Idag är jag förbannad därför att...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
För att en lovande tråd spammades sönder på mindre än 24 timmar. Jävla Fejsboksbeteende att ta varje inlägg som en inbjudan till diskussion. :huvet
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
För att en lovande tråd spammades sönder på mindre än 24 timmar. Jävla Fejsboksbeteende att ta varje inlägg som en inbjudan till diskussion. :huvet

Det finns inga lovande trådar under ht-vt :fakta
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
När jag äntligen orkar börja ta tag i saker så funkar faan ingenting. Nu la jag ut massa annonser på blocket för att sälja av prylar och få ihop lite pengar i dessa skrala tider. Jaha vad händer då? Jo folk vill köpa. Och då får jag inte igång hojhelvetet. Hatar kickstart. Hatar. Min onda högerfot har nu ännu ondare dessutom så nu blev jag ledsen i ögat med. Får väl pruta helvet och sälja gratis då.... GRRRR varför kan inget bara FUNKA för EN gångs skull?
:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
När jag äntligen orkar börja ta tag i saker så funkar faan ingenting. Nu la jag ut massa annonser på blocket för att sälja av prylar och få ihop lite pengar i dessa skrala tider. Jaha vad händer då? Jo folk vill köpa. Och då får jag inte igång hojhelvetet. Hatar kickstart. Hatar. Min onda högerfot har nu ännu ondare dessutom så nu blev jag ledsen i ögat med. Får väl pruta helvet och sälja gratis då.... GRRRR varför kan inget bara FUNKA för EN gångs skull?
:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

Kan kunden kicka?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Sambon kom på att han glömde ge mig tipset om choken. Då gick det avsevärt bättre. Hann få röda kinder i alla fall men igång kom hojen till sist så nu har jag koll på läget igen. ... en stund.

"Tipset?", ursäkta om jag låter nedlåtande, men är inte det något som man i principip alltid använder om man vill ha igång hojen? :va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
"Tipset?", ursäkta om jag låter nedlåtande, men är inte det något som man i principip alltid använder om man vill ha igång hojen? :va

Hon är inte van vid varesig tvåtakt, gamla hojar eller kick. Moderna hojar med insprut hanterar ju det där automagiskt. :)
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
"Tipset?", ursäkta om jag låter nedlåtande, men är inte det något som man i principip alltid använder om man vill ha igång hojen? :va

Alltså det är barnens cross och sambon brukar hjälpa dom köra. Jag har aldrig startat en kickstart förrut och sambon ligger med bruten rygg på sjukhus. Därav mina taffliga försök att få igång något jag inte befattat mig med tidigare. Jag kör spårthåj. Inte kickar på dom.

Edit: Sambon hann ju före att försvara mig. Ett plus till han :)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Alltså det är barnens cross och sambon brukar hjälpa dom köra. Jag har aldrig startat en kickstart förrut och sambon ligger med bruten rygg på sjukhus. Därav mina taffliga försök att få igång något jag inte befattat mig med tidigare. Jag kör spårthåj. Inte kickar på dom.

Edit: Sambon hann ju före att försvara mig. Ett plus till han :)

Nae, men har de förgasare brukar de ju ha choke ändå. Även bilar med förgasare har ju det, av förklarliga anledningar. :)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Alltså det är barnens cross och sambon brukar hjälpa dom köra. Jag har aldrig startat en kickstart förrut och sambon ligger med bruten rygg på sjukhus. Därav mina taffliga försök att få igång något jag inte befattat mig med tidigare. Jag kör spårthåj. Inte kickar på dom.

Edit: Sambon hann ju före att försvara mig. Ett plus till han :)
Du har lärt dig något idag.
Bort från förbannadtråden nu.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Sambon kom på att han glömde ge mig tipset om choken. Då gick det avsevärt bättre. Hann få röda kinder i alla fall men igång kom hojen till sist så nu har jag koll på läget igen. ... en stund.

Sedär, en bra dag, både motion, frustration och inspiration.
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
SNÖ!!
Denna jävla äckliga snö! Plus blåsten mitt i ansiktet när jag försöker få bort skiten.
MEN NEJ DÅ! Då ska det ju prompt vara precis på nollan så skiten fastnar i röret med, smack mindre operation och på´t igen..

Kommer ca 50 cm sen är det likadant igen. Kastar in den djävulska snöslungan och kör oldschool med spade..
Vinden blir värre och jag kämpar som överviktig slädhund. Ser plogvallen och kastar spaden rätt in i skogen och går in.

Jag vill ha sommar nu
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
SNÖ!!
Denna jävla äckliga snö! Plus blåsten mitt i ansiktet när jag försöker få bort skiten.
MEN NEJ DÅ! Då ska det ju prompt vara precis på nollan så skiten fastnar i röret med, smack mindre operation och på´t igen..

Kommer ca 50 cm sen är det likadant igen. Kastar in den djävulska snöslungan och kör oldschool med spade..
Vinden blir värre och jag kämpar som överviktig slädhund. Ser plogvallen och kastar spaden rätt in i skogen och går in.

Jag vill ha sommar nu
Jag var ute i snön nästan hela dagen. Jätteskönt. Sedan har jag 4wd och värmare så bilkörningen går galant den också.

:)
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Skulle pumpa cykeldäcken.
Lat som jag är vill jag helst inte handpumpa.
Använder regelmässigt en dykflaska med ett förstasteg (regulator) kopplat till ett standard däckfyllarmunstycke med manometer.

Denna gången sköts toppen av förstasteget loss med 150 bars tryck direkt jag öppnade flaskkranen.
Troligen materialutmattning i förstasteget som härstammar från 50/60-talet.

Rätt glad att det inte var nyfylld flaska (300 bar) och jag inte stod ivägen.
Rätt förbannad över att behöva handpumpa och att min fina dykutrustning nu saknar en kritisk komponent.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Skulle pumpa cykeldäcken.
Lat som jag är vill jag helst inte handpumpa.
Använder regelmässigt en dykflaska med ett förstasteg (regulator) kopplat till ett standard däckfyllarmunstycke med manometer.

Denna gången sköts toppen av förstasteget loss med 150 bars tryck direkt jag öppnade flaskkranen.
Troligen materialutmattning i förstasteget som härstammar från 50/60-talet.

Rätt glad att det inte var nyfylld flaska (300 bar) och jag inte stod ivägen.
Rätt förbannad över att behöva handpumpa och att min fina dykutrustning nu saknar en kritisk komponent.
Tror jag kan jaga tag på en annan fin dykarutrustning, du behöver förvisso handpumpa den med, men fin är den.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
....detta är en riktig jälva skitvinter :4skrika :4skrika :4skrika :4skrika
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Rätt glad att det inte var nyfylld flaska (300 bar) och jag inte stod ivägen.
Rätt förbannad över att behöva handpumpa och att min fina dykutrustning nu saknar en kritisk komponent.

:näsblod

Jag skulle nog lagt till att jag var dJeffLigT glad att den inte sköt sig precis innan uppstigning efter 30 min på 30 meters djup.

DET hade varit hårigare än Chewbaccas farsa! :fakta

:hej

/e
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top