Idag är jag förbannad därför att...

Det kom en trevlig kvinna promenerandes hit med ett paket till mig.

Det hade lämnats utanför hennes dörr en fredag, hon ringde postnord, och dom skulle komma och hämta det på måndag, då sa hon "Jag kan gå över med paketet själv så får han det innan helgen"
Det skulle hon inte få enligt Postnord, men hon sa "Det skiter jag i, ni kan ju försöka stoppa mig"

Det lustiga var att hennes adress matchade inte min på en enda punkt, det var typ 40 nummer fel och gatunamnen var inte ens lika...

Det skulle hon inte få enligt Postnord
Om de inte vill göra sitt jävla jobb själva så är det ju tydligen upp till oss andra att göra det åt dem... Tycker din granne har helt rätt inställning.

Jag har bott här i typ två år men känner i princip ingen i grannskapet då vi flyttade hit mitt i en pågående pandemi och är de enda nyinflyttade i området på väldigt länge, så vi har haft lite svårt att komma in i gemenskapen. Inte för att vi på något sätt varit ovälkomna, det har bara inte varit så mycket sociala interaktioner över huvud taget. Folk håller sig ju för sig själva och umgås bara med dem man redan har en nära relation med, så man känner ju sig som en suspekt jävla verandapirat när man smyger omkring och letar paket hos folk man inte känner... Jag lyckades iallafall googla fram ett telefonnummer till människan som fått mitt paket, så jag ringde och presenterade mig och förklarade vem jag är och vad som skett. Han var inte hemma men tyckte inte det var något problem, jag fick gärna gå in och ta mitt paket. Kände mig ändå dum som fick gå och plocka ett paket hos någon annan, med min tur är det säkert någon annan fullkomligt ovetande granne som sett en och som nu tror att man är pakettjuv... Som om vi inte redan hade svårt nog att komma in i gemenskapen. Tack för den PostMord.

Kände mig ändå dum som fick gå och plocka ett paket hos någon annan, med min tur är det säkert någon annan fullkomligt ovetande granne som sett en och som nu tror att man är pakettjuv... Som om vi inte redan hade svårt nog att komma in i gemenskapen. Tack för den PostMord.

Du skulle ha åkt dit med den sunkigaste bil du kunnat uppbringa i bekantskapskretsen, sprungit ut med en hoddie uppdragen, tagit paketet och lämnat med en rivstart....

Det är alltid bra att göra beredskapskoll på grannsamverkan ibland

Du skulle ha åkt dit med den sunkigaste bil du kunnat uppbringa i bekantskapskretsen, sprungit ut med en hoddie uppdragen, tagit paketet och lämnat med en rivstart....

Det är alltid bra att göra beredskapskoll på grannsamverkan ibland
Köpt lite bebisblå rubbercomp och skrivit "Postnord" på bilen. :hihi

Jag är bara helt förvillad över att någon faktiskt anlitar dom mupparna.
Bring är faktiskt sämre. Lämnade min högtryckstvätt på trappen när jag var borta på jobb, och jag hade svarat på deras mail innan att jag ville ha levererat till ombud. Plus att dom levererat trasiga paket dom gånger dom inte slarvat bort mina grejer.......

Kanske inte direkt förbannad utan mest irriterad... Men vad är det med folk som lägger upp Blocketannonser utan telefonnummer som läser men inte svarar på mailen man skickar och som inte ringer upp fastän man ger dem sitt eget nummer... Vafan, vill du sälja prylen eller inte?? :va :dummer är skiten såld, ta då bort annonsen. Vill du inte sälja, varför då lägga upp en annons? :va märkligt beteende...

Kanske inte direkt förbannad utan mest irriterad... Men vad är det med folk som lägger upp Blocketannonser utan telefonnummer som läser men inte svarar på mailen man skickar och som inte ringer upp fastän man ger dem sitt eget nummer... Vafan, vill du sälja prylen eller inte?? :va :dummer är skiten såld, ta då bort annonsen. Vill du inte sälja, varför då lägga upp en annons? :va märkligt beteende...
Folk i allmänhet är dumma i huvudet något djävulen.
Fy satan vad trött jag är på att tänka åt andra vuxna människor, för att de själva ett dera saknar kapacitet, eller tvärt inte bryr sig ett jota.

Ja, jag är bitter.

Fan vad skärmskadad man har blivit.
Läste en dagstidning på morgonen, en sån där av papper (Googla det) och jag har inte sjunkit så djupt att jag sitter och trycker på text eller bilder men kom på mig själv med att hela tiden sitta och snegla på höger övre hörn för att se vad klockan var.

Är man körd nu?

Läste en dagstidning på morgonen, en sån där av papper (Googla det) och jag har inte sjunkit så djupt att jag sitter och trycker på text eller bilder men kom på mig själv med att hela tiden sitta och snegla på höger övre hörn för att se vad klockan var.

Är man körd nu?
Japp

Du som har åldern inne, försökte du zooma?

Är man körd nu?
För ett par år sedan hörde jag ett brak utanför, sprang till fönstret och såg att en bil mejat ner ett trafikljus. Min instintiktiva reaktion var att famla efter knappen som spolar tillbaka och repeterar de 30 senaste sekunderna.

Vem har inte dubbelklickat på ostmackan när man läser tidningen till frukost?

Ja nej, gubbar, det här är nog lite fjantigt, sådär disträ kan man väl inte vara?

Ctrl+Z skulle vara lite djävligt användbart dock.

Tur det finns macroknappar i moderna bilar i alla fall:

3c4f62eb147e660898455dc9b2ded12dba0a864a9f5f54b474ade218eedf3eef_1.jpg

Vi var iväg och röstade igår, frugan och jag. Röstlokal var skola i närheten och det var 2 köer, så vi tittade inåt i lokalen och såg en skylt med en pil till vänster för vårt distrikt och en pil åt höger för ett annat. Så vi ställde oss alltså i vänster kö. Mellan köerna vobblade en valarbetare, som frågade alla vilket distrikt dom tillhörde, och sorterade dom i rätt kö. Men, vi som skulle till vänster skulle stå i höger kö och vice versa. Så hon flyttade 95% av alla som hade ställt sig i kö.

När jag påpekade, högt och tydligt, att det kanske vore smartare att byta plats på köerna, så att folk slapp ställa sig fel, och hon slapp flytta alla så nickade folk gillande, och hon hummade att jo, det vore kanske inte så dumt. Hon grubblade verkligen på det ett tag, men sen kom hon fram till att det kanske skulle bli förvirrande för hon som tog emot vårt distrikt, runt hörnet, så köerna skulle förbli som dom var. Jag började säga att det kanske skulle gå att lösa om man berättade det för henne, om det nu spelade någon som helst jävla roll. Men jag insåg det lönlösa, vände mig om och bet mig i tungan.

Hon stod och slöpratade lite med kön emellanåt, och det visade sig att hon var lärare på skolan. Då blev jag ännu mer mörkrädd faktiskt.

Vi var iväg och röstade igår, frugan och jag. Röstlokal var skola i närheten och det var 2 köer, så vi tittade inåt i lokalen och såg en skylt med en pil till vänster för vårt distrikt och en pil åt höger för ett annat. Så vi ställde oss alltså i vänster kö. Mellan köerna vobblade en valarbetare, som frågade alla vilket distrikt dom tillhörde, och sorterade dom i rätt kö. Men, vi som skulle till vänster skulle stå i höger kö och vice versa. Så hon flyttade 95% av alla som hade ställt sig i kö.

När jag påpekade, högt och tydligt, att det kanske vore smartare att byta plats på köerna, så att folk slapp ställa sig fel, och hon slapp flytta alla så nickade folk gillande, och hon hummade att jo, det vore kanske inte så dumt. Hon grubblade verkligen på det ett tag, men sen kom hon fram till att det kanske skulle bli förvirrande för hon som tog emot vårt distrikt, runt hörnet, så köerna skulle förbli som dom var. Jag började säga att det kanske skulle gå att lösa om man berättade det för henne, om det nu spelade någon som helst jävla roll. Men jag insåg det lönlösa, vände mig om och bet mig i tungan.

Hon stod och slöpratade lite med kön emellanåt, och det visade sig att hon var lärare på skolan. Då blev jag ännu mer mörkrädd faktiskt.

Lyckligtvis var vi bara 6 personer som skulle rösta i min vallokal när jag kom dit, men det var liknande förvirrad ordning i den lokalen, så dom lyckade skapa en kö av det.

Sedan skulle man gå bakom en skärm och ta valsedlar, och det var som vanligt folk som hade flyttat om valsedlar och ställt sitt partiers valsedlar framför andras osv.

Kuverten man fick var dels nästan för små för valsedlarna och klistret smakade värre än någonsin men fungerade sämre än någonsin (det var säkert mågot miljövänligt klister i år)

Vi tycker om att köa. Det är sen gammalt. Kolla på gamla Öst-Tyskland. Där köade man och då måste det vara bra, eller?

Ja, och Öst-tyskland var ju en förebild för många av våra politiker.
Många av dom åkte dit på "studieresor" för att lära sig av deras framgång.

Sedan hemligstämplade samma politiker STASI registret så att det aldrig skulle komma fram vad dom egentligen gjorde när dom var där...

Ja, och Öst-tyskland var ju en förebild för många av våra politiker.
Många av dom åkte dit på "studieresor" för att lära sig av deras framgång.

Sedan hemligstämplade samma politiker STASI registret så att det aldrig skulle komma fram vad dom egentligen gjorde när dom var där...
Även mpnga av våra nuvarande är nog färgade av John Blund, Drutten och Jena m fl kvalitetsbarnprogram från DDR.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D