Ibland är krafterna emot en
Det började med att delar av huset var strömlösa igår, över natten bara. Det visade sig att en säkring hade gått och självklart hade vi slut på 10A-säkringar, så iväg och handla säkringar, iväg med hela familjen för att träffa en polare och hennes knodd, och sen hem och byta säkring. Den nya small när jag satte i den, så jag började dra ur några misstänka och satte i en ny säkring, så, inga problem. Satte i sladden till datorn, inga problem, men efter en minut så började det stinka bränd elektronik och säkringen small. Ledsen nätdel, check.
Ledsen nätdel orsakar ofta även döda moderkort, och det var ändå +5 år, så läge att uppgradera. Jag gör en snabbkoll, och drar iväg och handlar ny nätdel, nytt moderkort, ny propp och nytt minne. När jag ska ansluta alla diskar inser jag att det är lite klent med SATA-portar, och inser då att jag har köpt fel kort

Det är nästan samma som jag skulle ha, bara med lite mindre portar här och var, men samma chipset osv. Hur fan kan man ha dom på samma hylla?!

Nåja, det går att lösa.
Men, då visar det sig ju att Windows blir upprört för att det är ny hårdvara, och då måste jag aktivera om det, och då visar det sig att min licens inte är giltig längre. Den är för W7, och det gick uppmärkt att uppgradera till W10, men uppenbarligen inte för att byta moderkort.
Det här kommer sluta med att jag måste byta skärm, tangentbord, skrivbord, skrivbordsstol, kontor, hus och kommun innan det är färdigt

Dyster? Japp. Bitter? Ja, som fan