Raderad medlem 51742
Guest
NetOnNet's dysfunktionella kundtjänst.
Varan som jag beställde med 24 timmars frakt i torsdags, skulle levereras fredag mellan 17-22 blev ju försenad och jag fick veta att jag skulle få den i dag mellan 17-22 och skulle vara tvungen att vara hemma då.
Så jag avbokade det jag skulle göra i kväll.
Kvart i två rullade det in en bil på gården (ren tur att jag var hemma) och levererade ett paket.
Jag tänkte då att jag skulle kontakta kundtjänst för att få tillbaka åtminstonde fraktkostnaden, men telefonkön var 90 minuter, och jag väntar andra samtal i dag.
Deras "AI-chatt" var rent skrattretande och svarade ungefär "goddag yxskaft" på alla frågor.
Efter att jag hade försökt få den att förstå att jag ville prata med en människa (på 18 olika sätt) på vilket den svarat allt möjligt så dök det upp en knapp jag kunde trycka på för att få prata med en människa, så det gjorde jag.
Jag får då svaret att deras kundtjänst är obemannad just i dag?
Frakten var 99:- och egentligen är det väl skitsamma, men nu har det blivit en principsak.
Så jag drog en vända till med deras chatrobot som måste vara programmerad av någon på en syratripp och lyckades tjata mig till att dom skulle maila mig. (efter ungefär 18 försök)
Det plingar till i mailboxen och jag får ett autogenererat mail med ett ärendenummer.
I mailet står det att dom är tillfälligt överbelastade och kommer att kontakta mig om 5 arbetsdagar!!!!
KÖP ALDRIG NÅGOT PÅ NetOnNet !!!!!!!!
NetOnNet handlar jag bara från när jag vet att de har varan i lager så att jag handgripligen kan åka dit och hämta den från hyllan. Men inte ens det funkade förra gången, då varan hängde så högt upp att jag inte nådde den och det varken fanns pall, stege eller basketspelande personal att tillgå.