Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De sådana system jag sett verkar vara dimensionerade för ett tappställe, t ex handfat eller möjligen dusch, men troligtvis räcker de inte till för att kunna spola varmvatten på flera ställen samtidigt.Hur bra funkar "on demand" varmvatten nuförtiden?
Förr hade man ju mest det i stall och garage, men jag har sett fler och fler modeller för hushållsbruk.
Dom drar kopiösa mängder med ström, men bara när dom används
De sådana system jag sett verkar vara dimensionerade för ett tappställe, t ex handfat eller möjligen dusch, men troligtvis räcker de inte till för att kunna spola varmvatten på flera ställen samtidigt.
What could possibly go wrong?…Näe, dom har ju begränsat flöde av varmvatten dom kan ge, men för mig är inte det ett problem då jag bor själv, min fråga var mest om det räcker till duschen.
Men det borde det ju göra, utomlands har dom ju självmordsduschar med elvärmen i dushuvudet, inkopplat med sockerbitar och utan jord.
Tricket är att knäa lite när man tvättar håret så man får lite mer avstånd mellan händerna och dushhuvudet, annars pirrar det lite
![]()
Kände en tjej vars man strök med i en sådan dusch (i Marocko)What could possibly go wrong?…
Mina föräldrar har en sån varmvattenberedare som fixar varmvatten on demand och den täcker behovet för duschen iaf.Näe, dom har ju begränsat flöde av varmvatten dom kan ge, men för mig är inte det ett problem då jag bor själv, min fråga var mest om det räcker till duschen.
Ja, vattenprovet får avgöra mellan rostfritt, koppar och emalj. Rostfritt kan vara ett problem om man har för hög salthalt.Rostfritt om du har eget, lite knepigt vatten.
Emaljerat funkar ju till allt med då gäller det, som sagt, att ha koll på anoden. Finns ju anoder som går på lågspänning som inte behöver samma mängd uppmärksamhet som en traditionell anod.
Jag hade en gaseldad VV-beredare i duschen (när jag bodde i centrala Stockholm, dvs en lägenhet på knivsöder,) som drog igång med ett avgrundsvrål när man öppnade varmvattenkranen, tokhett på nolltid så det gällde att ställa in VV & KV-kranarna innan man riktade munstycket mot kroppen.........De sådana system jag sett verkar vara dimensionerade för ett tappställe, t ex handfat eller möjligen dusch, men troligtvis räcker de inte till för att kunna spola varmvatten på flera ställen samtidigt.
Finns såna där gaseldade varianter att köpa för campingbruk om man vill leva äventyrligt. Gäller att komma ihåg att inte röka i duschen.Jag hade en gaseldad VV-beredare i duschen (när jag bodde i centrala Stockholm, dvs en lägenhet på knivsöder,) som drog igång med ett avgrundsvrål när man öppnade varmvattenkranen, tokhett på nolltid så det gällde att ställa in VV & KV-kranarna innan man riktade munstycket mot kroppen.........
Eller självmordsbenägen. Iofs är väl röksugen ungefär samma sak som skälvmordsbenägen.Röka i duschen?
Då är man röksugen.
Passade på att göra ett rekordtidigt byte till vinterhjul för att undersöka saken.Bäst är att montera av o snurra på hjulen - då kan du pricka varifrån det kommer
Finns såna där gaseldade varianter att köpa för campingbruk om man vill leva äventyrligt. Gäller att komma ihåg att inte röka i duschen.
Du får testa och återrapportera - forumet vill vetaHela tanken är ju att gasolen ska brinna medans du duschar, varför skulle man inte kunna röka i närheten av den? "If you can light it, you can smoke it"

Kände en tjej vars man strök med i en sådan dusch (i Marocko)
What could possibly go wrong?…
Kurva!För att min arbetsgivare har fått för sig att det blir billigare att flytta vår verksamhet till Polen än att ha den kvar här. 11 personer här gör alltså så stor skillnad i en organisation på typ 19 000 personer..
Samtidigt som bilder rullar på tv:n i matsalen där vår VD sitter och berättar om stora orderingångar och att det varit det bästa tredje kvartalet på länge.
|
|
EU:s fartgräns för MC stoppad
SMC, FIM och FEMA har lycka... |
|
|
Femte generationen Monster är här
Legendariska Ducati Monster... |
|
|
Påvens BMW R18 utauktionerad
Den 3 september 2025, under... |
|
|
GGN 2025, värsta hittills !
Conny Bohlin, VD för Nordic... |
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |