Idag är jag förbannad därför att...

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Just hemkommen efter 66 mils körning med släpvagn och är på ruskigt dåligt humör.

Hade 33 mil ner till en 2020 Yamaha Sidewinder som var i mycket fint skick enligt säljaren som även poängterade att den endast gått 142mil. Perfekta skotern för pulkadragning lät som att användandet varit rena familjeskotern.
Skulle vara ett litet hörn på en dekal som lossnat och så var det några små märken på medarnas bågar..... Lät ju som smärre fel och det höga priset antydde ju på en i övrigt fin maskin och man ville inte pruta mer för den var så fin.

Väl på plats så är två dekaler så trasiga att man ser felet på långt avstånd, sen är en tredje dekal rispat fult på samma sida. Utöver det så är det en flera decimeter lång repa på själva kåpan, rätt djupt och det ser ut som att något vasst skurit repan.
Bågarna på medarna ser ut som om man hackat med spade på dom, har aldrig sett så skadade bågar jag frågade om hunden tuggar på medarna.
Sen tittar man på mattan och det första jag ser är att en kam är borta, det andra jag ser är att 100% av kammarna har spår efter att spunnit på sten.
Mellan sadeln och bakljuset har man repat färgen på tunneln av någon slags förvaring av grejor.
Provkörde en sväng och den gnisslade på remmen. Har kört minst 2000mil med fyrtakts Yamaha skotrar och dom har aldrig låtit. Någon reservrem följde inte heller med.

Blev så jävla irriterad, "En mycket fin skoter" med "Endast 142mil" Ska fan inte ha ett helhetsintryck att va fan har han gjort.
Visst kan saker gå sönder men då har man två val. Det ena är att laga, det andra är att ge fan i att kalla det mycket fint skick.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Just hemkommen efter 66 mils körning med släpvagn och är på ruskigt dåligt humör.

Hade 33 mil ner till en 2020 Yamaha Sidewinder som var i mycket fint skick enligt säljaren som även poängterade att den endast gått 142mil. Perfekta skotern för pulkadragning lät som att användandet varit rena familjeskotern.

Just snöskotrar verkar säljas av personer med väldigt rymligt samvete.
Jag handlar inte med såna själv, men har hört otaliga historier
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hade tydligen inte fräs till dremeln heller. (slarvat bort?)
Så jag fick svänga om en försänkare till djupstopp och :marathonborra för att få mitt hemlagade låsbleck att fungera.

:mad:
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En bekant skaffade husbil med motiveringen "Är vi hemma en enda dag av semestern så ska det påbörjas något projekt som tar resten av semestern i anspråk"
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
En bekant skaffade husbil med motiveringen "Är vi hemma en enda dag av semestern så ska det påbörjas något projekt som tar resten av semestern i anspråk"
Det låter som ett jävla misstag, hemma kan man ju åtminstone smita ner i källaren när kärringa gått och lagt sig.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ja, det verkar vara universellt bland kärringar.
Jag har ambitioner för vad jag vill göra, och hon har ambitioner för vad jag ska göra.

Varför i helvete MÅSTE det vara så?
Det måste inte vara så, gör som jag o be henne A lägga av B flytta. Min fick flytta o livet är luuungt o skönt så här ett år efter..
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det måste inte vara så, gör som jag o be henne A lägga av B flytta. Min fick flytta o livet är luuungt o skönt så här ett år efter..
Förvisso, men skulle det vara så lätt att "A" skulle fungera så skulle jag inte ha någonting att vara förbannad över.

"B" skulle vara jävligt skönt, men jag A - vettefan om jag riktigt vill göra så mot sonen och B - har inte råd att bo kvar i hemmet på endast min lön.
Så - Butter.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Förvisso, men skulle det vara så lätt att "A" skulle fungera så skulle jag inte ha någonting att vara förbannad över.

"B" skulle vara jävligt skönt, men jag A - vettefan om jag riktigt vill göra så mot sonen och B - har inte råd att bo kvar i hemmet på endast min lön.
Så - Butter.
Då får man åka hoj istället för i enmanskupen finns ingen annan än ens egna tankar.. O dom kan vara skrämmande ibland??
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Mina skor är utslitna!
IMG_20230208_231831.jpg

Jag tar ju för fan inte ens haft dem i ett årtionde än! Jävla skitskor. :hihi
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
"Kan du ordna a", "kan du hjälpa mig med b", kan vi göra c", "vi måste prata om d", "måste du göra DET DÄR NU?!"...
Ja, det verkar vara universellt bland kärringar.
Jag har ambitioner för vad jag vill göra, och hon har ambitioner för vad jag ska göra.

Varför i helvete MÅSTE det vara så?
Känner igen det där. Fruntimmer är roliga.

Min tjej är väldigt ambitiöst när det kommer till heminredning, hon har visioner och idéer och kommer titt som tätt hem med ett nytt färskt lass ifrån IKEA och tycker att "nu ska vi fixa!"... Tyvärr vill hon oftast mer än hon mäktar med, och det slutar i princip alltid med att det istället för vi blir jag som får skruva ihop hennes skit åt henne eftersom hon helt enkelt inte klarar av arbetet rent fysiskt. Hur hon över huvud taget får med skiten hem är för mig ett mysterium, för bara bestyret med att bära in paketen från bilen och in i huset är tydligen fullkomligt omöjligt och kräver min hjälp. Och att bära det som ska till övervåningen uppför trappan ska vi inte ens tala om, än mindre skruva ihop eländet... :huvet

Jag har inga större problem med att hjälpa henne utföra ändringar i hemmet som jag ser syftet med, men hon är den typen av person som beklagar sig över att hennes skrivbord är för litet, köper hem ett nytt skrivbord, tvingar mig att bära in och skruva ihop det och flyttar all sin skit från det gamla till den nya skrivbordet bara för att inse att hon får ännu mindre plats på det nya skrivbordet... :dummer :huvet Trots att jag gång efter annan har försökt förklara för henne att man måste mäta och planera först så går det helt enkelt inte in, hon gör samma skit gång på gång på gång...

Det har gått så långt att jag sagt åt henne att om hon inte kollar med mig först och ber om hjälp INNAN hon köper hem något jävla mög som antagligen inte passar till vad hon tänkt sig så hjälper jag henne inte. För en tid sedan så var hon faktiskt duktig och informerade om ett planerat inköp, två förvaringsmöbler till kidsens rum, och bad mig om hjälp. Eftersom hon för en gångs skull gjort som jag bett henne så kunde jag ju inte gärna vägra.

Så häromdagen var det dags. Hon kommer hem med ett nytt lass från IKEA, definitivt inte bara det hon förvarnat om utan rätt mycket mer, och tycker att "Kan du inte hjälpa mig?"... Efter lite generell skuldbeläggning, snyft och blink med ögonfransarna så gav jag motvilligt med mig, om inte annat så för husfridens skull. Plockar på mig lite blandade verktyg och sätter mig vid ett av paketen och börjar öppna upp. Hon sitter bredvid och tittar på.

"Vad gör du?"
- *Hon tittar frågande på mig*
"Skulle vi inte skruva ihop prylarna?"
- Du skulle ju hjälpa mig??
"Hjälpa ja, inte göra det åt dig. Eller vadå, du tänkte bara sitta där och titta på?"
- Ja, typ så...
"Jag gick med på att hjälpa dig med barnens två förvaringsmöbler, det är inte mitt fel att du köpt på dig en massa annat skit. Jag fixar denna, gå du och skruva ihop den andra så vi blir färdiga med eländet. Eller vill du skruva ihop samtligt själv?"
- *knorr mutter gnissel*

Väl färdig med möbeljäveln går jag bort till henne för att kolla hur det går.

"Så, nu är jag färdig med min del. Hur går det för dig?"
- Vadå färdig? Vi har dessa kvar. Du skulle ju hjälpa mig?
"Jag är färdig med min möbel, du skulle ju börja med den andra?"
- Jag gjorde annat.
"Ok, så nu ska jag ensam skruva ihop resten också eftersom du inte ens börjat?"
- Ja jo...

Hennes definition av det här med att "hjälpa med någonting" skiljer sig något lite från min... :huvet Och som om inte det var nog, tror ni skiten passade där hon tänkt ha dem?? Nej, för som vanligt har hon ögonmåttat helt åt helvete fel vilket resulterade i att vi fick möblera om hela barnens rum för att få plats med skräpet :4skrika I framtiden ska jag helt enkelt tvärvägra när hon ber om "hjälp", vilket antagligen kommer få till följd att huset kommer överbelamras av oöppnade IKEA-paket som hon inte reder ut... :huvet
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top