Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
..Teams hängde sig mitt under ett möte.
Jag blev tvungen att hämta kaffe o fika istället!!![]()
Känner igen det där. Kunden jag konsultar hos nu har en IT-miljö som innebär:..Teams hängde sig mitt under ett möte.
Jag blev tvungen att hämta kaffe o fika istället!!![]()
- Jäkla smitare..En kompis brukar göra så… koppla ned koppla upp koppla ned koppla upp tills någon säger att det är lika bra du kopplar ned, vi sammanfattar mötet sedan.
Då går han och fikar i lugn och ro.
Med vänlig hälsning,
- Jäkla smitare..
Innan jag blev konsnylt så hade jag så mycket möten att mer än hälften av dagarna gick till helt onödiga möten där jag inte ens behövdes. jag slutade helt att närvara på möten och dök bara upp på de som någon hämtade mig till efter att de startat. Och de som jag såg något behov av.En kompis brukar göra så… koppla ned koppla upp koppla ned koppla upp tills någon säger att det är lika bra du kopplar ned, vi sammanfattar mötet sedan.
Då går han och fikar i lugn och ro.
Med vänlig hälsning,
Innan jag blev konsnylt så hade jag så mycket möten att mer än hälften av dagarna gick till helt onödiga möten där jag inte ens behövdes. jag slutade helt att närvara på möten och dök bara upp på de som någon hämtade mig till efter att de startat. Och de som jag såg något behov av.
Jag var så trött på möten att jag skrivit en intern webbsida där man kunde beräkna kostnaden för ett möte. Jag fick lite skäll från chefer för det tilltaget eftersom att andra började använda den att påpeka slöseriet.
Men som konsnylt är jag tydligen för dyr för att dra in mig på onödiga möten jag slipper dem. Och även om jag nu blir mötad så är det kundens beslut att slösa pengar.
Lite svårt när chef och medarbetare är i olika länder. Min chef sitter i Polen, medarbetarna i Tjeckien, Tyskland, Spanien, Malaysia och Hong-Kong. Hittills har vi träfftats IRL en gång sedan jag blev överflyttad till det teamet. Vårt företag blev uppköpt av ett större amerikanskt bolag. Fan vad mycket mer byråkrati det är när företag är större...Teams måste ju vara något av det sämsta man kan göra.
Behöver man ett möte för någon så träffas man. Annars är det bättre att skicka ett mail.
Visst, men i de fallen är ändå ett mail bättre än teams i min erfarenhet.Lite svårt när chef och medarbetare är i olika länder. Min chef sitter i Polen, medarbetarna i Tjeckien, Tyskland, Spanien, Malaysia och Hong-Kong. Hittills har vi träfftats IRL en gång sedan jag blev överflyttad till det teamet. Vårt företag blev uppköpt av ett större amerikanskt bolag. Fan vad mycket mer byråkrati det är när företag är större...
Jag tycker att teams fungerar bra så länge ingen har hörlurar som är envägs. Ibland råkar man ut för någon som inte hör något så länge de andas nära mikrofonen.Visst, men i de fallen är ändå ett mail bättre än teams i min erfarenhet.
Är man bara två så fungerar teams, men å andra sidan så gör ett enkelt 3 minuters telefonsamtal det också, och är man fler som vill ha muntur i teams med lite lagg och sega uppkopplingar så blir det bara skit av alltihop
Edith: Byråkrati är endast av ondo, inte en jävel tjänar något på det.
Och två av de andra tre skulle vart ett telefonsamtal.Alla mötesappar skulle fungera mycket bättre om man tvingades hålla ctrl + m nertryckta för att mikrofonen skulle kopplas in.
Dels slipper man höra dom som hostar, kraxar och smaskar, eller har hundar, ungar eller en fru som väsnas i bakgrunden, dels skulle tjöt-gubbar få kramp i fingrarna och tvingas sluta tjöta....
Men 7 av 10 möten skulle ha varit ett mail istället.
Och det sista en lavett?Och två av de andra tre skulle vart ett telefonsamtal.
Nej nej, de förtjänar alla en lavett.Och det sista en lavett?![]()
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan
Screenshot När Buell för... |
|
![]() |
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h
Den brittiske stuntföraren ... |
![]() |
Stora Motorcykelkatalogen 2026
Nu har vi öppnat förbeställ... |
![]() |
Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen
Nya Panigale V4 R har senas... |