Chrille skrev:Jo men Markus, när folk qoutar dig så slipper man inte undan.
Nej, det är ju sant. Plåga dig själv bara.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Chrille skrev:Jo men Markus, när folk qoutar dig så slipper man inte undan.
benrangel skrev:Och dethär talar emot det
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1083440&postcount=42
Chris Ash skrev:I dagarna sköts en kriminellt belastad man ihjäl i centrala Malmö, avrättad av en torped.
Saken är i princip klar, släpp skiten fritt!![]()
korvgubbe skrev:En ganska onödig jämnförelse eftersom tillgången på handeldvapen är relativt begränsad här hemma.... Vi har lixom inga vapen som vi kan samla in från vanliga familjer...
Frågan är snarare om vi plötsligt ska tillåta folk ha vapen hemma...
Ravetrancer skrev:vadå begränsad, det går att köpa sig ett vapen inom en vecka i Sverige
nej jag menade på svarta marknaden, vill man ha ett vapen så fixar man det inom en vecka, det jag menade var att det skulle nog inte bli så att fler kriminella skulle kunna skaffa vapen. Dom kriminella kan skaffa det när om vill, svarthonkiie skrev:Du måste väl ha licens och vara med i en vapenklubb, tror det brukar ta ett år eller nånting efter man sökt som man får vara med. Fast det kanske bara är jag som gör skillnad på jaktvapen och pistoler.
Markus skrev:Ytterligare en anledning för att låta hederligt folk att beväpna sig:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=358671&previousRenderType=6
Vad som helst kan hända vem som helst tydligen, rätt vad det är kan någon fullkomligt förstöra ditt liv utan anledning.
korvgubbe skrev:Har svårt att tro att han skulle haft chansen att försvara sig.. dessutom är ju risken större att hans beväpning används mot honom själv.. Är iofs onödigt att spekulera i vad som hade kunnat hända/unvikas..
Den där typen av oprovocerade våldsbrott som inkluderar misshandeln som filmandes tillhör den typ av brott som äcklar mig allra mest.. Där skulle jag inte gråta över livstid...
Markus skrev:Fy fan vad arg jag blir. Hur kan man bara förstöra någons liv fullständigt för ingenting? Och vad fan är det för straff? Typiskt livstidsbrott.
korvgubbe skrev:Har en polare som blev halvt ihjälstucken på centralen.. De djävlarna klarade isg undan.. Gatuvåld stör mig som fan.. krogbråk mellan två hormonstinna grabbar med taskigt ölsinne är en sak men den här typen av brott borde kunna ge livstid.
Markus skrev:Överens - igen.
Ravetrancer skrev:den kriminell som vill skaffa ett vapen gör det lätt ändå, så vad är skillnaden mot att låta vanlig medborgare ha vapen hemma?
Markus skrev:Ytterligare en anledning för att låta hederligt folk att beväpna sig:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=358671&previousRenderType=6
Vad som helst kan hända vem som helst tydligen, rätt vad det är kan någon fullkomligt förstöra ditt liv utan anledning.
Chris Ash skrev:Javisst kan man det. Det är bara det att tillgången kommer att öka lavinartat bland puckon som inte kan hantera ett vapen, de flesta som har en pistol för att det är tufft eller för att skrämmas kan inte träffa en telefonkiosk inifrån. Antalet vapenolyckor kommer att öka, antalet vådaskjutningar kommer att öka, fler människors liv kommer att bli förstörda, mer våld, mer skit och mer död. Brottslingarna kommer skjuta först och fråga sen, hur ska du hinna försvara dig? Ha det laddat under kudden eller? Sen hittar din son det och skjuter ut hjärnan på sin kompis av misstag. Nä fy fan för liberala vapenlagar, vapen är ett jävla otyg.
men du förstår inte, varför skulle det öka när man redan idag kan köpa sig ett vapen inom en vecka, då menar jag dom som inte har bra kontakter med andra kriminellaChris Ash skrev:Javisst kan man det. Det är bara det att tillgången kommer att öka lavinartat bland puckon som inte kan hantera ett vapen, de flesta som har en pistol för att det är tufft eller för att skrämmas kan inte träffa en telefonkiosk inifrån. Antalet vapenolyckor kommer att öka, antalet vådaskjutningar kommer att öka, fler människors liv kommer att bli förstörda, mer våld, mer skit och mer död. Brottslingarna kommer skjuta först och fråga sen, hur ska du hinna försvara dig? Ha det laddat under kudden eller? Sen hittar din son det och skjuter ut hjärnan på sin kompis av misstag. Nä fy fan för liberala vapenlagar, vapen är ett jävla otyg.
Ravetrancer skrev:men du förstår inte, varför skulle det öka när man redan idag kan köpa sig ett vapen inom en vecka, då menar jag dom som inte har bra kontakter med andra kriminella
|
|
HJC stärker kundrelationen
Pressrelease från HJC Helme... |
|
|
Sportsterbygge i nästa nummer
I Allt om MC nummer 8 komme... |
|
|
Dags för gräsgasa hos Hydet
Den 1 augusti kör Hydet MC ... |