Du beskrev just varenda resa till affären jag har gjort i hela mitt liv.
För det första, jag tar ALDRIG någon korg, för jag köper bara ett par grejor varje gång.
Innanför dörren ställer dom ofta tillfälliga rea-partier, det kan vara kakor, vindruvor eller något annat.
Jag tar givetvis för mig.
Kommer fram till mjukbröd, jag är en sucker för mackor så jag lassar på, salladsdisken där man får blanda själv lockar ibland, trots att kilopriset blir ett par tusen, nu börjar man få planera hur man ska balansera grejorna, ibland köper jag butiksgrillad kyckling/revbensspjäll, då blir det enn påsajävel som är varm också att balansera, har man otur bränner man sig ordentligt...
Ägg är ju alltid bra att ha hemma, men dom vill man ju inte tappa heller, så nu får man lasta om allt i famnen...
Mjölkdisken, händerna är fulla, man bränner sig på kycklingen och äggkartongen är på glid och nu måste man öppna en dörr för att komma åt mjölken, behöver man dessutom fil, yogurt eller smör så måste man vingla upp flera dörrar, det är nu jag börjar tappa saker...
Falukorv, helt omöjligt att få till att ligga kvar på berget man har i famnen, man har redan klämt påsen med den grillade kycklingen mellan fingrarna på ena handen för att inte bränna sig, korven får dingla i andra handen.
En korv risgrynsgröt är ju bra att ha hemma men den fan rullar ju omking uppe på berget av varor, men nu får det fan vara bra, söker mig mot kassan, fan, chips har jag ju inte och jag som ska få besök och kolla film...
Undrar om någon annan kan lägga på en påse åt mig på varuberget...
Godis då, hyllan lockar men jag kan inte röra ett finger, dels för att jag fått kramp, dels för att då tappar jag hela skiten i golvet och godis är ändå inte nyttigt...
Går till kassan, givetvis är det kö, alla grejor glider omkring och håller på att falla i golvet, kärringen före ska betala med 25öringar och ransoneringskort och så fick hon inte 1:- krona i rabatt på shampoot fastän hon köpte två förra gången så nu ska hon stå kvar och läsa kvittot.
Jag hystar upp alla mina varor i en stor hög på bandet och snabbsorterar isär grejorna, vänder pliktskyldigast streckkoderna rätt och drar en lättnadens suck, betalar snabbt och inser att jag inte tog någon kasse, packar det jag har köpt i fyra såna där små prassliga gratispåsar som bara går sönder samt fortsätter att dingla kycklingen chipsen, brödpåsen och falukorven mellan fingrarna ut till bilen.
Kommer hem och inser att jag inte har något ris til kycklingen, ingen dressing till salladen och ingen pasta till falukorven, äter grillkyckling och sallad, utan dressing.
Jag har glömt att köpa kaffefilter och oboypulver i tre veckors tid nu
Men i morgon ska jag ta med mig tomglasen, tygkasse, ta korg när jag går in och skriva handelslista innan jag åker....
Pfft, vem fan lurar jag med det...