnät har nått kapacitetsstaket) men du kan skicka ett SMS." Och liknande.

Last edited:
Undviker när det går att få prylar levererade med Bud.
Då blir jag ju låst hemma. Utan jag väljer ett utlämningsställe i Majorna.
Då kan jag hämta paketet när det passar mig.
Bäst så.
Vad Julia Lindblom missar är att besvara min fråga: Varför tar indiska ingenjörsstudenter och reser till Sverige för att utbilda sig ?????
Är dom ingenjörsstudenter eller är ingenjörsstudier bara ett sätt för att få uppehållstillstånd ?

Undviker när det går att få prylar levererade med Bud.
Då blir jag ju låst hemma. Utan jag väljer ett utlämningsställe i Majorna.
Då kan jag hämta paketet när det passar mig.
Bäst så.
Vad Julia Lindblom missar är att besvara min fråga: Varför tar indiska ingenjörsstudenter och reser till Sverige för att utbilda sig ?????
Är dom ingenjörsstudenter eller är ingenjörsstudier bara ett sätt för att få uppehållstillstånd ?
Det ena förhindrar väl inte det andra?
Indier lär ska vara kulturmässigt väl givna för tex ingenjörs-/programmeringsyrken, så många riktar in sig på just STEM. (Dessutom så är det ju hyfsat lukrativa yrken)

Jag känner en Indier, och enligt honom så har Indien STORA interna problem. Så det är alltså rätt självklart för de som kan, att söka sig utomlands.

Varför ska just svenska transportstyrelsen vara så jävla motströms!? :huvet

Försöker regga en av mina småhojar men det är verkligen helt omöjligt att försöka resonera med TS. De efterfrågar dokumentation som tillverkaren själv menar är omöjlig att få fram, och tillverkaren hänvisar istället till dokumentation som är godkänd av dem och som accepteras i flera andra europeiska länder men just i Sverige kan denna inte accepteras då den inte kommer direkt från tillverkaren utan en av tillverkaren förordnad instans... :4skrika

Det minst krångliga alternativt verkar just nu vara att hitta någon som bor i ett land där dokumentationen jag fått tag i accepteras, låtsas sälja hojen till dem, be dem att ansöka om att registrera hojen i hemlandet för att därefter "köpa tillbaka" hojen med den utländska registreringen då ett fordon som tidigare varit registrerat inom Europa är betydligt mycket enklare att få in i systemet än att försöka registrera ett fordon i Sverige direkt... :dummer :huvet Blir så förbannat jävla trött på byråkrati ibland... :4skrika :huvet :mad:

Försöker regga en av mina småhojar men det är verkligen helt omöjligt att försöka resonera med TS. De efterfrågar dokumentation som tillverkaren själv menar är omöjlig att få fram, och tillverkaren hänvisar istället till dokumentation som är godkänd av dem och som accepteras i flera andra europeiska länder men just i Sverige kan denna inte accepteras då den inte kommer direkt från tillverkaren utan en av tillverkaren förordnad instans... :4skrika

Det minst krångliga alternativt verkar just nu vara att hitta någon som bor i ett land där dokumentationen jag fått tag i accepteras, låtsas sälja hojen till dem, be dem att ansöka om att registrera hojen i hemlandet för att därefter "köpa tillbaka" hojen med den utländska registreringen då ett fordon som tidigare varit registrerat inom Europa är betydligt mycket enklare att få in i systemet än att försöka registrera ett fordon i Sverige direkt... :dummer :huvet Blir så förbannat jävla trött på byråkrati ibland... :4skrika :huvet :mad:
Det gäller att känna en kompis i Polen!
(Om du hittar nån polsk beg bil"handlare" så kan de ha tillgång till en genväg(!) på polska transportstyrelsen)

Sverige är troligen det mest överadministrerade landet i EU med ca 450 myndigheter.
Estland har 5 (fem).
Och det gäller ju att hitta sysselsättning åt alla dessa byråkrater. Och vad är enklare än följa dåligt skrivna instruktioner till punkt och pricka. :huvet

Det gäller att känna en kompis i Polen!
(Om du hittar nån polsk beg bil"handlare" så kan de ha tillgång till en genväg(!) på polska transportstyrelsen)
Bättre en polare i Polen än en rövare i...? :gnissla Oavsett vilket så har jag tyvärr ingen polare i Polen :(

Sverige är troligen det mest överadministrerade landet i EU med ca 450 myndigheter.
Estland har 5 (fem).
Och det gäller ju att hitta sysselsättning åt alla dessa byråkrater. Och vad är enklare än följa dåligt skrivna instruktioner till punkt och pricka. :huvet
Det faktum att det uppenbarligen är "lättare" att låtsasexportera ett fordon till ett annat land, registrera det där och återimportera det till Sverige istället för att bara registrera det i Sverige kan inte kallas något annat än ett haveri, paragrafrytteri utan dess like... Man blir fan kReNkt. :(

Last edited:
Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...