bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
När jag var barn (vilket enligt många här måste ha varit strax efter Flintstones) skulle vi hälsa på min faster i norrbotten över nyår, det var köldrekord och riktigt jäkla smällkallt.
Men SJ rullade norrut på angiven tid, och kom fram strax innan angiven tid, så vi fick sitta kvar ombord tills bilen kom och hämtade oss.
Nuförtiden är det första som stannar av järnvägen, nu har dom ställt all trafik norr om Umeå för att det är -30, vilket inte ens är extremkallt
Jag skulle vara glad med 6 timmars försening, till och med ett dygn, skulle kännas riktigt bra just nu om det jävla tågen bara skulle gå. För helvete man har ju kört snöskoter i -30 och visst är det kallt på skotern men tågen borde väl klara av normal kyla.
Har inte åkt tåg sen sommaren 2000 tror jag (var i alla fall, Bon Jovi som spelade i Globen) och tänkte jag tar tåget från Luleå ner till Sundsvall jul och över nyår och sen hem för att slippa köra. Då jag ändå bara skulle vara några dagar då ungarna är hos mormor och morfar och frugan ändå jobbat.
Ner på juldagen gick bra och var faktiskt positiv till att åka tåg och kunna ta det lugnt och dricka en öl istället för att köra men idag är jag minst sagt negativ till tåg nu. Hem den 2:a Januari sämre, hade dock turen att få ett mess att Umeå-Luleå var inställt och ingen ersättningtrafik precis innan jag skulle kliva på tåget i Sundsvall, lyckade boka om till idag så hag tänkte då är det ingen ide att åka till svärföräldrarna och ungarna utan stanna i stan hos svågern och svägerskan men nu det är också inställt utan ersättningstrafik så jag är kvar i Sundsvall. Har bokat om till imorgon men frågan är ju om jag kommer iväg då eller om det blir flera dagar till här.
Intressant är att man tydligen bara betalar igen pengarna för biljetten då man ställer in tågen, turligt nog har jag ombokningsbar biljett.
Tänkte igår att jag kollar hur det går med bussar men det är ju så bra gjort nu att ingen vet nåt utan man får ringa länstrafiken i Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland och ingen vet nåt om de andras bussar hur dom går eller om dom går så det är ju en jäkla chansning att åka till Umeå och hoppas man tar sig hem om man blir fast där. Dessutom tog ju busslinjen från Sundsvall till luleå bort just pga dom jävla tågen och går bara Umeå till Luleå, sen har jag med mig ett gevär vilket ju underlättar det hela för då det gäller ju att ha koll till 100% på bagaget.
Inser att det hade varit billigt att köra fast med pickupen som tar litern milen mot att åka tåg och vara hemma från jobbet i minst tre dagar extra och jag är ju inte hemma ännu utan tidigast imorgon.