Ibland funkar inte hjärnfanskapet...

Vissa glömmer skivbromslåset när de ska iväg med hojen, jag glömmer att fälla ut sidostödet när jag parkerar. Två gånger har det hänt att jag stängt av hojen, vigt hoppat av och en halv sekund senare hört "Ka-blaNG" bakom mig.. Upptäckte även en gång att jag glömt ta på mig badbrallorna när jag var framme vid bassängen på badhuset, men det får väl mer betraktas som "for the ladies". :)

Upptäckte även en gång att jag glömt ta på mig badbrallorna när jag var framme vid bassängen på badhuset, men det får väl mer betraktas som "for the ladies". :)

Detta gjorde min dag, hur lyckas man? :rofl :näsblod

Skickat via Fap-a-talk

Upptäckte även en gång att jag glömt ta på mig badbrallorna när jag var framme vid bassängen på badhuset, men det får väl mer betraktas som "for the ladies". :)

Det hände en tjej på badhuset när jag gick skola.

Det var kanske inte så kul som tonårig tjej att rusa ut och höra omklädningsrumsdörren slå igen bakom sig och upptäcka att hon var så noggrann när hon tog på sig överdelen att hon glömde nederdelen.

Jag var dock inte där då utan har bara hört det berättas

Då får man dra sitt strå till stacken vad gäller hjärnbrist...
Började lite lätt redan i morse, då jag nästan hällde skålen med youghurt och flingor i stekpannan, istället för de vispade äggen jag skulle ha till äggröra. Där undveks dock katastrofen i sista sekunden.

Senare idag lyckades jag dock att närapå elda upp min laptop. Jag inser att jag uppfyller en stereotyp genom att sitta på café med min Apple-dator, men iaf så lyckades jag placera den för nära ett ljus vilket i kombination med vinkeln på skärmen gjorde att utsidan helt enkelt smälte...

Själva skärmen klarade sig, nästan, då jag nu har en fin grå fläck mitt i. Den funkar dock.
Dumhet straffar sig, kan man väl sammanfatta det hela med...

429314_10150584149007097_531322096_9578274_411431233_n.jpg

Haha vilken jävla tråd :D

Är nog inte ensam om att trött som fan gått ut i bilen och satt sig, tagit på sig bältet, plockat fram nyckeln för att snart inse att det, trots att man känt efter flera gånger, varken finns ratt, växelspak eller tändlås i baksätet...

Skruvat (eller gjort något annat) och måste hämta något, går 10 steg innan man stannar och funderar över vad det va man skulle hämta... Går tillbaks, ser direkt vad det va, går dit det finns, och funderar på vad man ska ha... Igen!

Koppla in högtryckstvätten, försöker tvätta, maskin beter sig konstigt, börjar felsöka men hittar inget. När jag vagt irriterad plockar ihop grejerna ser jag att jag inte vridit på vattnet...

Vanligare än du tror, alltid någon som har snurrat till det mellan bastu och bassäng.
Man ser en del konstigheter som "bofast" i bassängen.

Aprpopå "mellan bastu och bassäng", på samma badhus lär en man ha blivit sittandes i bastun sedan ena punkulan hade tvärställt sig och glidit ner mellan plankorna, för att sedan räta upp sig på undersidan av plankan.

Kan vara en myt, men jag vet att räddningstjänsten var dit och hämtade en snubbe och efter det var bastun avstängd och renoverades med nya bänkar...

Historien återberättades dock ofta i bastun med dom nya bänkarna.

(EDIT) Som barn var jag också bofast på badhuset

Aprpopå "mellan bastu och bassäng", på samma badhus lär en man ha blivit sittandes i bastun sedan ena punkulan hade tvärställt sig och glidit ner mellan plankorna, för att sedan räta upp sig på undersidan av plankan.

Kan vara en myt, men jag vet att räddningstjänsten var dit och hämtade en snubbe och efter det var bastun avstängd och renoverades med nya bänkar...

Historien återberättades dock ofta i bastun med dom nya bänkarna.

(EDIT) Som barn var jag också bofast på badhuset

Bofast fick en annan innebörd efter pungkule-historien.:D

Skruvat (eller gjort något annat) och måste hämta något, går 10 steg innan man stannar och funderar över vad det va man skulle hämta... Går tillbaks, ser direkt vad det va, går dit det finns, och funderar på vad man ska ha... Igen!
Memento-moment!:

Bofast fick en annan innebörd efter pungkule-historien.:D

Jo, man skulle nog svettas en stund i hopp om att bli lämmnad ensammen, för att när man har varit ensammen en stund och inser att man inte kommer åt att krångla loss kulan snabbt önska att man inte var sist kvar i bastun den kvällen...

Punghissen är ju kopplad så att den åker ner när det blir varmt och åker upp när det blir kallt, så när aggregatet stängss av för natten och det börjar bli kallt i bastun kan det börja göra ont...

Sitter med handen för munnen på jobbet och försöker kväva allt skratt :lol:lol:lol Fantastisk tråd! Ska ta mig tillbaka hit när jag är i skrattvänligare miljö :Bugar

Last edited:
Det hände en tjej på badhuset när jag gick skola.

Det var kanske inte så kul som tonårig tjej att rusa ut och höra omklädningsrumsdörren slå igen bakom sig och upptäcka att hon var så noggrann när hon tog på sig överdelen att hon glömde nederdelen.

Jag var dock inte där då utan har bara hört det berättas
På IKSU i Umeå finns (fanns?) det en unisex-ångbastu med varsin ingång från herrarnas respektive damernas duschar.
En tjej hade ej uppmärksammat detta utan satt där ensam och naken när jag och ett gäng andra grabbar stegade in.
Hon flydde inte direkt utan satt kvar en halvminut i ett möjligt försök att inte tappa ansiktet. Den snabbt tilltagande rodnaden syntes dock genom ångorna.
Stegade sedan ut för att aldrig ses igen.
Någonsin, tyvärr.
Hon var ganska så perfekt rent kroppsligt.

Körde till affären idag för att handla proppar, och endast proppar. Handlade för 600 spänn men kom hem utan proppar. E lättdistraherad

Att gå ner till garaget för att sedan komma på att man glömt hjälmen hemma är alltid lika roligt... Eller tro att man kan starta hojen med bilnycklarna...

Körde till affären idag för att handla proppar, och endast proppar. Handlade för 600 spänn men kom hem utan proppar. E lättdistraherad

Du beskrev just varenda resa till affären jag har gjort i hela mitt liv.

För det första, jag tar ALDRIG någon korg, för jag köper bara ett par grejor varje gång.

Innanför dörren ställer dom ofta tillfälliga rea-partier, det kan vara kakor, vindruvor eller något annat.

Jag tar givetvis för mig.

Kommer fram till mjukbröd, jag är en sucker för mackor så jag lassar på, salladsdisken där man får blanda själv lockar ibland, trots att kilopriset blir ett par tusen, nu börjar man få planera hur man ska balansera grejorna, ibland köper jag butiksgrillad kyckling/revbensspjäll, då blir det enn påsajävel som är varm också att balansera, har man otur bränner man sig ordentligt...
Ägg är ju alltid bra att ha hemma, men dom vill man ju inte tappa heller, så nu får man lasta om allt i famnen...

Mjölkdisken, händerna är fulla, man bränner sig på kycklingen och äggkartongen är på glid och nu måste man öppna en dörr för att komma åt mjölken, behöver man dessutom fil, yogurt eller smör så måste man vingla upp flera dörrar, det är nu jag börjar tappa saker...

Falukorv, helt omöjligt att få till att ligga kvar på berget man har i famnen, man har redan klämt påsen med den grillade kycklingen mellan fingrarna på ena handen för att inte bränna sig, korven får dingla i andra handen.

En korv risgrynsgröt är ju bra att ha hemma men den fan rullar ju omking uppe på berget av varor, men nu får det fan vara bra, söker mig mot kassan, fan, chips har jag ju inte och jag som ska få besök och kolla film...
Undrar om någon annan kan lägga på en påse åt mig på varuberget...
Godis då, hyllan lockar men jag kan inte röra ett finger, dels för att jag fått kramp, dels för att då tappar jag hela skiten i golvet och godis är ändå inte nyttigt...

Går till kassan, givetvis är det kö, alla grejor glider omkring och håller på att falla i golvet, kärringen före ska betala med 25öringar och ransoneringskort och så fick hon inte 1:- krona i rabatt på shampoot fastän hon köpte två förra gången så nu ska hon stå kvar och läsa kvittot.

Jag hystar upp alla mina varor i en stor hög på bandet och snabbsorterar isär grejorna, vänder pliktskyldigast streckkoderna rätt och drar en lättnadens suck, betalar snabbt och inser att jag inte tog någon kasse, packar det jag har köpt i fyra såna där små prassliga gratispåsar som bara går sönder samt fortsätter att dingla kycklingen chipsen, brödpåsen och falukorven mellan fingrarna ut till bilen.

Kommer hem och inser att jag inte har något ris til kycklingen, ingen dressing till salladen och ingen pasta till falukorven, äter grillkyckling och sallad, utan dressing.

Jag har glömt att köpa kaffefilter och oboypulver i tre veckors tid nu

Men i morgon ska jag ta med mig tomglasen, tygkasse, ta korg när jag går in och skriva handelslista innan jag åker....

Pfft, vem fan lurar jag med det... :3freak

*/ ?>
Back