Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kärringen som inte förstår sig på normalt hyfs och begär tjänster av halva byn utan att ha något att erbjuda i gentjänst. :mad:
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
O idag är jag rent otrevligt grinig 20cm slask o 1,45 Tim till jobbet på en oplogad rix 45 med start 04,45, o dessutom skall det snöa mera i natt o i morgon.

Måtte djävulen ta den lilla Greta rätt upp i rektalen, Föresten kan den fan ta alla andra miljöpartister i rektalen osso,.

Jag kräver fanimej värme nu den värme som dessa avarter till kreatur som identifierar sig som miljöpartister har lovat skall finnas.

Januari o februari körde jag hoj men i mars o nu början av aprill, då sätter vi kökdrekord som stått sig i dessennier.

Vad fan är det frågan om ljuger dom små avskyvärda miljöpartisterna???
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
O idag är jag rent otrevligt grinig 20cm slask o 1,45 Tim till jobbet på en oplogad rix 45 med start 04,45, o dessutom skall det snöa mera i natt o i morgon.

Måtte djävulen ta den lilla Greta rätt upp i rektalen, Föresten kan den fan ta alla andra miljöpartister i rektalen osso,.

Jag kräver fanimej värme nu den värme som dessa avarter till kreatur som identifierar sig som miljöpartister har lovat skall finnas.

Januari o februari körde jag hoj men i mars o nu början av aprill, då sätter vi kökdrekord som stått sig i dessennier.

Vad fan är det frågan om ljuger dom små avskyvärda miljöpartisterna???
MEd tanke på att de första artiklarna om att världens kulle gå under av klimatförändringar om 10 år dök upp på åttiotalet, om inte tidigare, och texterna i dem ser exakt likadana ut som FNs senaste fjanterier så kan vi nog ganska säkert säga att det är en stor hög med tjurbajs vid det här laget. Klimatvetenskapen har absolut ingen som helst jävla koll.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
MEd tanke på att de första artiklarna om att världens kulle gå under av klimatförändringar om 10 år dök upp på åttiotalet, om inte tidigare, och texterna i dem ser exakt likadana ut som FNs senaste fjanterier så kan vi nog ganska säkert säga att det är en stor hög med tjurbajs vid det här laget. Klimatvetenskapen har absolut ingen som helst jävla koll.
60-talet till och med. ”8 år på oss” har ekat i över 50 år.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
60-talet till och med. ”8 år på oss” har ekat i över 50 år.

Det lustiga är att då byggde vi kärnkraft och kom ifrån fossilberoendet och halverade våra utsläpp på så vis.

Nu ska vi lägga ner kärnkraften som räddade oss, och absolut inte bygga ny, fast behovet finns...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Om det fortfarande är någon som funderar på Microvågsugnen så dök den här videon upp nu på YouTube:

 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Exakt vid vilken tidpunkt i filmen redovisas skillnaden mellan en vattenmolekyl och en ismolekyl?

Jag hr faktiskt inte tittat på filmen, jag tänkte närmast om någon var intresserad rent tekniskt av hur det fungerar.

Skillnaden på vatten och is redogjordes i mitt förra inlägg med citat från Wikipedia
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Om det fortfarande är någon som funderar på Microvågsugnen så dök den här videon upp nu på YouTube:


Exakt vid vilken tidpunkt i filmen redovisas skillnaden mellan en vattenmolekyl och en ismolekyl?
Detta är också "Förbannad"-tråden, inte "Fråga"-tråden.

Det var aldrig någon undran över hur den fungerar, utan en förbannelse över att fysikens lagar fungerar så in i helvete dåligt.

Nu blev jag förbannad igen. :mad:
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Detta är också "Förbannad"-tråden, inte "Fråga"-tråden.

Det var aldrig någon undran över hur den fungerar, utan en förbannelse över att fysikens lagar fungerar så in i helvete dåligt.

Nu blev jag förbannad igen. :mad:

Jag är förbannad över att fysikens lagar inte accepteras av dilettanter på internet som lärt sig allt från bondepraktikan.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vad bra att du klarar att titta på bilderna, prova nu att läsa texten också, be om hjälp av någon om det blir för svårt!


Men min mikrovågsugn värmer is i exakt samma hastighet som förväntas enligt tidigare skolboksfysik som jag redovisat.

Så jag har lite svårt att ta till mig förklaringar som säger att den skolfysiken inte längre gäller i en mikrovågsugn.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Värme i ett ämne handlar alltid om molekylernas rörelse mer rörelse mer värme vare sig vi pratar om fast flytande eller gasform.
Molekyler rör sig alltså alltid i alla temperaturer över den absoluta nollpunkten det är bara en fråga om hur mycket.
Molekyler sitter alltså inte orörliga bara för att dom befinner sig i fast tillstånd(is).

Faktum är tvärtom att det krävs mindre energi för att värma is 1 grad än för att värma vatten 1 grad, faktiskt nära halva energin.
Det som kräver energi är som jag redovisat fasomvandligen. Vilket betyder tid i mikron.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Värme i ett ämne handlar alltid om molekylernas rörelse mer rörelse mer värme vare sig vi pratar om fast flytande eller gasform.
Molekyler rör sig alltså alltid i alla temperaturer över den absoluta nollpunkten det är bara en fråga om hur mycket.
Molekyler sitter alltså inte orörliga bara för att dom befinner sig i fast tillstånd(is).

Faktum är tvärtom att det krävs mindre energi för att värma is 1 grad än för att värma vatten 1 grad, faktiskt nära halva energin.
Det som kräver energi är som jag redovisat fasomvandligen. Vilket betyder tid i mikron.
Konsensus när man googlar är att mikrovågor inte ˋbiter nämnvärt på is. jag har inte facit men det måste vara en väldigt välspridd skröna om det inte stämmer.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top