Idag är jag förbannad därför att...

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Att folk tror att jag faktiskt tänker sätta mig i bilen och åka någonstans efter veckans händelse...

I HELVETE HELLER! Ska fan sitta hemma och läka, åker endast hemifrån om jag skall på läkarbesök, annars stannar jag fan hemma tills såren är läkta! :huvet
 

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Ort
Linköping
Hoj
01 suzuki sv650s
För att det i sommar är dax för tredje gången att köra upp...
Började med A1 som 16 åring, A2 kom raskt efter när 18 år var fyllda. Dax att gå hela vägen men satan så jobbigt det ska vara, måste få tag på hoj till uppkörningen som man klarar den med. Hyra går inte svindyrt och ska jag byta är det nog ingen av de som är lätta att köra upp på som jag vill ha.
tvi för detta:huvet
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
För att det i sommar är dax för tredje gången att köra upp...
Började med A1 som 16 åring, A2 kom raskt efter när 18 år var fyllda. Dax att gå hela vägen men satan så jobbigt det ska vara, måste få tag på hoj till uppkörningen som man klarar den med. Hyra går inte svindyrt och ska jag byta är det nog ingen av de som är lätta att köra upp på som jag vill ha.
tvi för detta:huvet

Vi har körskolor i Stockholm som bara tar en lektionskostad för hojen. Funkar det inte så i ack Värmeland du sköna. :)
 

1wheeldrive

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
2007 KTM 990 Superduke
Hittade ett rött märke i sidan på min "nya" fina VITA BMW (-11, men för mig är den ny) :mad: :huvet Fy fan va jag blir förbannad när folk inte ser sig för när dom öppnar bildörren! De ska väl inte va så jävla svårt att öppna dörren lugnt och försiktigt :huvet

Skönt att spy av sig lite, bra trådinitiativ!
 

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Ort
Linköping
Hoj
01 suzuki sv650s
Vi har körskolor i Stockholm som bara tar en lektionskostad för hojen. Funkar det inte så i ack Värmeland du sköna. :)
Först litar de inte på att man kan köra så de vill ha lektion innan man anses redo för uppkörning, 900kr sen 900kr för hyra och 1650 kr för själva körandet :) Dyrt, javisst!
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Först litar de inte på att man kan köra så de vill ha lektion innan man anses redo för uppkörning, 900kr sen 900kr för hyra och 1650 kr för själva körandet :) Dyrt, javisst!

Värt vartenda öre skulle jag vilja påstå. Sluta grina och kör bara.
 

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Ort
Linköping
Hoj
01 suzuki sv650s
Värt vartenda öre skulle jag vilja påstå. Sluta grina och kör bara.
Det gör det inte mindre retligt, för en student är det en ganska stor kostnad som gärna hade lagts på försäkring eller liknande. I mitt tycke så är det ingen större skillnad i manöverbansväg att köra upp på en A2 eller A hoj, (går att köra upp på samma med 5kw skillnad)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det gör det inte mindre retligt, för en student är det en ganska stor kostnad som gärna hade lagts på försäkring eller liknande. I mitt tycke så är det ingen större skillnad i manöverbansväg att köra upp på en A2 eller A hoj, (går att köra upp på samma med 5kw skillnad)

Men vaffan, köra upp igen? Övergår inte körkortet automatiskt efter ett tag till obegränsat nuförtiden?
 

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Ort
Linköping
Hoj
01 suzuki sv650s
Men vaffan, köra upp igen? Övergår inte körkortet automatiskt efter ett tag till obegränsat nuförtiden?
nenene, det ändrade de. Hade jag fått det begränsade kortet (25kw-kortet) som jag kom på samma år men ändrades i januari så det hanns inte med. Nej så det är uppkörningsdax igen innan jag äntligen kan lämna allt vad lågfartsbana heter.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
För att det i sommar är dax för tredje gången att köra upp...
Började med A1 som 16 åring, A2 kom raskt efter när 18 år var fyllda. Dax att gå hela vägen men satan så jobbigt det ska vara, måste få tag på hoj till uppkörningen som man klarar den med. Hyra går inte svindyrt och ska jag byta är det nog ingen av de som är lätta att köra upp på som jag vill ha.
tvi för detta:huvet

Jag tog a1 och sen a när jag va 24 körskoleläraren trodde inte på att jag inte kört hoj däremellan och frågade om jag trivdes med gixxer som stog utanför haha genomskådar :p
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Hittade ett rött märke i sidan på min "nya" fina VITA BMW (-11, men för mig är den ny) :mad: :huvet Fy fan va jag blir förbannad när folk inte ser sig för när dom öppnar bildörren! De ska väl inte va så jävla svårt att öppna dörren lugnt och försiktigt :huvet

Skönt att spy av sig lite, bra trådinitiativ!

Stod på en parkering en gång och sen kom de två äldre i en bil och ställde sig BRA JÄVLA NÄRA min bil.

Tittar på dem och tänkte ju på en gång att "kärringen som körde kan fan inte parkera".
Tanta öppnar dörren lätt för att vädra ur all läckande bajs tror jag och det äldre paret satt och tjattra några minuter. Sen skulle de ut ur bilen.................. PAAAANG SKRAP!!!!! Rakt in i sidan på min biljävel precis som att vinden tog tag i dörra när tanta skulle ut, öppna dörren försiktigt... NÄNÄ!

Kunde ju fan heller inte gå ut och skrika på fanskapet då jag är för snäll.
Glad över att subarun tål tuffa tag.
 
Last edited:

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Min jävla Volvo gör mig galen, laddar ur batteriet nu och då.
Någon hittat felet? Inte då, förbannade sakbytare på verkstan:mad:
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Min jävla Volvo gör mig galen, laddar ur batteriet nu och då.
Någon hittat felet? Inte då, förbannade sakbytare på verkstan:mad:

Lyckats få ett sånt fel på 3 bilar.

Första gången (Audi 80) var det bakrutevärmaren som på något sätt drog ström ibland. Slutade när den kopplas ur.
Andra gången (Golf 3) visade sig cigguttaget fortfarande funka med bilen avstängd så glömde jag dra ur en sladd ur den så dog bilen.
Tredje gången (Octavia RS) var det kontakten till bromsljuset som fuckade ur så bromsljusen tändes ibland trots att bilen var avstängd och låst. Sög ur batteriet ganska omgående.
 

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Oslo
Hoj
Halvt bobbrad
Min jävla Volvo gör mig galen, laddar ur batteriet nu och då.
Någon hittat felet? Inte då, förbannade sakbytare på verkstan:mad:

Disel värmare? och kort väg till jobbet så hinner inte batterit ladda upp sig tillräckligt.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Lyckats få ett sånt fel på 3 bilar.

Första gången (Audi 80) var det bakrutevärmaren som på något sätt drog ström ibland. Slutade när den kopplas ur.
Andra gången (Golf 3) visade sig cigguttaget fortfarande funka med bilen avstängd så glömde jag dra ur en sladd ur den så dog bilen.
Tredje gången (Octavia RS) var det kontakten till bromsljuset som fuckade ur så bromsljusen tändes ibland trots att bilen var avstängd och låst. Sög ur batteriet ganska omgående.

Köper du fortfarande VAG?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top