Ibland funkar inte hjärnfanskapet...

Stod framför kaffeautomaten på kontoret och undrade var kollegans utskrifter blivit av igår.
Kom tillbaka in på rummet, berättade fadäsen, skratt såklart.

En stund senare skall jag hämta en annan utskrift och säger på kul till kollegan, "Skrev du ut på kaffaeautomaten eller på skrivaren denna gången"

Självklart på kaffeautomaten säger han.

Går iväg,och hamnar framför............................ just det, kaffaeautomaten. :va

En fadäs var ju när jag var på min första SMC-kurs, körde Honda VTR och det var April (kallt) med ett halvrisigt batteri visade det sig då hojen vägrade starta på morgonen (bodde i stuga på området (Gelleråsen)) så det var till att börja putta igång men det gick ju inte heller... försökte med det hela vägen till depån där man skulle samlas.
Så till slut så lånade jag en starthjälp av en instruktör (Krax) och fick igång hojen, den var ju lite trögstartad så jag körde med choken... tyckte sen att den skulle få stå igång så jag inte skulle få lika mycket problem när det var dags att bege sig ut, så efter en kvart eller nåt kommer någon och ropar efter mig att min hoj står och pinkar... helvete fan tänker jag och springer dit, jo nog fan kokade hojen och kylarvattnet rann.
Kändes rejält pinsamt och det byggde ju inte mindre på min nervositet av att köra på bana för första gången... :gnissla

Lyckligtvis var det inget som pajade annat än en microskopisk spricka i ena kylaren som visade sig några veckor senare (när den blev varm i kö-körning) så det blev en ny kylare... :död

Men i morgon ska jag ta med mig tomglasen, tygkasse, ta korg när jag går in och skriva handelslista innan jag åker....Pfft, vem fan lurar jag med det... :3freak

GuW...jag blir ju alldeles snurrig av hur du handlar. Nää...det där sista låter som mitt sätt.

Vagn, inköpslista, scanner, tygpåse. Tackar... tackar...!

Händer dock att jag missar att lägga i nåt som s t å r på listan. :7peta

GuW...jag blir ju alldeles snurrig av hur du handlar. Nää...det där sista låter som mitt sätt.

Vagn, inköpslista, scanner, tygpåse. Tackar... tackar...!

Händer dock att jag missar att lägga i nåt som s t å r på listan. :7peta

Ta det ett steg längre... jag försöker skriva listan utefter hur varorna är placerade i butiken jag handlar. :yoparty

Seriöst så när jag läser den här tråden så känner jag mig oerhört tråkigt strukturerad... t.ex. blev jag vansinnigt förbannad på mig själv när jag för en vecka sedan spillde ut en halv kaffekopp på skrivbordet, har inte hänt på över 10år... sen å andra sidan var det inget som blev förstört då jag alltid placerar kaffet på en strategisk plats så att OM olyckan skulle vara framme så skall det med största sannolikhet inte hamna på något känsligt...

Ta det ett steg längre... jag försöker skriva listan utefter hur varorna är placerade i butiken jag handlar. :yoparty

Om sanningen ska fram. Gör jag likaledes. Vem vill ränna fram och åter som en tätting i butiken. Men det händer ju att man missat ordningen. Och får springa fram o åter ändå. :näsblod

Jag är ostrukturerad hela jag, men just handlingen är löjligt.

Det blir skitdyrt och jag glömmer hälften. vilket leder till att jag måste in på affären varje dag efter jobbet, då det är skitmycket folk och jag hatar det....

Om jag bara tog mig i kragen skulle jag kunna handla en gång i veckan eller mindre än så.

Men jag gör ju aldrig det, tar mig i kragen alltså...

Annars trivs jag med min ostrukturerade livsstil.

Idag åkte jag till fel stad när jag skulle hämta min släpkärra som stod kvar ute på ett jobb :näsblod
Och anledningen till det hela är för att jag pratade i telefon med en kille som var i den staden jag åkte till, väl framme och samtalet avslutat så undrade jag vad fan jag gjorde där :va

Nåja, bara 4 mils omväg så ingen fara på taket men ibland undrar jag vem som stängde av hjärnan.

Eller som polarn som gick bredvid mig och fyllebabblade med en bricka med McD käk och vid första soptunnan tömde han den orörda brickan mitt i meningen. 20 meter senare stannar han mitt i konversationen och säger:
-"Ge hit mitt käk"
-"Men du slängde det ju just i soptunnan."
*lång paus*
-"Fan oxå. FAN!"

Eller farsan som är tankspriddhetens okrönte kung.
Hoppar in i bilen och blåser i väg på E18. Efter 4 mil svänger han av, stannar och frågar sig själv "vartfan är jag på väg?"

Själv brukar jag varje morron stanna till i panik strax efter att jag rundat kåken, för att kontrollera att jag har brallorna på mig. (obs hemlis, berätta inte för nån)

Hahaha! Skön farsa.... :rofl

Ja va o handlade på ikea en dag fö nåra månader sen, packar ner det jag ska handla, går till kassan och betalar och sen raka vägen ut till bilen. Kör hem på en gång och upptäcker när jag är på väg in i lägenheterna att ja inte tagit me varorna ja betalat för. Kände mig lagom hjärndöd.

En annan dag för inte så länge sen starta ja igång fyra koppar kaffe men upptäckte när bryggningen va klar att ja glömt sätta i kaffekannan :(

Annars händer de titt som tätt att ja brygger kaffe utan att hälla i kaffe i filtret men när jag gör de två gånger på raken e man också lite hjärndöd :(

Hahaha! Skön farsa.... :rofl

Både jag och farsan gör lika samma titt som tätt, extra illa är det om vi sitter i samma bil & ingen vet vart vi ska. :)

Dock så kommer man ju rätt snabbt till vatten här, så då vet man att man åkt lite långt. :lol

Jag glömde givetvis tomglasen/tygkassen i morse, men skrev under dagen en handlingslista allt eftersom jag kom på saker, jag svängde som vanligt in på ICA efter jobbet, rundade varukorgarna och var just på väg in när jag kom att tänka på tråden och backade tillbaks och tog en korg.

Jag läste listan innanför dörren och plockade saker i turordning, tog inget extra ur lockvaruhögarna, och kom fram till kassan någotsånär snabbt, lassade upp och kom ihåg att ta en kasse, jag drog mitt ICA kort för första gången på månader.

Allt rymdes i kassen och när jag kom hem visade det sig att jag inte hade glöömt en enda sak.

Ändå kändes jag alldelens tom inombords, är det såhär det känns att vara vuxen och ansvarsfull?

Ska under min yrkesförarutbildning åka med en lastbilschaffis för att se lite hur det är att jobba som just det. Jag befinner men i Tyresö och lastbilen i Skanstull och den åker sisådär 4 på morgonen. Ställer således min väckarklocka på 2 och går tills sängs runt 20. Somnar nånstans runt 1. Får en timmes sömn men lyckas ta mej iväg iallafall. Nån gång vid elvatiden på eftermiddagen stannar vi vid en mack och jag köper ett par redbull för att kunna vakna till något. Fumlar med korten, rycker upp körkortet och stoppar i betalterminalen.
Vänta lite... Fel kort. Stoppar tillbaka kort, fumlar lite till. Ah... där var visakortet. Rycker upp körkortet och stoppar i betalterminalen. Tjejen bakom kassan viker sej dubbelt.

Du beskrev just varenda resa till affären jag har gjort i hela mitt liv.

För det första, jag tar ALDRIG någon korg, för jag köper bara ett par grejor varje gång.

Innanför dörren ställer dom ofta tillfälliga rea-partier, det kan vara kakor, vindruvor eller något annat.

Jag tar givetvis för mig.

Kommer fram till mjukbröd, jag är en sucker för mackor så jag lassar på, salladsdisken där man får blanda själv lockar ibland, trots att kilopriset blir ett par tusen, nu börjar man få planera hur man ska balansera grejorna, ibland köper jag butiksgrillad kyckling/revbensspjäll, då blir det enn påsajävel som är varm också att balansera, har man otur bränner man sig ordentligt...
Ägg är ju alltid bra att ha hemma, men dom vill man ju inte tappa heller, så nu får man lasta om allt i famnen...

Mjölkdisken, händerna är fulla, man bränner sig på kycklingen och äggkartongen är på glid och nu måste man öppna en dörr för att komma åt mjölken, behöver man dessutom fil, yogurt eller smör så måste man vingla upp flera dörrar, det är nu jag börjar tappa saker...

Falukorv, helt omöjligt att få till att ligga kvar på berget man har i famnen, man har redan klämt påsen med den grillade kycklingen mellan fingrarna på ena handen för att inte bränna sig, korven får dingla i andra handen.

En korv risgrynsgröt är ju bra att ha hemma men den fan rullar ju omking uppe på berget av varor, men nu får det fan vara bra, söker mig mot kassan, fan, chips har jag ju inte och jag som ska få besök och kolla film...
Undrar om någon annan kan lägga på en påse åt mig på varuberget...
Godis då, hyllan lockar men jag kan inte röra ett finger, dels för att jag fått kramp, dels för att då tappar jag hela skiten i golvet och godis är ändå inte nyttigt...

Går till kassan, givetvis är det kö, alla grejor glider omkring och håller på att falla i golvet, kärringen före ska betala med 25öringar och ransoneringskort och så fick hon inte 1:- krona i rabatt på shampoot fastän hon köpte två förra gången så nu ska hon stå kvar och läsa kvittot.

Jag hystar upp alla mina varor i en stor hög på bandet och snabbsorterar isär grejorna, vänder pliktskyldigast streckkoderna rätt och drar en lättnadens suck, betalar snabbt och inser att jag inte tog någon kasse, packar det jag har köpt i fyra såna där små prassliga gratispåsar som bara går sönder samt fortsätter att dingla kycklingen chipsen, brödpåsen och falukorven mellan fingrarna ut till bilen.

Kommer hem och inser att jag inte har något ris til kycklingen, ingen dressing till salladen och ingen pasta till falukorven, äter grillkyckling och sallad, utan dressing.

Jag har glömt att köpa kaffefilter och oboypulver i tre veckors tid nu

Men i morgon ska jag ta med mig tomglasen, tygkasse, ta korg när jag går in och skriva handelslista innan jag åker....

Pfft, vem fan lurar jag med det... :3freak

Å herregud, finns jag i fler exemplar??!!

Jag glömde givetvis tomglasen/tygkassen i morse, men skrev under dagen en handlingslista allt eftersom jag kom på saker, jag svängde som vanligt in på ICA efter jobbet, rundade varukorgarna och var just på väg in när jag kom att tänka på tråden och backade tillbaks och tog en korg.

Jag läste listan innanför dörren och plockade saker i turordning, tog inget extra ur lockvaruhögarna, och kom fram till kassan någotsånär snabbt, lassade upp och kom ihåg att ta en kasse, jag drog mitt ICA kort för första gången på månader.

Allt rymdes i kassen och när jag kom hem visade det sig att jag inte hade glöömt en enda sak.

Ändå kändes jag alldelens tom inombords, är det såhär det känns att vara vuxen och ansvarsfull?

Det är bara för att du inte fick några överraskningar tror jag. Om du istället ser det som en tävling mot dig själv att få med allt så kanske det blir roligare.

Är lite disträ emellanåt jag oxå. Även om min målsättning är att ha stenkoll på läget.

Skulle åka till Sälen med tjejerna och hade åttagit mig att handla frukost. In på ICA dagen före och handlar enligt listan. Köpte även en tandkräm för att slippa ha 6 st tuber på handfatet. Kommer hem, packar upp. Tandkrämsjäveln är helt borta. Hade fått en avstämning och tänkte att jag glömde väl kvar den på bandet. Inte hela världen.

När jag ska äta frukost nästa morgon och öppnar kylskåptet. Står tandkrämen så fint där inne. Väl kyld. :rolleyes:

Värsta jag gjort är väl parkera i grannens garage. Som jag nämnt i en tidigare tråd om pinsamheter.

Next to that är väl att ta fel tandborste.

I övrigt är min hjärnkapacitet ypperlig.

Jag glömde att jag satt i firmabilen och svängde in på uppfarten hemma. Firmabilen 2.50, carport 2.30. :(

Efter å ha hamnat i en tråd ang en Trajja så kom ja helt plötsligt på hur söndersupen min fettklump måste va...

Skulle varmköra min S3a i höstas då den stått 2 säsonger å motion e ju alltid bra... Stått me smart laddare så batteriet va friskt men den vägrar å starta...

Efter att instrument å pump gått igång trycker ja på start, nada... Den hade stått länge så ja knackar lite lätt på startmotorn, nada... Hmm, plockar av kåpan för startingreppet å snurrar nåra varv på startmotorn för hand... Testar även spänning direkt på polerna å startmotorn snurrar så fint! Plockar ihop å försöker igen, nada...

Nu börjar ja bli bitter, har som tur en backe utanför så bara för å se testar ja en rullstart... Inga problem alls! Skönt så långt iaf...

Hittar startreläet å tänker att de måste va boven i dramat, verkar logiskt just då iaf...
Me tändning på å tjuvkoppling av startreläet så hoppar hon igång dirr!

Nu börjar de gå upp ett liiiitet ljus långt bak i hålrummet, "fan, behövde ja inte hålla kopplingen inne för å starta?"

Tebax me kontakter, på me tändning å in me koppling......
....Trepipen smäller igång direkt :yoparty

Har kört motard under tiden trajjan stått å nu passar de ju bättre än nånsin å kalla de retard :rofl

*/ ?>
Back