Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
HönaPower skrev:Hade detta varit i USA, (OK ett märkligt land med mkt liberala vapenlagar) så hade det varit helt OK att knäppa en inbrottstjuv.
korvgubbe skrev:Sen finns det inget land där så många "anhöriga" skjuts ihjäl som i USA...
korvgubbe skrev:Sen finns det inget land där så många "anhöriga" skjuts ihjäl som i USA...
....Du får rikta bössan mot en inbrottstjuv.. men även med ett vapen i hand gäller lagen om "nödvärn" och att skjuta någon som kliver innanför dörren är inte nödvärn. Hade inbrottstjuvarna däremot angripit de boende med yxa/kniv hade det knappast kallats dråp.... Du hade det varit självförsvar och således nödvärn.
Bestämmer du dig för att flytta till USA så kan jag hjälpa till att betala biljetten!
Markus skrev:Vilket får dig att dra slutsatsen att...?![]()

korvgubbe skrev:....det är ganska sunt att inte låta folk skjuta inkräktare till höger och vänster!
korvgubbe skrev:...jag gråter knappast över tjuvens förlorade kronjuveler men är väl en sådan där blockflöjtsspelande velourkommunist som förespråkar en motiverad våldsanvändning istället för en ökande våldspiral...
Trango_B skrev:Exakt, dock kan man ju tänka sig att i just detta fallet så observerades "tjuvarna" i förväg och tanten plockade fram geväret för att hon blev rädd.
När sedan dörren blev insparkad så kan man ju förstå hennes reaktion.
Det är väl nästan nödvärn kanske om det gick till på det sättet.
Med tanke på att det var 4st som försökte ta sig in i huset genom att sparka in dörren mitt i natten hos en gammal pensionär. Det är inte vidare normalt...
Speciellt inte mitt ute i skogen, jag har full förståelse för att tanten blev väldigt rädd.
Markus skrev:Vilket får dig att dra slutsatsen att...?![]()
Markus skrev:Självklart borde allas hem vara fria från inkräktare, antingen kan man lagstifta så att det blir så..
benrangel skrev:Att det är livsfarligt att vara anhörig i USA
Markus skrev:Och det har med saken att göra...? Det hade väl varit mer korrekt att meddela att i USA är det livsfarligt att bryta sig in hos någon?
Du borde byta avatartext till "Return of the Oneliner", det skulle vara coolt.![]()
korvgubbe skrev:...tycker man ska få puckla på snattare med basebollträn, inbrottstjuvare borde ju få en hagelsvärm i magen...

benrangel skrev:Så fort jag skriver mer än en oneliner så blir du tyst. Man vill ju verka för dialog.
korvgubbe skrev:...jag gråter knappast över tjuvens förlorade kronjuveler men är väl en sådan där blockflöjtsspelande velourkommunist som förespråkar en motiverad våldsanvändning istället för en ökande våldspiral...
|
|
HJC stärker kundrelationen
Pressrelease från HJC Helme... |
|
|
Sportsterbygge i nästa nummer
I Allt om MC nummer 8 komme... |
|
|
Dags för gräsgasa hos Hydet
Den 1 augusti kör Hydet MC ... |