Något fel är det. Men visst borde 3 ringa ge en varning? Eller hänger de dig för att de tidigare dragit in lappen?I metropolen svinninge, nästan så jag tror att jag är punktmarkerad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Något fel är det. Men visst borde 3 ringa ge en varning? Eller hänger de dig för att de tidigare dragit in lappen?I metropolen svinninge, nästan så jag tror att jag är punktmarkerad.
Myndigheter.... Men blev själv lite paff då jag som sagt blev handledare i augusti, då borde transportstyrelsen vaknat till liv kan man tycka. Men visst körkortsindragningen hjälper mig inte... Hur som haver har jag iaf skickat in ett yttrande och hoppas få ner det till en månad eller i bästa fall en varning. Tog hjälp av en jurist som tror att jag har goda chanser.Något fel är det. Men visst borde 3 ringa ge en varning? Eller hänger de dig för att de tidigare dragit in lappen?
Jag är mest förvånad att de tar sån tid. 2024-04 var senaste förseelsen, 2024-12 kommer beslutet. När jag fick en varning minns jag det bara som några veckor efter att jag skrivit på boten vilket borde vara ungefär samma beslutsväg. Fast det var väl 8-10 år sedan så byråkratin kan ha blivit värre.Vafan det där är ju knappt tomgångskörning...Men en jäkla otur att råka ut för så många kontroller på kort tid - var sjutton bor du för att ha så mycket närkontakt med bängen?
Jag åker rätt ofta förbi Svinninge. Hela vägen mellan Vaxholmsvägen och Åkersberga luktar laser men jag har aldrig sett någon kontroll där. 60-40-60-40-30-40-60 osv.I metropolen svinninge, nästan så jag tror att jag är punktmarkerad.
De skjuter laser på vaxholmsvägen och brukar ha nykterhetskontroller på svinningevägen på lördagar. Svinningevägen är ju bombad med fartkameror, bra då det är mkt folk här nuförtiden.Jag åker rätt ofta förbi Svinninge. Hela vägen mellan Vaxholmsvägen och Åkersberga luktar laser men jag har aldrig sett någon kontroll där. 60-40-60-40-30-40-60 osv.
I Stavabacken ner mot Åkersberga finns en ficka där de ofta står och skjuter laser.
En gång körde jag om en bil vid fartkameran ner mot Rydbokorset. Blixten brann av. Jag undrar vad de sa i bilen då de blev fotade.
Sådana bilder skickas inte ut då det inte går att bevisa vem som körde för fort. Fast det kanske de i bilen inte visste.
Med tanke på att denna bil sannolikt stod under det direkta överinseendet av den allra yttersta ordningsmakten tror jag vi nu har förklaringen till körkortsingripandet. Synden straffar sig själv sägs det ju.De skjuter laser på vaxholmsvägen och brukar ha nykterhetskontroller på svinningevägen på lördagar. Svinningevägen är ju bombad med fartkameror, bra då det är mkt folk här nuförtiden.
Körde om en kyrkansbil framför en kamera som blixtrade förra sommaren, tror nog att denne sa nåt okristligt om mig..
Det finns många ensamma som lägger ut varor till försäljning bara för att få kontakt.Jag blir förbannad på folk som lägger ut annonser på Blocket men inte svarar på meddelanden.
Man ser att meddelandet är läst och att säljaren varit inloggad flera gånger efter mitt meddelande lästes men man får ingen feedback. Och varan ligger kvar till försäljning och jag har inte varit oförskämd eller skambjudit.
Kanske snarare resultatet av avsaknad av planering, där halvmesyrer och begränsningar som skapats under decennier gjort att det till slut inte går att få till något vettigt utan att riva alltihop och börja om från början. Går inte ens att få till rimliga kompromisser, så i valet mellan att resenärer smidigt skall kunna ta sig till/från sin gate och att flygplatsen skall få in maximala intäkter från mat och shopping blir lösningen... *trumvirvel*Hämta/lämna på Arlanda terminal 5.
Hur fan kan man planera så illa?
Ville dom så skulle dom ju fortfarande kunna anpassa till det internationella systemet som funkar väl.Kanske snarare resultatet av avsaknad av planering, där halvmesyrer och begränsningar som skapats under decennier gjort att det till slut inte går att få till något vettigt utan att riva alltihop och börja om från början. Går inte ens att få till rimliga kompromisser, så i valet mellan att resenärer smidigt skall kunna ta sig till/från sin gate och att flygplatsen skall få in maximala intäkter från mat och shopping blir lösningen... *trumvirvel*
Tur man har vettiga flygplatser på närmare håll.
Beror säkert på någon politisk kompromiss som går ut på att förhindra människor som tar bilen att kunna ta sig närmare entrén än 500 meter.Ville dom så skulle dom ju fortfarande kunna anpassa till det internationella systemet som funkar väl.
Finns en lång asfalterad överbyggnad längs terminal 5 som i nuläget mest verkar användas för att rasta hundar.

Sök upp ägaren och bomba in ett bud via sms?Är kanske inte förbannad men jag såg en xtz 750 stå parkerad ute på gatan i krokarna av Svedmyra och Gamla Enskede. Kul, jag gillar gillar xtz 750. Åkte närmare. Risig som fan, svart garagelack, rostig kedja och bakskiva plus att bromsoket hängde i bromsslangen. Lås med ett skitlås. Inte uppbrutet tändningslås. Jag trodde först att den var stulen. Ser inte ut att ha körts på länge.
Importerad hoj 2003 i stort behov av kärlek.
Han/hon kunde ju ha sålt den redan 2015! På blocket blir de sällan långvariga.
View attachment 508307
Nä jag vill ha ett bättre utgångsläge om jag köper en xtz 750.Sök upp ägaren och bomba in ett bud via sms?
Är det ny Bilbutteriksfärg vs gammal sliten lack så förstår jag skillnaden. Inte om det är två nya olika som jämförs med samma färgkod.Enligt Biltema är det här samma färg.
Så jävla gammal och solblekt är inte lacken.Är det ny Bilbutteriksfärg vs gammal sliten lack så förstår jag skillnaden. Inte om det är två nya olika som jämförs med samma färgkod.
Har förstått det som att färgmatchning med en del metalliclacker kan vara en hel vetenskap att få till, trots att det står rätt färgkod på burken. Finns en mängd faktorer som kan påverka slutresultatet som t ex färgtjocklek, hur man lagt på färgen osv. Utesluter förstås inte att Biltemas färg kan ha en något felaktig nyans också.Så jävla gammal och solblekt är inte lacken.
Här snackar vi helt olika färgton.
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda