Idag är jag förbannad därför att...

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
:näsblod

Jag skulle nog lagt till att jag var dJeffLigT glad att den inte sköt sig precis innan uppstigning efter 30 min på 30 meters djup.

DET hade varit hårigare än Chewbaccas farsa! :fakta

:hej

/e
Äh, man har ju alltid en parkamrat med sej när man är ute och dyker väl? :glömdet

Skämt åsido, så hade det såklart varit värre om skiten knasat på djupet. Däremot känns det som mera troligt att en sån här sak händer just vid flasköppning, när den går från 0 till flera 100 bar på en knapp sekund.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kunder, normalt äldre personer, som inte litar på att vad jag säger gäller.
Först ringer de mig och frågar, och sedan när de fått svar på sin fråga måste de ringa mellanchefen och dubbelkolla, varpå han (chefen) kommer ut ur sitt kontor och frågar mig ändå, för han har ju inte en jävla aning...

Varför i helvete ringer de mig först om de ändå inte lyssnar på svaret? :va :dummer
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Kunder, normalt äldre personer, som inte litar på att vad jag säger gäller.
Först ringer de mig och frågar, och sedan när de fått svar på sin fråga måste de ringa mellanchefen och dubbelkolla, varpå han (chefen) kommer ut ur sitt kontor och frågar mig ändå, för han har ju inte en jävla aning...

Varför i helvete ringer de mig först om de ändå inte lyssnar på svaret? :va :dummer

Woohoo känner igen symtomen. :fyllisar
Vad jobbar du med?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kunder, normalt äldre personer, som inte litar på att vad jag säger gäller.
Först ringer de mig och frågar, och sedan när de fått svar på sin fråga måste de ringa mellanchefen och dubbelkolla, varpå han (chefen) kommer ut ur sitt kontor och frågar mig ändå, för han har ju inte en jävla aning...

Varför i helvete ringer de mig först om de ändå inte lyssnar på svaret? :va :dummer

Det där är en röta rent allmänt i samhället, folk tror inte längre på de som faktiskt kan, och gör jobbet.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Kunder, normalt äldre personer, som inte litar på att vad jag säger gäller.
Först ringer de mig och frågar, och sedan när de fått svar på sin fråga måste de ringa mellanchefen och dubbelkolla, varpå han (chefen) kommer ut ur sitt kontor och frågar mig ändå, för han har ju inte en jävla aning...

Varför i helvete ringer de mig först om de ändå inte lyssnar på svaret? :va :dummer

När de inte gillar mina svarar och frågar efter den som är ansvarig är kul :rolleyes:
Du pratar med ansvarig :rofl
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Bygghandel...

Något som är tråkigt nog att borda förbjudas då det skapar depression i samhället. :3freak

Bygghandel har ju verktyg och annan manligt. Det är ju de roliga affärerna. Är du säker på att du inte är ett fruntimmer i alla fall? ;-)
Skoaffärer, där har vi affärer som är så tråkiga att klockorna går baklänges...
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Bygghandel har ju verktyg och annan manligt. Det är ju de roliga affärerna. Är du säker på att du inte är ett fruntimmer i alla fall? ;-)
Skoaffärer, där har vi affärer som är så tråkiga att klockorna går baklänges...

Men det är enformigt och för enkelt. Kränga sopor på idioter är rätt sak samma oberoende vad man kränger.

Samt att gubben som kommer in med en hemmets journal 5 min innan stängning och säger "jag såg på han den däringa Martin Timmel igår och tänkte bygga en sådan här, men hur får man fast dom två träbitarna i varandra?", och sen stirrar på en som om man vore en marsian när man försöker förklara åt denne hur han skall göra, innan han ca 20min _efter_ stägningsdags skall ge en en utskällning, "för det är ju så förbannat dyrt" med 200kr för material till att bygga en vadfan det nu är, innan han efter 10min till skall börja pruta, fast han virar in i en halvmiljons merca med en 20000kr kostym på sig, och gott har råd att betala för sig. Helt klart tappar sin charm efter den 2678:e gången.
:zpy
 
Last edited:

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Men det är enformigt och för enkelt. Kränga sopor på idioter är rätt sak samma oberoende vad man kränger.

Samt att gubben som kommer in med en hemmets journal 5 min innan stängning och säger "jag såg på han den däringa Martin Timmel igår och tänkte bygga en sådan här, men hur får man fast dom två träbitarna i varandra?", och sen stirrar på en som om man vore en marsian när man försöker förklara åt denne hur han skall göra, innan han ca 20min _efter_ stägningsdags skall ge en en utskällning, "för det är ju så förbannat dyrt" med 200kr för material till att bygga en vadfan det nu är, innan han efter 10min till skall börja pruta, fast han virar in i en halvmiljons merca med en 20000kr kostym på sig, och gott har råd att betala för sig. Helt klart tappar sin charm efter den 2678:e gången.
:zpy

Alla jobb har sin charm. :)
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Men det är enformigt och för enkelt. Kränga sopor på idioter är rätt sak samma oberoende vad man kränger.

Samt att gubben som kommer in med en hemmets journal 5 min innan stängning och säger "jag såg på han den däringa Martin Timmel igår och tänkte bygga en sådan här, men hur får man fast dom två träbitarna i varandra?", och sen stirrar på en som om man vore en marsian när man försöker förklara åt denne hur han skall göra, innan han ca 20min _efter_ stägningsdags skall ge en en utskällning, "för det är ju så förbannat dyrt" med 200kr för material till att bygga en vadfan det nu är, innan han efter 10min till skall börja pruta, fast han virar in i en halvmiljons merca med en 20000kr kostym på sig, och gott har råd att betala för sig. Helt klart tappar sin charm efter den 2678:e gången.
:zpy
Klockren pappskalle :tummenupp
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Alla jobb har sin charm. :)

Och för knappa 60kr i timmen när man betalt skatt och andra kommunistavgifter vid det läget, så skulle man hellre fara hem efter 8 timmars arbetsdag när man är hungrig, trött & skitnödig, istf att jobba över med en sådan höjdare.

Klockren pappskalle :tummenupp

Plural, min vän, mina studier visar att ca 35% av befolkningen fungerar (nåja) ungefär snarlikt. :3freak
 
Last edited:

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Samt att gubben som kommer in med en hemmets journal 5 min innan stängning och säger "jag såg på han den däringa Martin Timmel igår och tänkte bygga en sådan här, men hur får man fast dom två träbitarna i varandra?", och sen stirrar på en som om man vore en marsian när man försöker förklara åt denne hur han skall göra, innan han ca 20min _efter_ stägningsdags skall ge en en utskällning, "för det är ju så förbannat dyrt" med 200kr för material till att bygga en vadfan det nu är, innan han efter 10min till skall börja pruta, fast han virar in i en halvmiljons merca med en 20000kr kostym på sig, och gott har råd att betala för sig. Helt klart tappar sin charm efter den 2678:e gången.
:zpy

Jotack, kostymnissar är fan de vidrigaste kunderna i 99 fall av 100,
Står det en till utseendet odräglig raggare och en "finklädd" business man i kön till kassan så kan du ge dig fan på att mr.business är den som är sjukt otrevlig.

Annat som gör mig förbannad är folk som slänger ur sig "kunden har alltid rätt" när det kräver något korkat eller "vet du inte vem jag är?" som något klent hot på krogen.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jotack, kostymnissar är fan de vidrigaste kunderna i 99 fall av 100,
Står det en till utseendet odräglig raggare och en "finklädd" business man i kön till kassan så kan du ge dig fan på att mr.business är den som är sjukt otrevlig.

Annat som gör mig förbannad är folk som slänger ur sig "kunden har alltid rätt" när det kräver något korkat eller "vet du inte vem jag är?" som något klent hot på krogen.

Helt klart.

Ja, de två typerna är underbara, gärna i kombination med att de försöker returnera/reklamera saker utan kvitto, helst från ett varumärke vi inte saluför (fast det vet ju självklart de mer om än jag). :dummer

En annan rolig är när man i full profilerad arbetsklädsel med logga & namnbricka står bakom kassan, eller går fram till en kund och frågar om de vill ha hjälp med något, och de stirrar argt och frågar: "Jobbar du här?!".
Näe, vaffan jag knallar runt i en butik i reklamkläder och hjälper folk med avloppsrening bara för att jag tycker det är så förbannat roligt.... :dummer
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Och för knappa 60kr i timmen när man betalt skatt och andra kommunistavgifter vid det läget, så skulle man hellre fara hem efter 8 timmars arbetsdag när man är hungrig, trött & skitnödig, istf att jobba över med en sådan höjdare.
Plural, min vän, mina studier visar att ca 35% av befolkningen fungerar (nåja) ungefär snarlikt. :3freak


Dina resultat är lite i underkant skulle jag tro.

På tal om övertid ja, hade en "kund" för flera år sen, ett klockrent exempel på pappskalle, visserligen en pappskalle med bekymmer med alkoholen, men pappskalle ändå.
När jag stänger så stänger jag prick på tiden, är väääldigt ovanligt att jag bryr mig om ngn som äns är en sekund försent. (Sry men vi har öppet från klockan 6 på morgonen till 11 på kvällen, du kan säkerligen passa in det så du har åtminstone 10min marginal, pappskalle.)
Hursomhelst, 5min innan stängning kommer ett par in, kollar runt i butiken tills jag säger att, jag stänger om en minut, fortsätter springa runt i butiken i ett par minuter. What the heck tänkte jag, jag har inte så bråttom idag..
5min över är de framme i kassan och betalar för det de har hittat.
Skönt, nu kan de gå så kan jag stänga o gå hem.
MEN NÄÄÄÄ då ska ju givetvis mr.pappskalle kolla på plånböcker. Då tänkte jag, nä nu har jag varit snäll nog och säger att nä, jag stängde för 5 minuter sen, du får komma tillbaka imorgon o kolla på plånböcker om du nu ska ha en. mr.pappskalle blev riktigt arg och frågade efter mitt namn etc etc, ni vet den vanliga gargongen. Jaja, efter mycket om och men så gick han ut ur butiken så jag kunde stänga o låsa.

En vanlig människa, även påverkad, skulle ju inse att det inte är så mycket att bråka om.
Men den har mannen hade kommit ner några dagar senare och pratat med min dåvarande chef om hur illa bemött han blivit. Jag hade dock berättat allting för min chef dagen efter, mest för att om han nu skulle höra av sig så visste chefen vad det handlade om.

Vad som sades vet jag inte, men skulle tro att chefen höll min linje för mr.pappskalle skulle allt "skriva brev till Shell i USA!!" och sen skulle vi allt få det hett om öronen.

Nu så här i efterhand hoppas jag verkligen att han försökte skriva ett brev o skicka det till någon koncern borta i staterna :D
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Helt klart.

Ja, de två typerna är underbara, gärna i kombination med att de försöker returnera/reklamera saker utan kvitto, helst från ett varumärke vi inte saluför (fast det vet ju självklart de mer om än jag). :dummer

Haha, nu jobbar jag ju på en bensinmack, och många tycker ju att en bensinmack är ju alltid exakt lika som vilken bensinmack som helst. men i vilket fall har hur många gånger som helst fått meningen "men det hade ni förra gången" eller "det hade ni förr" i en väldigt anklagande ton som svar när jag säger, att Nej tyvärr den grejen har inte vi. (hade vi slutat sälja det nyligen, och med nyligen menar jag inom året, så hade jag påpekat att vi inte längre saluför den grejen).

Eller en stor favorit för mig som korv-försäljare.

"Hej, jag skulle vilja ha en Kabanoss"
"Nu har jag tyvärr bara vanlig grillad korv färdig för tillfället"
"Okej då tar jag en chili-korv"
"...."
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
2 parkeringsböter på 650 kr styck.
Både på tjänstebil och privatbil.

Inget att skylla på har jag heller, förutom mitt dåliga minne som missat att det var städdag idag.
 

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
Chefen ringde i eftermiddags och berättade att firman har gått i konkurs, tack för den fredagspresenten.......
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top