L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
"Bra pris vid snabb affär" fortsätter man med "jag kan visa den på tisdag kväll".
Folk...
Folk...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har jag satt ut en annons på Blocket så är det långsamt om objektet är osålt nästa dag.Vad är den korrekta definitionen på en osnabb affär, då?

Plus alla "smarta" funktioner, som att vifta med tårna för att öppna bakluckan, KESSY och annan skit.
Det kallas för agil utveckling. Inte ens en modern floskelbenämning längre utan något man kan skylla sina tillkortakommanden på. "Vi provar det här, det funkar nog, det är nog vår trasiga testenhet som krånglar.". Som tur är arbetar jag för någon som inte medvetet vågar prångla ut skräp till våra kunder (4 av Top-10 i Sverige).Och om man nu ändå ska uppdatera gör det för helvete på rätt sätt.
Klassiskt problem när du har vattenfallsutveckling cementerat i både grundvalarna, väggarna, ja till och med på dass.Det kallas för agil utveckling. Inte ens en modern floskelbenämning längre utan något man kan skylla sina tillkortakommanden på. "Vi provar det här, det funkar nog, det är nog vår trasiga testenhet som krånglar.". Som tur är arbetar jag för någon som inte medvetet vågar prångla ut skräp till våra kunder (4 av Top-10 i Sverige).

Microsoft lade ju ned hela sin testverksamhet och sparkade över 1000. Office 347 är väl det "bästa" exemplet på snikerierna utöver "monthly tuesday patches". Ja jösses...Utvecklare som är vana sen barnsben vid att kasta ur sig skitkod och förlita sig på att den massiva test-organisationen ska hitta felen.
Köpt en automatisk rullgardin från Ikea, den rullar upp 10min före väckarklocka på morgonen och bortsett från att installationen var långt ifrån manualen har den fungerat bra i flera veckor...
Men igår kväll när jag skulle rulla ner den står det på telefonappen att den uppdaterats med den senaste mjukvaran. Så funktionen som jag inte haft anledning att klaga på sedan installationen bord väl ha blivit bättre?
Jag trycker på knappen för att rulla ner gardinen men istället försöker den rulla upp...
Knappen sitter bara på väggen med en magnet så jag tänker att den kanske hamnat upp och ner och trycker på andra knappen. Varvid gardinen går ner en aning innan den återigen vänder upp och fortsätter försöka dra upp ytterligare en bit innan den stannar.
Jag är trött och vill sova, inte kalibrera rullgardiner så jag tar fram telefonen, öppnar appen och trycker ner rullgardinen via appen istället. Nu rullar gardinen ner, och eftersom den uppenbarligen tappat alla kallibrering slutar den naturligtvis inte när den når fönsterbrädan utan fortsätter ytterligare en bit ner så att det ramlar ner prylar från fösterbrädan.
Så jag får istället välja att ha den nerrullad till 95% för att den ska vara i rätt nedläge.
Lagom efter frukosten och innan jag hunnit tänka på omkallibreringar ska nattjobbande frun sova och ropar förstås på mig när hon inte får ner rullgardinen.
Varför alla dessa uppdateringar av all skit nu för tiden? Varför ska dom envisas med att laga saker som inte är trasigt? Och om man nu ändå ska uppdatera gör det för helvete på rätt sätt.
Just det, glömde ju slipsmupparna som just tänker: "Jaha, då kan vi ju kicka alla på test-avdelningen! Sparar vi ju massor av pengar på, instant profit! Seså, skicka ut koden i produktion nu!"Microsoft lade ju ned hela sin testverksamhet och sparkade över 1000. Office 347 är väl det "bästa" exemplet på snikerierna utöver "monthly tuesday patches". Ja jösses...
![]()
Microsoft says Outlook hit by 'email visibility issues' – as in, they're blank
: Here's an unofficial fix for those who need their messages nowwww.theregister.com

Ja, men vaddå. Med lite canaries och a/b-testing så kan man ju välja hur många procent av slutanvändarna som ska agera ofrivilliga försökskaniner. Det är ju inte förrän nån frågar sin polare vad de tycker om den nya funktionen i senaste Spotify som de inser att de inte har samma feature-set - om ens då. Test i prod, det nya svarta!Just det, glömde ju slipsmupparna som just tänker: "Jaha, då kan vi ju kicka alla på test-avdelningen! Sparar vi ju massor av pengar på, instant profit! Seså, skicka ut koden i produktion nu!"![]()
Vad fan var problemet med en knapp och ett relä.Apropå mjukvara så är det underhållande att läsa Vi Bilägares rapportering om deras VW ID.3. Efter senaste uppdateringen, som tog flera dagar, startar bilen alltid rattvärmen när man startar bilen. Senaste uppdateringen nollställde serviceintervallet fast servicen (vad det nu är) inte är gjord så de är ombedda att själva hålla reda på att datumen inte överskrids.

Hur ska man då kunna styra rattvärmen från telefonen/alexa/siriVad fan var problemet med en knapp och ett relä.![]()

Precis exaktens! Istället för att vippan ställs i läge OFF ska man svajpa upp, dutta 4 siffror pin, starta appen, logga in med bankid, logga in med bilförarkontot och välja "Cost: 1 EURO to apply changes" förutsatt att swish redan tidigare är kopplad till biltillverkarens molntjänst - och hoppas på att den inte blivit utsatt för ransomware.Hur ska man då kunna styra rattvärmen från telefonen/alexa/siri![]()
Gammalmodig som jag är så tänker jag att det är både bekvämare och trafiksäkrare att använda knappen på ratten istf att fippla efter telefonen iom att du nödvändigtvis håller i ratten och kör om du behöver rattvärmen.Hur ska man då kunna styra rattvärmen från telefonen/alexa/siri![]()
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |