Idag är jag förbannad därför att...

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Han har erbjudit att op och du tackar nej :va va tycker du han/hon kan göra då än att rycka på axlarna och ge dig smärtstillande etc:
En anmälan till op om den är prioriterad tar inte lång tid, troligen op på dagskirurgen och du går hem samma dag.

Patienter, jag blir så trött :huvet


:rolleyes:


Det är ju inte riktigt så det ligger till. Att få veta innan man svarar brukar funka bra? :näsblod
Jag har inte tackat nej. Han har erbjudit en operation, som det är minst 6 månaders väntetid på. Jag finns INTE på nån priolista, och får alltså vänta dessa 6 månader, vilket är lika bra eftersom jag omöjligt kan avbryta yrkesförarutbildningen. Men det är ju inte axeln som jag gick till denne läkare för i lördags, utan en helt annan grej i överarmen. Och det var ju den grejen han struntade i, trots att jag påpekade flera ggr att axeln inte var något problem som jag inte fått veta hur jag skulle åtgärda. Han ignorerade ju vad jag sa till honom och tjatade på om axeln, och han sa INGET jag inte redan visste.
 

Kia

Guest
Det är ju inte riktigt så det ligger till. Att få veta innan man svarar brukar funka bra? :näsblod
Jag har inte tackat nej. Han har erbjudit en operation, som det är minst 6 månaders väntetid på. Jag finns INTE på nån priolista, och får alltså vänta dessa 6 månader, vilket är lika bra eftersom jag omöjligt kan avbryta yrkesförarutbildningen. Men det är ju inte axeln som jag gick till denne läkare för i lördags, utan en helt annan grej i överarmen. Och det var ju den grejen han struntade i, trots att jag påpekade flera ggr att axeln inte var något problem som jag inte fått veta hur jag skulle åtgärda. Han ignorerade ju vad jag sa till honom och tjatade på om axeln, och han sa INGET jag inte redan visste.

Välkommen till den underbara verkligheten inom svensk sjukvård. Tack vare en vårdstrejk som inte gav mycket har jag väntat på att få göra en MR sedan april. (Trots dessa köer till MR anser Uppsala Akademiska sjukhus att det finns lediga tider till att röntga gamla mumier.)
Jag har väntat på att få komma till smärtkliniken, remissen gick iväg i april. Vårdgaranti som någon skrev om låter ju fint men fungerar bara på pappret inte i praktiken. Köerna är ju lika långa i hela landet efter denna vårdstrejk som inte ledde till mycket mer än långa vårdköer och onödigt lidande för många patienter. :huvet :huvet :huvet


Förbannad över att jag valde att åka hem från ett 35-40 grader varmt Turkiet för att komma hem till ett regnblött och kallt Sverige. :huvet Hatar höst och regn. Blä.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Välkommen till den underbara verkligheten inom svensk sjukvård. Tack vare en vårdstrejk som inte gav mycket har jag väntat på att få göra en MR sedan april. (Trots dessa köer till MR anser Uppsala Akademiska sjukhus att det finns lediga tider till att röntga gamla mumier.)
Jag har väntat på att få komma till smärtkliniken, remissen gick iväg i april. Vårdgaranti som någon skrev om låter ju fint men fungerar bara på pappret inte i praktiken. Köerna är ju lika långa i hela landet efter denna vårdstrejk som inte ledde till mycket mer än långa vårdköer och onödigt lidande för många patienter. :huvet :huvet :huvet


Förbannad över att jag valde att åka hem från ett 35-40 grader varmt Turkiet för att komma hem till ett regnblött och kallt Sverige. :huvet Hatar höst och regn. Blä.

Skaffa privatvårdsförsäkring, man får förtur till allt. :)
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Den jävla helvetsdatorn på jobbet hängde upp dig mitt under pågående arbete!
Och eftersom jag inte visste om jag ville ha arbetet på det sättet jag hade ändrat det så sparde jag inte eftersom det är lättast då att återgå till det ursprungliga genom att bara stänga ner allt och starta om.

Kuksugardatorhelvetesjävlafittnyllemedextraallt!!!oneone11 :mad: :mad:

Edit: :mad: x10^1000
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Kia skrev:
Jag har väntat på att få komma till smärtkliniken, remissen gick iväg i april...
Då har du ju inte ens väntat ett halvår, kom igen efter 1,5års väntan eller längre och se om du fortfarande orkar vara förbannad då..
(dock värt att vänta på)
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
För att min axel gick ur led för 15e gången på jävligt kort tid i morse.
Hände nåt mysko med armen som gör svinont och inte går att röra. Uppsökte läkare och han ryckte mest på axlarna och sa att det gick inte att göra något åt det, skrev ut några hyffsat starka tabletter och skickade sen ut mig igen. :näsblod

Nu tycker jag att det blev lite otydligt här.
VEMS axlar ryckte han på?
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Jorå, idag var det en xtra dålig dag. jefla revisorer som inte vet hur man beter sig ett kontor så jag var xtra uppretad idag.
Men tjejen jag skickar över två kartonger håll tillgodo!!:machinegu :machinegu :hördu :finger :finger :smasha :smasha :7peta :dummer

Men man betalar ju en hel del pengar till banken för kortköpen under året som företagare. Jag tycker gott man kunde införa så att man FÅR ta ut en avgift för kortköp! Detta är ju utgifter utöver att man köper maskinhelvetet (och alla problem som fanskapen medför).
:företagare

(övertala mig gärna till din sida av saken..tycker personligen att det är ganska dåligt som det är nu dvs att företagarna betalar priset!)
 
Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Men man betalar ju en hel del pengar till banken för kortköpen under året som företagare. Jag tycker gott man kunde införa så att man FÅR ta ut en avgift för kortköp! Detta är ju utgifter utöver att man köper maskinhelvetet (och alla problem som fanskapen medför).
:företagare

(övertala mig gärna till din sida av saken..tycker personligen att det är ganska dåligt som det är nu dvs att företagarna betalar priset!)

Ingen företagare blir tvingad att köpa in maskinhelvetet/abonnera på tjänsten!

Stans bästa pizzeria med det godaste käket har ingen kortmaskin inte heller spelaoutomater eller annat tjaffs dom säljer mat, bra mat och kunderna får ta med kontanter vilket jag tycker är jävligt B då jag i princip aldrig har cash utan nyttjar kortet.... Men lik fan så köper jag min mat där liksom 50% av alla andra här i stan....

Man behöver inte ha maskinhelvetet om man erbjuder bra tjänster/mat/...


Jag var i stockholm nu i helgen och käkade kebabtallrik i Hammarby sjöstad det kebabhaket tog en avgift och deras mat var inte ens värd det ursprungliga priset :huvet och därtill en avgift gjorde att jag vart förbannad knöt handen i fickan och lovade mig själv att aldrig mer handla mat där :mad:

Vad kostar maskinhelvetet? Abbonemaget? Avgift/köp för dig?
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top