Ibland funkar inte hjärnfanskapet...

Har "glömt" i vilket hus jag bodde när jag var tokigt sönderstressad. Stod länge på trottoaren och klurade eftersom jag så väl kände igen huset :gnissla

Lagt nycklarna på köksbordet och sen gått iväg och står utanför ytterdörren och ska låsa den men har ju inte nycklarna med mig.

Gått ner till tvättstugan för att tvätta men har ingen tvätt med mig

hämtat en bok från bokhyllan, när jag sen ligger i sängen med boken i handen har jag ingen som helst aning om varför jag har boken med mig

Här finns en marknad för den som vill kränga bättre begagande hjärnor ser jag...

Varför det, folk här inne verkar besitta helt oanvända hjärnor :va
Det är bättre du köper upp begagnade oanvända hjärnor här, och säljer till någon som har tänkt koppla in dom...

Fast tankspridd är jag väl ibland jag med.
Senast förra veckan när jag kommer ut på parkeringen och suckar över att bilen är stulen, går in och klär på mig mc kläder och åker till jobbet, och se på fan, där står bildjäveln...

En annan polare som kom in på kneget vid 11 snåret berättade att på morgonen när han skulle dra till jobbet så blev han ståendes utanför dörren och hade glömt nycklarna inne. Sedan när han kom utanför trappuppgången kom han på att han glömt ryggsäcken. Väl utanför trappuppgången kommer han på att nu sitter nycklarna kvar i dörren. 3:e gången utanför trappuppgången kommer han på att passerkortet ligger på köksbänken. Går upp för att hämta kortet och ställer ifrån sig ryggsäcken i hallen vilket han inser när han för 4:e gången står utanför trappen.
Efter att ha promenerat 500 meter från huset kommer han på att "vafan jag ska ju cykla till jobbet!", knallar tillbaka till cykeln och inser att cykelnyckeln hänger uppe på en krok i städskåpet. Tillslut kommer karln iväg. Låter otroligt men är sant.

Samma karl (ungkarl och ganska sluskig), Lasse, kommer hem en dag efter jobbet och har varit på lokala konsum och handlat färskvaror, ägg, smör, mjölk m.m.
När han kommer upp mot lägenhetsdörren hör han hur telefonen ringer där inne. Kutar in och ställer påsen med varorna på en pinnstol som står i vardagsrummet. Det är en polare som ringer och frågar om han ska med ut och campa i vildmarken i en vecka. Polaren ska dra om nån halvtimma så det är snabba ryck.
Lasse rycker snabbt ihop lite friluftskläder och sovsäck och kutar ner och iväg på camping.
Efter en vecka kommer han hem, kliver in och trött som han är så slänger han sovsäcken över pinnstolen i vardagsrummet. Till saken hör nu att Lasse är en renodlad ungkarl som tar med sig en liten påse tvätt hem till mamma med jämna mellanrum och hans hem ser ut som fan helt enkelt, kläder och prylar överallt.
Efter ungefär ett år kommer en polare med hund hem till Lasse och ska hälsa på. När de kommer in ska Lasse fixa en plats att sitta åt polaren och rycker undan sovsäcken varvid ett "KLÄFS"-liknande ljud uppstår. 2 sekunder senare YLAR hunden och försöker desperat gräva sig ut under ytterdörren.

Samma kille har en 5 år gammal semla i originalförpackning som ligger i hans kylskåp. Han fick den i födelsedagspresent och den ser helt fräsch ut förutom att om man rör vid den så är den som av frigolit.

Samma karl (ungkarl och ganska sluskig), Lasse, kommer hem en dag efter jobbet och har varit på lokala konsum och handlat färskvaror, ägg, smör, mjölk m.m.
När han kommer upp mot lägenhetsdörren hör han hur telefonen ringer där inne. Kutar in och ställer påsen med varorna på en pinnstol som står i vardagsrummet. Det är en polare som ringer och frågar om han ska med ut och campa i vildmarken i en vecka. Polaren ska dra om nån halvtimma så det är snabba ryck.
Lasse rycker snabbt ihop lite friluftskläder och sovsäck och kutar ner och iväg på camping.
Efter en vecka kommer han hem, kliver in och trött som han är så slänger han sovsäcken över pinnstolen i vardagsrummet. Till saken hör nu att Lasse är en renodlad ungkarl som tar med sig en liten påse tvätt hem till mamma med jämna mellanrum och hans hem ser ut som fan helt enkelt, kläder och prylar överallt.
Efter ungefär ett år kommer en polare med hund hem till Lasse och ska hälsa på. När de kommer in ska Lasse fixa en plats att sitta åt polaren och rycker undan sovsäcken varvid ett "KLÄFS"-liknande ljud uppstår. 2 sekunder senare YLAR hunden och försöker desperat gräva sig ut under ytterdörren.

Samma kille har en 5 år gammal semla i originalförpackning som ligger i hans kylskåp. Han fick den i födelsedagspresent och den ser helt fräsch ut förutom att om man rör vid den så är den som av frigolit.

:rofl GE MIG LUFT!!

Åkte till skolan på kvällen en gång i moppe åldern.
Började med att jag va trött som fan när jag kom hem så jag somna o vakna 21:10 o kika på klockan o "SHIT!!! 08:10 fan jag har missat bussen" Kastar mig ut i garaget o upp på Zündappen o drar till skolan kommer fram o rycker i dörren. "Hmmm... varför är det låst?, Vänta nu mor o far sitter aldrig o kikar på tv på morgonen. kollar runt lite o på klockan igen o så trillar poletten ner svär o skrattar lite för mig själv men det övergår mest till svärande då moppe jäveln går sönder 6km hemmifrån o jag får putta hem skiten..

I morse stog jag och rev efter passerkortet i väskan och insåg ganska snart att jag inte skulle komma in med det i bilen. Nog för att jag jobba på Saab och kör en Saab, men nyckel är bättre till bilen. :)

Har åkt till jobbet och jobbat en timme och kommer sen på att jag är ju för fan ledig. :huvet Chefen blev iaf glad. :gnissla

Jag är expert på att hitta på egna ord om jag inte kommer på vad det heter...

BombGunnar = DynamitHarry
Uppslagsboken = filofax
kanalfixaren = tv-kontrollen
Bäverhyddan = björnstugan, uteställe i Örebro

bland annat.... svårt att komma ihåg när man alltid säger det så spontant :ätapiller

Har försökt komma in på arbetet genom att dra visa kortet istället för passerkortet (efter 3 gånger och en arbetare bakom börjat flina insåg jag att mitt passerkort inte var grönt.).

Vandrat förbi stämpelklockan på morgonen har man ju gjort ett par gånger med...

En av kirurgerna på jobbet stog och rakade en gubbes mage så att han kunde markera snittet, innan farbrorn skulle opereras.
Kirugen hade mask på sig eftersom vi skulle börja scrubba såfort han hade rakat o ritat klart.
När han rakat loss en massa hår böjer han sig ner (med masken för ansiktet) och blåser allt vad han kan på magen för att få bort håret...vilket resulterade i att han fick helt igenimmade brillor och håret låg kvar samt att jag fick lämna rummet för jag skrattade så mycket :P

Annars gör jag saker som att svara telefoner med firmanamnet..det spelar ingen roll var jag är..eller tid på dygnet..sist var hos mamma när hon hade jour och någon stressad sjuksköterska ville ha tag i henne o inte alls beställa en klippning eller laserbehandling :va :tummenupp

Annars häller väl jag fil och yoghurt i mitt morgonthé emellanåt också..som alla andra ;)

Tycker också om att dra mitt körkort på ICA ills kassörskan säger till mig att det INTE FUNKAR..du får ta det andra rosa kortet gumman!!:gnissla

Last edited by a moderator:
Har jättekonstigt schema just nu, är inte nöjd alls med det. Igår kväll efter kvällspass stod jag in omklädningsrummet och berättade malligt för alla systrar att jag skulle vara klockan sju på gymmet på sjukhuset för att trenna innan mitt arbetspass (som normalt börjar sju) skulle börja klockan 8.30. Likt förbannat stoppar jag in badgekortet som krävs för inpassering på gymmet i skåpet.

Gick upp planenligt i morse, käkade grötfrukost, packade gymväskan, gjorde sista detaljerna till lunchlådan och hade tagit på mig ytterkläderna för att gå till bussen när jag kom på att kortet låg på fel ställe. Vårt omklädningsrum ligger typ så långt från gymmet man kan komma. Tiden skulle bli knapp om jag fick gå fram och tillbaka en extra gång.

Tog bilen istället. Kändes ju meningslöst att gå och lägga sig igen med ytterkläderna på. Och det handlade om prestige också, jag hade ju sagt till alla att jag skulle träna innan arbetspasset. :huvet

Har hänt några ggr att man slängt ner bestiken där man egentligen ska slänga matresterena i skolan, då undrar man vadfan man håller på med..

Eller när man tar en matbricka men glömmer och ta en tallrik och börjar att ösa på mat på brickan, den är oxå najs!..

Tankspridd är bara förnamnet...jobbar på flygplats skickade iväg min plånbok till umeå utav misstag efter mycket snack med flygbolaget skickade dem ner plånkan till stockholm som tack för hjälpen skulle jag dra och köpa semlor till de som hjälpt mig men lyckades låsa in mina bilnycklar i bakluckan på bilen...fick låna airportdutyofficers bil för att dra hem och hämta reservnycklarna, självklart glömde jag stänga av saftblandarn på taket och vart stoppad av snuten och ett par hundra i böter. lyckad dag kan man säga :D

eller som när man läser denna tråden och garvar sig harmynt när folk ovetandes går förbi mig...

va är grejjen? på senare tid tycker jag det har blitt lite väl mycket otroliga trådlyft.

Det är som med musik. All bra musik är redan skapad, det enda som återstår är att göra varianter på det som redan gjorts eller att damma av och återigen njuta av originalen.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back