Idag är jag förbannad därför att...

Besiktigade bilen och den jävla löstagbara dragkroken var inte löstagbar längre, låset har kärvat.
Det får man en 2,a på. Bilen blev alltså plötsligt farlig.
Tyvärr så glömde jag att fråga varför man inte kontrollerade den löstagbara kroken på min husbil som jag nyligen hade samma station.
Är det slumpvis kontroll?

Besiktigade bilen och den jävla löstagbara dragkroken var inte löstagbar längre, låset har kärvat.
Det får man en 2,a på. Bilen blev alltså plötsligt farlig.
Tyvärr så glömde jag att fråga varför man inte kontrollerade den löstagbara kroken på min husbil som jag nyligen hade samma station.
Är det slumpvis kontroll?
Det händer att dom glömmer saker. Precis som vi andra.
Besiktigade en 9 tons Merca där dom missade att en bakfjäder var av.
Besiktigade en tämligen nyinköpt bil härom veckan.
Trodde den hade fast krok. Men dom fällde in och ut den utan nyckel.
Ibland lär man sig nått nytt.

Igår kväll när jag tänkte gå och lägga mig kom jag på att jag glömde skruva ur pluggarna på pump och sandfilter när jag stängde poolen för några veckor sedan. Vi får se om det blir en dyr läxa till våren eller om det klarar sig. Är stor risk att det fryser sönder då det var -10 igår.

Blocket har uppdaterat app och hemsida. Inte helt oväntat blev det totalt värdelöst.....
Det var fanimej på tiden att de lanserade en ny sida. Den förra hade ju sett i princip samma ut sedan 90-talet.
Tyvärr gjorde dom det dåliga värre och sabbade allt som funkade förut.

Idioter.

Det är lite kul att om man skriver något i deras chatt så kommer ett meddelande om att om man svär eller är otrevlig så struntar de i inlägget.
Undrar hur många som skällt på dem?

Fast på senare tid har googlandet blivit allt sämre. Det verkar anpassat för folk som inte skriver det de faktiskt söker efter eller stavar som krattor. För mig som ofta söker efter datablad på tekniska produkter måste jag hitta exakt det jag skriver. Nu är svaren precis vad som helst kryddat med halvrackiga AI-svar som främst bidrar till världens energiförbrukning och inte så mycket nytta.
Har samma intryck. Man behöver kunna skitmycket om ett ämne för att ha nytta av google, då kvaliteten på det som levereras är undermålig.
Dvs de som inte kan ämnet blir lurade...och lurar i sin tur andra

Har precis varit ute en timme och skottat 20cm blötsnö varav hälften suttit kvar i skyffeln när jag öst iväg det.
Hatar denna årstid något så fruktansvärt.
Dom kan ta sitt jävla klimathot och stoppa upp i röven.
Håller med! Och inte hjälper det att bo i Skåne heller, för tillfälligt i alla fall.

Gräsklipparen med uppsamlarvagn kommer nog inte att samla ihop löv denna helgen.

1763734731070.png

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck