Idag är jag förbannad därför att...

Dominator-Rocks

Guest
Jag är så satans trött på alla serviceavgifter som tas ut när man betalar med kort i framför allt "Ibrahim-ägda" affärer. Beställde en kebabtallrik att ta med mig hem igår från ett ställe i Malmö. Tog en sån jävla tid så jag stod och blev förbannad. Under tiden jag väntade såg jag en liten, flottig felstavad lapp bredvid kassaapparaten: "Vid betalning med kort, tar en seviceavgift ut 5 kr".
Nu blev jag riktigt förbannad, eftersom det på sin höjd kostar 1,50 kronor, och om man betalar med VISA kostar det inget alls för affärsinnehavaren. Ändå ska de klämma mig på en femma.
I alla fall... När jag ska betala säger han "63". Jag lämnar fram kortet och ser att han slår in 68. Och nu jävlar rann det över.
"Vadå 68"? frågade jag. Då rättar han till den lilla lappen så att den står rättvänd mot kunderna. Efter viss argumentation frågar jag varför JAG ska betala för en tjänst HAN tillhandahåller? Ska jag betala hans telefonabonnemang när jag ringer och beställer också? Då skrattar det lilla jävla aset och säger "nu är det som det är".
"Då kan du behålla din jävla kebab också", sa jag och gick. Sen körde jag till McDonald´s. De tar inte ut några serviceavgifter.


Ha ha :tummenupp :D :rofl
 

Smagatusk

Guest
Jasså, det kostar max 1.50 i avgift, samt ingenting för VISA?
Det måste ha trätt i kraft senaste dagarna då.

McDonalds tar ut avgiften av alla, även dom som betalar kontant.

Betalar man med American Express kostar det cirka 1,50. Det fick jag förklarat för mig när jag fick mitt kort för ett halvår sen.

VISA tar inte ut någon avgift från affärsinnehavaren, allt enligt deras presstalesman i PLUS för något år sen. Har inga egna teorier då jag förlitar mig på dessa källor.

McDonald´s tar inte EXTRA betalt för att du betalar med kort...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Betalar man med American Express kostar det cirka 1,50. Det fick jag förklarat för mig när jag fick mitt kort för ett halvår sen.

VISA tar inte ut någon avgift från affärsinnehavaren, allt enligt deras presstalesman i PLUS för något år sen. Har inga egna teorier då jag förlitar mig på dessa källor.

McDonald´s tar inte EXTRA betalt för att du betalar med kort...

Du har inte funderat på att verifiera dom uppgifterna med en som kanske är mindre nyanserad, tex en handlare som får specificerad faktura på avgifterna?

McDonalds tar extra betalt av alla, betalar man med kontanter så tjänar dom 3 spänn extra...
 

Smagatusk

Guest
Du har inte funderat på att verifiera dom uppgifterna med en som kanske är mindre nyanserad, tex en handlare som får specificerad faktura på avgifterna?

McDonalds tar extra betalt av alla, betalar man med kontanter så tjänar dom 3 spänn extra...

Ber så jävla mycket om ursäkt för att jag inte kan ge dig obestridliga bevis på mina uppgifter.

Ta en öl och dra in taggarna.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Jag har varit kattvakt sen kl. 8.00 i morse, sedan 17.00 aktivt då jag inställde mig hos dom. Eftersom kattskrällena inte vill bo hos mig, måste jag bo där dom bor. Sen 17.00 har lillmisse i kronologisk ordning:

* spridit ut en kycklingfilé i smådelar på köksgolvet
* bitit min stortå
* bitit i Radley-hunden som hänger på min handväska
* plockat ut nyckelbandet med nycklar ur handväskan
* gått på lådan trots att han är van utekatt (äckligt!)
* kastat en orkidé med kruka i golvet och spridit omkring orkidéjorden
* svingat sig i gardinerna

Snart kastar jag ut honom!!

:mad: :mad: :mad:
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Snart kastar jag ut honom!!

:mad: :mad: :mad:

Det är kanske det han vill :rolleyes: Ta´n i nackskinnet och visa vem som bestämmer.



Var och köpte skor idag, fullkomligt HATAR att köpa skor men nu var det nödvändigt:gnissla Efter mycket om och men så fann jag ett par jag ville ha (kräsen efter fotoperation samt jobb med mycket fotarbete). För det första så blir jag förbannad över den allmänna skitkvaliten det är på skor, skor som kostar över 1000 ska :mad: hålla att användas och inte för att visas upp. De allra flesta är bara limmade med falska påsydda sömmar.

Nåväl fann ett par jag ville ha och provade dem, butiken berättade vilken policy de har angående reklammation etc (något jag alltid tar reda på) om allt var frid och fröjd tills jag provade vänster sko .....:va fick inte ihop dragkedjan...det visade sig att den var ihopsatt med lädret...:huvet "detta har jag aldrig sett tidigare..." På centrallagret i hela sverige fanns bara tre skor kvar och som tur var fanns ett par kvar i storlek 36, får alltså hem ett helt nytt par på tisdag. Krävde 20% vilket jag fick men det hjälper inte jag hatar fortfarande att köpa skor :mad:
 
Last edited:

Sandy

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Kungsbacka (i en liten röd stuga med vita knutar)
Hoj
Suzuki GSX 400E -84 (tills vidare)
Jag har varit kattvakt sen kl. 8.00 i morse, sedan 17.00 aktivt då jag inställde mig hos dom. Eftersom kattskrällena inte vill bo hos mig, måste jag bo där dom bor. Sen 17.00 har lillmisse i kronologisk ordning:

* spridit ut en kycklingfilé i smådelar på köksgolvet
* bitit min stortå
* bitit i Radley-hunden som hänger på min handväska
* plockat ut nyckelbandet med nycklar ur handväskan
* gått på lådan trots att han är van utekatt (äckligt!)
* kastat en orkidé med kruka i golvet och spridit omkring orkidéjorden
* svingat sig i gardinerna

Snart kastar jag ut honom!!

:mad: :mad: :mad:

haha det låter som min kattunge, fast jag slänger ut henne när hon blir för jobbig, så hon får busa av sig ute sen får hon komma in efter nån timma o då ska hon ha mat o sen sover hon i 3-4 timmar.
Fast jag måste erkänna att jag kan låta bli det när jag är lite sne på mamma, och som den lydiga kattungen hon är hoppar hon in i mammas sovrum och hänger i gardinerna där titt som tätt
 

Dominator-Rocks

Guest
Polare ringde och frågade om vi skulle ta ett par bira på puben... jag svarade ja och vi möttes upp ett par grabbar, vi drack bira i 3tim...


sen cyklade vi vidare och skulle checka staden jag uiilade/stilade hela tiden i täten :2cool


Rätt som vare var drog jag i backen :huvet Aj aj aj aj .... (Det vart en bra smäll)

Har bara mig själv att skylla.... cyklar vidare till en korvkiosk cykeln känns knas. köper en cola snackar lite skit och skall cykla hem...

Håller på och dra i igen i nästa kurva... då inser jag att jag har punka på framdäcket :huvet :huvet :huvet


HELVETE :mad: :mad: :mad:

Jag fick bära cykeln hem ca 30min gång... :mad: :mad:

Man blir förbannad :fakta :mad:

Uiiila aldrig på fyllan :mattias
 
Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
haha det låter som min kattunge, fast jag slänger ut henne när hon blir för jobbig, så hon får busa av sig ute sen får hon komma in efter nån timma o då ska hon ha mat o sen sover hon i 3-4 timmar.
Fast jag måste erkänna att jag kan låta bli det när jag är lite sne på mamma, och som den lydiga kattungen hon är hoppar hon in i mammas sovrum och hänger i gardinerna där titt som tätt

Olydiga kissar får skaka galler :rolleyes:
 

Bifogat

  • luzzebov.jpg
    luzzebov.jpg
    151.6 KB · Visningar: 142

Smagatusk

Guest
Polare ringde och frågade om vi skulle ta ett par bira på puben... jag svarade ja och vi möttes upp ett par grabbar, vi drack bira i 3tim...


sen cyklade vi vidare och skulle checka staden jag uiilade/stilade hela tiden i täten :2cool


Rätt som vare var drog jag i backen :huvet Aj aj aj aj .... (Det vart en bra smäll)

Har bara mig själv att skylla.... cyklar vidare till en korvkiosk cykeln känns knas. köper en cola snackar lite skit och skall cykla hem...

Håller på och dra i igen i nästa kurva... då inser jag att jag har punka på framdäcket :huvet :huvet :huvet


HELVETE :mad: :mad: :mad:

Jag fick bära cykeln hem ca 30min gång... :mad: :mad:

Man blir förbannad :fakta :mad:

Uiiila aldrig på fyllan :mattias

Styrstångsfylleri är emot lagen:mattias
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
:( Min arbetsintervju är uppskjuten till imorgon, med 2 h varsel soft... Nej men jaha vad ska man göra en ledig måndag nu då?
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Jag är irri på att jag inte har råd att fixa nya linser så jag fick ta ett par gamla (3e dagen nu :p) endagslinser utan astigmatismkorrigering..
Känns i ögonen (och huvudet) som jag druckit en liter vodka ungefär!
Helt okej tills man skall jobba med siffror o datorer :p (o smygsmurfa på sh):tungan
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Idiot ordförande i min nya BRF som lämnar ut mitt mobbenr till höger och vänster. Hon har tydlign inte hört talas om att man kanske ska fråga innan man sprider det för vinden.
Så nu sitter jag i telefonkö för att byta nr, jag har hemligt nr av en anledning.

Jeeeefla rödvins sossekärringar som har noll koll på livet men ändå ror att de kan vara ordförande i en BRF.:huvet :kulspruta :kulspruta
 

sportbike

Guest
Idiot ordförande i min nya BRF som lämnar ut mitt mobbenr till höger och vänster. Hon har tydlign inte hört talas om att man kanske ska fråga innan man sprider det för vinden.
Så nu sitter jag i telefonkö för att byta nr, jag har hemligt nr av en anledning.

Jeeeefla rödvins sossekärringar som har noll koll på livet men ändå ror att de kan vara ordförande i en BRF.:huvet :kulspruta :kulspruta

Ähh,svara bara "Telia felanmälan" varje gång det ringer,så ger dom snart upp..:tummenupp
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top