Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Idioter som vill ta ut en xtra avgift när man betalar med kort!

Det jämnar ut sig, jag är dagligen förbannad på idioter som vill betala struntsummor med kort.
Det går alldelens utmärkt att betala med kontanter än i dag, och tar hälften så lång tid.
 

Dominator-Rocks

Guest
Det jämnar ut sig, jag är dagligen förbannad på idioter som vill betala struntsummor med kort.
Det går alldelens utmärkt att betala med kontanter än i dag, och tar hälften så lång tid.


Är man en Idiot för att man år 2008 betalar med sitt Visa? :va

Du skojar!

Vad är en struntsumma för dig?
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
jag är dagligen förbannad på idioter som vill betala struntsummor med kort.
Det går alldelens utmärkt att betala med kontanter än i dag, och tar hälften så lång tid.

Ibland kanske man inte har kontnter på sig... sedan tar det ju inte alls lång tid att betala med kort... har du inte långt kvar, eller?:va
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är man en Idiot för att man år 2008 betalar med sitt Visa? :va

Du skojar!

Vad är en struntsumma för dig?

Näe, är man villig att betala extra till Visa för att slippa ha kontanter med sig så varsågod, men varför ska den du handlar av betala extra vid varje köp för att du inte orkar ha kontanter med dig?
Den du handlar av ska dessutom betala för att tillhandahålla möjligheten att betala med kort (avtal med bank/kortläsarföretag).

Brevid mitt jobb fanns en kiosk, ägaren vägrade i sten att skaffa kortautomat, på ett normalt kioskinköp av ett paket cigg och en dagstidning finns inte speciellt mycket marginal, ska han då skänka tre spänn av sin marginal till ett kortföretag?

Allt under en hundring är en struntsumma, så en sådär femhundra pix kan man ju ha i kontanter.

Ibland kanske man inte har kontnter på sig... sedan tar det ju inte alls lång tid att betala med kort... har du inte långt kvar, eller?:va

Näe, ibland har inte jag heller kontanter, men då skulle inte jag gnälla över att betala extra för att jag inte har kontanter med mig.

Och nej, det tar inte DIG lång tid extra att betala med kort, men det tar dubbelt så lång tid som att betala med kontanter, och står det 20 pers före i kön på ICA så är det en betydande skillnad, både för kassörskan och för personen som står sist i kön.
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Men kontanter är rätt "tidskrävande" då de ska tas om hand, transporteras och ibland även tillverkas. Således borde det enligt all tänkbar logik vara priviligerat att använda kort. Säkrare också, vem känner för att råna en kassa med enkom en kortapparat?
 

Dominator-Rocks

Guest
Näe, är man villig att betala extra till Visa för att slippa ha kontanter med sig så varsågod, men varför ska den du handlar av betala extra vid varje köp för att du inte orkar ha kontanter med dig?
Den du handlar av ska dessutom betala för att tillhandahålla möjligheten att betala med kort (avtal med bank/kortläsarföretag).

Brevid mitt jobb fanns en kiosk, ägaren vägrade i sten att skaffa kortautomat, på ett normalt kioskinköp av ett paket cigg och en dagstidning finns inte speciellt mycket marginal, ska han då skänka tre spänn av sin marginal till ett kortföretag?

Allt under en hundring är en struntsumma, så en sådär femhundra pix kan man ju ha i kontanter.



Näe, ibland har inte jag heller kontanter, men då skulle inte jag gnälla över att betala extra för att jag inte har kontanter med mig.

Och nej, det tar inte DIG lång tid extra att betala med kort, men det tar dubbelt så lång tid som att betala med kontanter, och står det 20 pers före i kön på ICA så är det en betydande skillnad, både för kassörskan och för personen som står sist i kön.


Som sagt det det är ju frivilligt.


Icke, kassörskan slipper ju lämna växel osv det går nog på ett ut, Icas kortmaskiner är ju snabba det är värre med dom på mindre klädesbutiker och pizzerior dom tar tid :fakta
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Varför gnäller ingen på kortföretagen som förutom att dom tar betalt för kortet av användaren, tar betalt för kortautomaten av handlaren, och dessutom har lagt på en köpavgift på ~3:- på varje överföring?

I hur många led ska man betala för att slippa det oerhörda besväret med kontanter?
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Varför gnäller ingen på kortföretagen som förutom att dom tar betalt för kortet av användaren, tar betalt för kortautomaten av handlaren, och dessutom har lagt på en köpavgift på ~3:- på varje överföring?

I hur många led ska man betala för att slippa det oerhörda besväret med kontanter?

Arrgghh.. nu blev jag förbannad över att bara läsa om det här i tråden! :mad: Håller med om att folk borde ta sej en funderare över varför det står +5:- för köp under hundingen och dylika lappar man ser inne hos många "småhandlare". Det är ju knappast för att dom vill skinna folk med plastkort på extra deg...
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
FÄSTINGJÄVEL! :pannan

Nog fan plockade man upp förmodligen säsongens sista fästingsfanskap igår på stubbracet, vad fan är oddsen på det...GAAAH.
Nog FAN hann jag naturligtvis klämma lite på fanskapet där den satt på baksidan av vaden innan man upptäckte vad det var, och det var inte dåligt vad den lille krabaten käkat fast sig heller.

Får hålla lite koll på området runt, och försöka att inte känna efter för mycket på eventuella symptom på otäckheter, men samtidigt inte förringa lite fjolliga snuvkänningar...GAAAH.

Skit.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Varför gnäller ingen på kortföretagen som förutom att dom tar betalt för kortet av användaren, tar betalt för kortautomaten av handlaren, och dessutom har lagt på en köpavgift på ~3:- på varje överföring?

I hur många led ska man betala för att slippa det oerhörda besväret med kontanter?

Jag gnäller! Sa ju att det borde varar priviligerat. *Gnälla!*
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hur svårt kan det vara för en handlare att räkna ut hur stor procentandel av den budgeterade omsättningen som kortavgifterna utgör, och sedan öka alla priser med motsvarande?
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Det jämnar ut sig, jag är dagligen förbannad på idioter som vill betala struntsummor med kort.
Det går alldelens utmärkt att betala med kontanter än i dag, och tar hälften så lång tid.

Då ska inte handeln gå ut med att man vill att folk skall betala med kort heller.

Det jag är nyfiken på är hur dessa företag bokför dessa inkomster om de tar upp det till beskattning eller vad som händer.....

Summan står ju aldrig på kvittot utan bara på slippen. Personligen bojkottar jag dessa ställen men tyvärr inte idag....
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Hur svårt kan det vara för en handlare att räkna ut hur stor procentandel av den budgeterade omsättningen som kortavgifterna utgör, och sedan öka alla priser med motsvarande?

Men hur jävla mycket skall man behöva öka sina priser hela tiden? Det tas ut 45 olika avgifter för samma saker och då är det inte bara korten jag tänker på. Man tänker inte bara på sina egna inkomster..man vill ju kunna erbjuda ett bra pris till sina kunder. FAKTISKT! Snart är det fan inte möjligt.
Jag blir förbannad på det här landets regler för företag. Det är så jävla träligt att ha dom att jag inte fattar varför man håller på egentligen. MORR

Och nej det är inte lasern jag tänker på. Gör min fars bokföring också!

Vill klargöra att vi INTE tar ut någon avgift för kortköp!
 

sportbike

Guest
Izah; Summan står ju aldrig på kvittot utan bara på slippen. Personligen bojkottar jag dessa ställen men tyvärr inte idag....[/QUOTE skrev:
Begär ett skriftligt,moms-specat kvitto på kortavgiften,det gör jag.
Brukar bli ett jävla hallå..:D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hur svårt kan det vara för en handlare att räkna ut hur stor procentandel av den budgeterade omsättningen som kortavgifterna utgör, och sedan öka alla priser med motsvarande?

Varför skulle folk som betalar kontant betala mer för sina varor för att andra vill betala med kort?

Om alla bär sina egna kostnader så blir det nog bra....
För enkelhetens skull tycker jag att varje kortköp skulle kosta en tia extra, då täcks nog månadskostnaden för kortläsaren, månadskostnaden till banken, telefon/bredbandskostnaden, kostnaden för pappersrullar till kortautomaten OCH den där sista trekronan per köp...
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
...förbannad på min totalta avsaknad av sifferkunskaper, så jag MÅSTE betala med kort för att inte idiotförklara mig varje gång jag ska handla nått för 25:50 och inte veta vad jag ska sträcka fram, eller ifall jag får för lite tillbaka.

Eller att jag nästan alltid missar bussar å träffar för att jag inte kan räkna timmar å ställa larmet rätt :mad:

Dyskalkuli lr vafan de heter :gråta
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Generellt (vilket verkar vara ledordet här) hatar jag fängelsekunder med sin taskiga stavning, kortsiktiga argumentation och kassa ölsinne.
Varför växer dom inte bara upp, jävla lowlifes.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top