Idag är jag förbannad därför att...

Skulle pumpa cykeldäcken.
Lat som jag är vill jag helst inte handpumpa.
Använder regelmässigt en dykflaska med ett förstasteg (regulator) kopplat till ett standard däckfyllarmunstycke med manometer.

Denna gången sköts toppen av förstasteget loss med 150 bars tryck direkt jag öppnade flaskkranen.
Troligen materialutmattning i förstasteget som härstammar från 50/60-talet.

Rätt glad att det inte var nyfylld flaska (300 bar) och jag inte stod ivägen.
Rätt förbannad över att behöva handpumpa och att min fina dykutrustning nu saknar en kritisk komponent.
Fin dykutrustning? Såna där grejer ska väl inspekteras och valideras med jämna mellanrum? Och där har du själva anledningen till att inte använda uråldrig utrustning när det handlar om höga tryck.

Fin dykutrustning? Såna där grejer ska väl inspekteras och valideras med jämna mellanrum? Och där har du själva anledningen till att inte använda uråldrig utrustning när det handlar om höga tryck.

Tur det inte hände under vattnet.
Då hade han blivit en torped :D

Tur det inte hände under vattnet.
Då hade han blivit en torped :D

profile_image_crossed_400x400.jpg

Ny (dyr) tröja, första gången på. Åker till polaren, allt går bra tills jag ska fara hem. Böjer mig ned för att knyta skorna.
Och det smartaste hans jävla katt kommer på att göra är att hoppa upp på min rygg och riva upp tröja, tisha & måda in alla 20 klorna en god halv cent i min ryggtavla. :dummer

Jävla kräk. :6surkart

Ny (dyr) tröja, första gången på. Åker till polaren, allt går bra tills jag ska fara hem. Böjer mig ned för att knyta skorna.
Och det smartaste hans jävla katt kommer på att göra är att hoppa upp på min rygg och riva upp tröja, tisha & måda in alla 20 klorna en god halv cent i min ryggtavla. :dummer

Jävla kräk. :6surkart

Han ska självklart köpa dig en ny. Polarn inte katten, eller så vrider du nacken av katten. :D

Han ska självklart köpa dig en ny. Polarn inte katten, eller så vrider du nacken av katten. :D

Det har han knappast råd med.
Men hade det hänt på allmän plats hade jag nog tatt livet av kattfan.
Är ju så evolution ska funka, om man är för blåst att fatta om man gör fel eller ej, och gör ändå mot någon som är 50+ gånger starkare skall man inte överleva. Lite som om en grottmänniska försökt sig på att rida på en sabeltandad tiger.

Även utan tröjan, sen när är det ok att sätta klorna i ryggen på nån? :va

Tur fan den är kastrerad iaf så de generna inte kommer vidare.

Folk på jobbet som fasen aldrig klarar av att sätta tillbaka saker när de slutar använda dem, eller göra klart ett påbörjat projekt...
Sen ska jag få skit av chefen för att jag löser ut nya verktyg osv, samma pryl för sjuttonde gången på ett år, när något ska bli gjort.
För inte tänker ju han så långt som att det kan bero på att han anställt puckon, utan det är ju mitt fel, för det är jag som löst ut dyra grejjer.

Pga att jag släppts lös i gymmet på rehaben nu så har min kropp gått över från att vara i dvala till full metal helvete. Portionerna här på sjukhuset finns i 3 storlekar, jag äter den största och är hungrig 2-3 timmar efter maten. >.< Börjar vara dags att sätta fart så jag kan gå härifrån nu, annars kommer jag vara hungrig hela tiden snart när jag börjar bygga muskulatur på riktigt.

Pga att jag släppts lös i gymmet på rehaben nu så har min kropp gått över från att vara i dvala till full metal helvete. Portionerna här på sjukhuset finns i 3 storlekar, jag äter den största och är hungrig 2-3 timmar efter maten. >.< Börjar vara dags att sätta fart så jag kan gå härifrån nu, annars kommer jag vara hungrig hela tiden snart när jag börjar bygga muskulatur på riktigt.

Smuggla in pizza?

Nån hade försökt sno min tvättstugetid men
hiva ur den skyldiges och la i mina palter.
Nu sitter jag med slipad kniv och väntar på den
skyldige ska komma:smasha

Det slutade rätt bra ändå. Killen verkade inte fatta nånting.
Första gången jag hivade ut en inkräktares tvätt.
Träffa 2 damer igår i tvättstugan och båda hade haft samma
problem som jag. De va ju glädjande för mig!

Jag är hemma med sjuka barn idag och slog på en rulle när det var lugnt. Nu kan jag skriva upp ytterligare 120 minuter på listan över tid som jag aldrig får tillbaka.
Birdman är antagligen förra årets sämsta rulle :mad: Eller så delar den plats med den där skitfilmen som utspelar sig på nåt jävla hotell i bergen på 40-talet med nån jävla väskpojke som är ärvde skiten eller vad det nu var. Det skulle vara en komedi men var enbart en tragedi.

Jag är hemma med sjuka barn idag och slog på en rulle när det var lugnt. Nu kan jag skriva upp ytterligare 120 minuter på listan över tid som jag aldrig får tillbaka.
Birdman är antagligen förra årets sämsta rulle :mad: Eller så delar den plats med den där skitfilmen som utspelar sig på nåt jävla hotell i bergen på 40-talet med nån jävla väskpojke som är ärvde skiten eller vad det nu var. Det skulle vara en komedi men var enbart en tragedi.

Du ska ju ändå ha cred för att du är alldeles för tjurskallig för att stänga av filmen när du märker att den suger. :tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman