CBR1
Gudomlig sporthojare
Ett låttips med Sinead O'connor är Silent Night.Har hon slutat med platåfrillan?
Jag hade tänkt föreslå Sinead O´Connor, men hon hade visst dött för några år sedan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ett låttips med Sinead O'connor är Silent Night.Har hon slutat med platåfrillan?
Jag hade tänkt föreslå Sinead O´Connor, men hon hade visst dött för några år sedan
Min beställning av fyra däck till bilen har börjat levereras. Sen några dagar visar Postnordappen att jag har 6 kolli registrerade. Två av dem är på väg och ett kolli är levererat.Tirendo håller inte vad de lovar. Bakdäcket till mc:n skulle ta 2-5 dagar, men dröjde 10 dagar. Jag tänkte att de har fått god kritik av andra så det var en engångsföreteelse, men nu beställde jag däck till bilen som också skulle ta 2-5 dagar. Efter fyra dagar får jag ett meddelande om att det är tre dagars försening. Jag hade tänkt åka ett par hundra mil under nästa vecka, men det lär jag inte göra med däcken som de ser ut nu.
Visst kunde jag ha beställt tidigare, men kan man inte hålla 2-5 dagar så skriver man inte det.
Det enda de gör snabbt är att meddela att beställningen inte längre går att ändra.![]()
Du får packa med en bra vattenpickadoll och idka lite samhällsfostran....därför det finns folk som saknar all form av social kompetens. Man kan inte sitta på en resturang, full med folk, och kolla på TiltTok-klipp på högsta volym.
Drägg.
...därför det finns folk som saknar all form av social kompetens. Man kan inte sitta på en resturang, full med folk, och kolla på TiltTok-klipp på högsta volym.
Drägg.
Har du 6 hjul på bilen?Nu har däckmontören fått tre av däcken till min bil. Övriga tre kolli är inte ens på väg.
Nej, men jag har fått sex kollinummer för min order på fyra däck.Har du 6 hjul på bilen?
Har hänt mig flera gånger att det registrerats fler kollin än vad som skickats. Antar det berott på att det blivit något fel vid registreringen.Nej, men jag har fått sex kollinummer för min order på fyra däck.
Kollit, som vi säger på Åland.Nej, men jag har fått sex kollinummer för min order på fyra däck.
Sagt det förut,Att det skall vara så svårt att leverera ett paket...
Första försöket slutade med totalförstört paket pga. tungt innehåll och undermåligt emballage och att det sen verkar ha tappats i marken från hög höjd. Hos DHL-ombudet gick det inte att reklamera (paketet hade rejäla skador på utsidan) och jag fick inte öppna och kolla innan jag löste ut det, så valet jag fick var mellan att lösa ut paketet eller behöva betala returfrakten.
Leverantören skickade efter att jag försett dem med en massa bilder en ny delleverans, av det som var mest skadat. Resten av leveransen som hade kosmetiska skador, men gick att använda, fick jag acceptera. Omleveransen skickades dock till ett annat DHL-ombud, på en ö. Säkert hyfsat nära om man har helikopter, men det tog mig 1,5 timme inklusive färjetur att hämta paketet. Tjejen som lämnade ut paketet såg ut som en fågelholk när hon läste på etiketten var jag bodde.
Jag hoppas på att det är felregistrerat, för byggsats låter krångligt.Har hänt mig flera gånger att det registrerats fler kollin än vad som skickats. Antar det berott på att det blivit något fel vid registreringen.
Eller så har du fått däck i byggsats som du får montera ihop själv.
Kunde Ingvar Kamprad få hela världen att acceptera det för möbler borde väl även däckbranschens kunder vara redo för samma ”innovation”, med vissa smärre justeringar.Jag hoppas på att det är felregistrerat, för byggsats låter krångligt.
Sagt det förut,
Världens tydligen svåraste branch hungrar verkligen efter en seriös aktör som tvingar resten att faktiskt göra sitt jobb korrekt om de skall få någon bussiness.
Tyvärr, som så många andra brancher så lider den av upphandling på offert, där man blindt antar att jobbet man begär utförs korrekt, och anlitar lägsta anbud, utan ordentlig kvalitetsuppföljning. (idioter....)
Jag tror att däcken har var sitt kolli, sen kommer troligen luften för sig. Och luften är lite lättare, så det är säkert luft till 2 däck per kolli.Jag hoppas på att det är felregistrerat, för byggsats låter krångligt.

Se det från ljus sidanFör att kaffet jag köper plötsligt gick upp från 240 kr kilot till 320 kr![]()
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |