Idag är jag förbannad därför att...

SAABjävel, efter topp och turbobyte så trycker helvetet ut avgaser i kylvattnet, förmodligen spricka i nåt foder.....
Säljes jävligt billigt till nån, det finns en beggad underdel men jag pallar inte att byta.
Kostat tillräckligt.
Liket finns i Sigtuna. 9-3 -98 Sedan 180(?)hk,
17592328876327153129951567349032.jpg

..Teams hängde sig mitt under ett möte.

Jag blev tvungen att hämta kaffe o fika istället!! :rolleyes:

En kompis brukar göra så… koppla ned koppla upp koppla ned koppla upp tills någon säger att det är lika bra du kopplar ned, vi sammanfattar mötet sedan.

Då går han och fikar i lugn och ro.

Med vänlig hälsning,

..Teams hängde sig mitt under ett möte.

Jag blev tvungen att hämta kaffe o fika istället!! :rolleyes:
Känner igen det där. Kunden jag konsultar hos nu har en IT-miljö som innebär:
  • Ungefär varannat möte sker i teams och varannat i slack, oftast i tät följd
  • Eftersom teams/slack lägger beslag på kamera och ljud kraschar dessa appar oftast när man snabbt byter mellan möten som ligger efter varandra, ibland krävs omstart av hela datorn, vilket tar minst 5 minuter.
  • När man kopplar loss sig från dockningsstationen och går till ett mötesrum för att ha digitalt möte räcker det inte koppla upp sig mot wifi, utan man måste även ansluta via VPN. Detta fungerar max 50% av gångerna, i annat fall måste man först dela internet från sin mobil och sen koppla upp på VPN.
  • Utöver detta slutar kameran fungera emellanåt, helt random, och då får man starta om datorn och försöka igen.
  • Man får helt enkelt räkna med minst 15 minuters ställtid mellan möten.
  • Ändå en stor förbättring mot hur det var när jag började. Då behövde man välja om man skulle läsa mail eller använda Slack, eftersom dessa krävde anslutning mot två helt olika VPN.
Mycket kaffe blir det.

En kompis brukar göra så… koppla ned koppla upp koppla ned koppla upp tills någon säger att det är lika bra du kopplar ned, vi sammanfattar mötet sedan.

Då går han och fikar i lugn och ro.

Med vänlig hälsning,
Innan jag blev konsnylt så hade jag så mycket möten att mer än hälften av dagarna gick till helt onödiga möten där jag inte ens behövdes. jag slutade helt att närvara på möten och dök bara upp på de som någon hämtade mig till efter att de startat. Och de som jag såg något behov av.
Jag var så trött på möten att jag skrivit en intern webbsida där man kunde beräkna kostnaden för ett möte. Jag fick lite skäll från chefer för det tilltaget eftersom att andra började använda den att påpeka slöseriet. :hihi

Men som konsnylt är jag tydligen för dyr för att dra in mig på onödiga möten jag slipper dem. Och även om jag nu blir mötad så är det kundens beslut att slösa pengar.

Innan jag blev konsnylt så hade jag så mycket möten att mer än hälften av dagarna gick till helt onödiga möten där jag inte ens behövdes. jag slutade helt att närvara på möten och dök bara upp på de som någon hämtade mig till efter att de startat. Och de som jag såg något behov av.
Jag var så trött på möten att jag skrivit en intern webbsida där man kunde beräkna kostnaden för ett möte. Jag fick lite skäll från chefer för det tilltaget eftersom att andra började använda den att påpeka slöseriet. :hihi

Men som konsnylt är jag tydligen för dyr för att dra in mig på onödiga möten jag slipper dem. Och även om jag nu blir mötad så är det kundens beslut att slösa pengar.

Har använt mig många år av den enkla kalkylen både inför egen mötesplanering av medarbetare och eget deltagande vid andras möten:

20 personer i ett tvåtimmarsmöte = bruttokostnad ca 30.000 kr.

Var det värt det?

Plötsligt blir det nästan aldrig några möten, och de som blir av har tydligt syfte, agenda och struktur och känns motiverande att närvara vid.

Med vänlig hälsning,

Teams måste ju vara något av det sämsta man kan göra.
Behöver man ett möte för någon så träffas man. Annars är det bättre att skicka ett mail.
Lite svårt när chef och medarbetare är i olika länder. Min chef sitter i Polen, medarbetarna i Tjeckien, Tyskland, Spanien, Malaysia och Hong-Kong. Hittills har vi träfftats IRL en gång sedan jag blev överflyttad till det teamet. Vårt företag blev uppköpt av ett större amerikanskt bolag. Fan vad mycket mer byråkrati det är när företag är större...

Lite svårt när chef och medarbetare är i olika länder. Min chef sitter i Polen, medarbetarna i Tjeckien, Tyskland, Spanien, Malaysia och Hong-Kong. Hittills har vi träfftats IRL en gång sedan jag blev överflyttad till det teamet. Vårt företag blev uppköpt av ett större amerikanskt bolag. Fan vad mycket mer byråkrati det är när företag är större...
Visst, men i de fallen är ändå ett mail bättre än teams i min erfarenhet.
Är man bara två så fungerar teams, men å andra sidan så gör ett enkelt 3 minuters telefonsamtal det också, och är man fler som vill ha muntur i teams med lite lagg och sega uppkopplingar så blir det bara skit av alltihop

Edith: Byråkrati är endast av ondo, inte en jävel tjänar något på det.

Nästan dagligen ser man idioter som sitter och håller på med sina telefoner samtidigt som man kör bil. Höll förra sommaren på att bli påkörd av en tjej inne på ICAs parkering för att hon som hon själv uttryckte det "bara skulle posta på insta". Fan vilket utskällning hon fick. Idioter!

Visst, men i de fallen är ändå ett mail bättre än teams i min erfarenhet.
Är man bara två så fungerar teams, men å andra sidan så gör ett enkelt 3 minuters telefonsamtal det också, och är man fler som vill ha muntur i teams med lite lagg och sega uppkopplingar så blir det bara skit av alltihop

Edith: Byråkrati är endast av ondo, inte en jävel tjänar något på det.
Jag tycker att teams fungerar bra så länge ingen har hörlurar som är envägs. Ibland råkar man ut för någon som inte hör något så länge de andas nära mikrofonen.
Det är givetvis inte som ett fysiskt möte, men det är sällan jag har lust att åka till Kina eller Taiwan.

Alla mötesappar skulle fungera mycket bättre om man tvingades hålla ctrl + m nertryckta för att mikrofonen skulle kopplas in.

Dels slipper man höra dom som hostar, kraxar och smaskar, eller har hundar, ungar eller en fru som väsnas i bakgrunden, dels skulle tjöt-gubbar få kramp i fingrarna och tvingas sluta tjöta....

Men 7 av 10 möten skulle ha varit ett mail istället.

Alla mötesappar skulle fungera mycket bättre om man tvingades hålla ctrl + m nertryckta för att mikrofonen skulle kopplas in.

Dels slipper man höra dom som hostar, kraxar och smaskar, eller har hundar, ungar eller en fru som väsnas i bakgrunden, dels skulle tjöt-gubbar få kramp i fingrarna och tvingas sluta tjöta....

Men 7 av 10 möten skulle ha varit ett mail istället.
Och två av de andra tre skulle vart ett telefonsamtal.

• Haha
Reaktioner: GuW
Felsnitt på våtrumsmatta. Såpass stort att det bara är att ge sig ut och köpa ny. En mer kompetent människa hade kanske kunnat rädda den men jag inser min begränsning i mattläggning.

Jaja, visst suger det ibland. Men gör man en bajsmacka så äter man den.

Går utmärkt att muta andra i teams (ja åtminstone i setupen mitt jobb använder). Den som blir mutad får inte ens reda på vem det var som mutade. Använder hyggligt ofta den funktionen ofta mot kollegor som inte inser att de sprider brus eller annat oljud

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats