Idag är jag förbannad därför att...

Kostnaden för att ha en mupp städa och fylla på när folk grisar vida överstiger den för pappret.
Och eftersom att man alltid, alltid kör på minimumbemanning (eller just under) inom handeln så betyder det att någonting viktigare inte blir gjort.

Sen brukar automation av sånt där bråka mer än det fungerar, så jag kan tänka mig att det är en backaffär oberoende.
Men jag förstår att man provar...

Sen tycker väl jag att det rimliga är att man köper en jävla rulle och slår in hemma om man behöver, om man handlar i dagligvaruhandeln....

Men det är ju klart, svenska kunder är ju normalt en binge snöflingor som minsann förtjänar premiumservice för att de behagar sänka sig till nivån att köpa en Toblerone för 8kr av just DIG.

Inte för att jag brukar handla på snICA och kanske allra minst en present men.. Varför försöka sabba en tradition?
Polish-20231209-154730671.jpg
Blompappret brukar vara gratis.
Tänk ekonomiskt och ingen bryr sig om pappret ändå. Slår du in det så baksidan är utåt ser det ut som brunpapper och det tycker alla är "pittoresque". Sen kan du vaxa och binda på färglada band hemma.

Mm på tal om snICA kommer jag ihåg när det var som mest tjabbel om plastkassarna och dom förmodligen inte fått fram alt. tillräckligt fort. Då hade dom helt sonika gått ner o hämtat matreturpåsar som står här o där för att sedan lägga dom hos sina dyra grönsaker..

:rofl

Min jävla snöslunga envisas med att bara packa ihop snön och slira internt istället för att kasta snön åt helvete.
Att använda den som är avsedd för typ fyra kvadratmeter till 150 meter infart lär ge träningsvärk. 20231210_113621.jpg

Mm på tal om snICA kommer jag ihåg när det var som mest tjabbel om plastkassarna och dom förmodligen inte fått fram alt. tillräckligt fort. Då hade dom helt sonika gått ner o hämtat matreturpåsar som står här o där för att sedan lägga dom hos sina dyra grönsaker..

:rofl
Du är medveten om att det är helt valfritt var man väljer att göra sina inköp och att du dessutom är fri att bli helt självförsörjande om det nu är så att du lider av att någon annan får betalt?

Min jävla snöslunga envisas med att bara packa ihop snön och slira internt istället för att kasta snön åt helvete.
Att använda den som är avsedd för typ fyra kvadratmeter till 150 meter infart lär ge träningsvärk. View attachment 493064
Ska du kasta snön åt helvete är det nog en sådan här maskin du ska ha istället.

1702302960219.png

Ser en tråd om mc-mässan. Sen en tråd om fest.
Blir glad.
Kollar kalendern för att spika eventen.
Blir förbannad, ska till en käkkirurg den dagen.

Jävla skit också.

Last edited:
"Lite" som i allt framför torpedväggen... :gnissla :hihi Ja, jag får ta och kika och se hur lätt det är att komma åt där med allt på plats. Man ser ju spåren efter kåpan som avlägsnats som själva fläktmotorn sitter innanför, och den är jag osäker på om man kan ta bort med innerskärm etc på plats...
Hur gick det med numret?

Blir förbannad, ska till en käkkirurg den dagen.

Jävla skit också.
Jag gjorde den resan för några år sedan.
Levde på bantningssoppa någon vecka efter ingreppet.
Men det gick att dricka öl till :cool:

Hur gick det med numret?
Jag har inte provat att besikta om ännu, men jag hittade detta på MHRFs hemsida:
Skärmbild 2023-12-14 165527.png
Det borde innebära att den tvåa jag fick är felaktig, eftersom dessa bilar inte hade ett lättåtkomligt stansat nummer i chassit från fabrik utan istället en skylt samt ett nummer i instrumentbrädan. Jag ska hänvisa till detta när jag försöker besikta till våren så får vi se vad de säger.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D