I Östergötland ska tjyyvar passa sig

Nu verkade det inte vara några snälla, bullbakande pensionärer som bodde där.
"Enligt polisen är både den skottskadade och den gripne 58-åringen kända av polisen sedan tidigare och har figurerat i brottsutredningar."

........O det ger inbrottstjuvarna rätt att göra inbrott då lr? kanske har gubben visat moral tidigare o visat vad han går för, han/hon gjorde fan rätt,
GE DOM MEDALJ!

den kriminell som vill skaffa ett vapen gör det lätt ändå, så vad är skillnaden mot att låta vanlig medborgare ha vapen hemma?
Chris Ash skrev:
I dagarna sköts en kriminellt belastad man ihjäl i centrala Malmö, avrättad av en torped.

Saken är i princip klar, släpp skiten fritt! :3freak

vadå begränsad, det går att köpa sig ett vapen inom en vecka i Sverige
korvgubbe skrev:
En ganska onödig jämnförelse eftersom tillgången på handeldvapen är relativt begränsad här hemma.... Vi har lixom inga vapen som vi kan samla in från vanliga familjer...

Frågan är snarare om vi plötsligt ska tillåta folk ha vapen hemma...

Ravetrancer skrev:
vadå begränsad, det går att köpa sig ett vapen inom en vecka i Sverige

Du måste väl ha licens och vara med i en vapenklubb, tror det brukar ta ett år eller nånting efter man sökt som man får vara med. Fast det kanske bara är jag som gör skillnad på jaktvapen och pistoler.

honkiie skrev:
Du måste väl ha licens och vara med i en vapenklubb, tror det brukar ta ett år eller nånting efter man sökt som man får vara med. Fast det kanske bara är jag som gör skillnad på jaktvapen och pistoler.
nej jag menade på svarta marknaden, vill man ha ett vapen så fixar man det inom en vecka, det jag menade var att det skulle nog inte bli så att fler kriminella skulle kunna skaffa vapen. Dom kriminella kan skaffa det när om vill, svart

Markus skrev:
Ytterligare en anledning för att låta hederligt folk att beväpna sig:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=358671&previousRenderType=6

Vad som helst kan hända vem som helst tydligen, rätt vad det är kan någon fullkomligt förstöra ditt liv utan anledning.

Har svårt att tro att han skulle haft chansen att försvara sig.. dessutom är ju risken större att hans beväpning används mot honom själv.. Är iofs onödigt att spekulera i vad som hade kunnat hända/unvikas..

Den där typen av oprovocerade våldsbrott som inkluderar misshandeln som filmandes tillhör den typ av brott som äcklar mig allra mest.. Där skulle jag inte gråta över livstid...

korvgubbe skrev:
Har svårt att tro att han skulle haft chansen att försvara sig.. dessutom är ju risken större att hans beväpning används mot honom själv.. Är iofs onödigt att spekulera i vad som hade kunnat hända/unvikas..

Den där typen av oprovocerade våldsbrott som inkluderar misshandeln som filmandes tillhör den typ av brott som äcklar mig allra mest.. Där skulle jag inte gråta över livstid...

Ja, det vet man aldrig men han hade haft bättre odds i alla fall. Jag äcklas också något alldeles jävligt av detta. Hur som helst så skulle det varit en vacker historia om han hade skjutit en av dem i ansiktet och den andra i ryggen, två gånger. Eller tre. Fy fan vad arg jag blir. Hur kan man bara förstöra någons liv fullständigt för ingenting? Och vad fan är det för straff? Typiskt livstidsbrott.

Markus skrev:
Fy fan vad arg jag blir. Hur kan man bara förstöra någons liv fullständigt för ingenting? Och vad fan är det för straff? Typiskt livstidsbrott.

Har en polare som blev halvt ihjälstucken på centralen.. De djävlarna klarade isg undan.. Gatuvåld stör mig som fan.. krogbråk mellan två hormonstinna grabbar med taskigt ölsinne är en sak men den här typen av brott borde kunna ge livstid.

korvgubbe skrev:
Har en polare som blev halvt ihjälstucken på centralen.. De djävlarna klarade isg undan.. Gatuvåld stör mig som fan.. krogbråk mellan två hormonstinna grabbar med taskigt ölsinne är en sak men den här typen av brott borde kunna ge livstid.

Överens - igen.

Ravetrancer skrev:
den kriminell som vill skaffa ett vapen gör det lätt ändå, så vad är skillnaden mot att låta vanlig medborgare ha vapen hemma?

Javisst kan man det. Det är bara det att tillgången kommer att öka lavinartat bland puckon som inte kan hantera ett vapen, de flesta som har en pistol för att det är tufft eller för att skrämmas kan inte träffa en telefonkiosk inifrån. Antalet vapenolyckor kommer att öka, antalet vådaskjutningar kommer att öka, fler människors liv kommer att bli förstörda, mer våld, mer skit och mer död. Brottslingarna kommer skjuta först och fråga sen, hur ska du hinna försvara dig? Ha det laddat under kudden eller? Sen hittar din son det och skjuter ut hjärnan på sin kompis av misstag. Nä fy fan för liberala vapenlagar, vapen är ett jävla otyg.

Chris Ash skrev:
Javisst kan man det. Det är bara det att tillgången kommer att öka lavinartat bland puckon som inte kan hantera ett vapen, de flesta som har en pistol för att det är tufft eller för att skrämmas kan inte träffa en telefonkiosk inifrån. Antalet vapenolyckor kommer att öka, antalet vådaskjutningar kommer att öka, fler människors liv kommer att bli förstörda, mer våld, mer skit och mer död. Brottslingarna kommer skjuta först och fråga sen, hur ska du hinna försvara dig? Ha det laddat under kudden eller? Sen hittar din son det och skjuter ut hjärnan på sin kompis av misstag. Nä fy fan för liberala vapenlagar, vapen är ett jävla otyg.

Ja puckon i det här landet finns det gott om...

tyvärr så är det väl så också att de kriminella inte är kända för att vara några "nobelpristagare" heller..

Det är rätt tuffa vapenlagar i Svedala redan och de kommer bara bli hårdare
trots att det knappast finns några stulna legala vapen(enhandsvapen)inblandade i brott längre.

Dock kan vapenlagringen i hemmen bli bättre, det finns redan lag om att allt skall vara inlåst i vapenskåp av viss klassning.
Dock är denna klassning rätt kass då "skåpet skall klara 20 min åverkan" med vad frågar jag ?? Alla vapenägare har dock inte skåp...

Men problemet är ju fortfarande att avgöra vad som hände i ett speciellt fall av "nödvärn"..... Det är dj--gt lätt att sitta i varmt skönt och lugnt kontor och förklara att "Det var Övervåld!"
Så man måste nästan låta sig bli ihjälslagen/skuten innan man "öppnar verkanseld!" för att klara sig lagligt..

Jag bor på vischan.
skulle nån/några skulle slå in dörrn hos mig ... Ingen tvekan om att jag skulle " ge igen" så fort som jag bara kunde.... Om sen det innebär att jag får ett straff i från samhället eller att det blir en större grop grävd nere vid träsket ,och att jag får leva med nåt på mitt samvete , bryr jag mig inte om i det läget.....
Jag tror dom flesta reagerar så i ett pressat läge!

Ett brott är bara ett brott när det är bevisat!!

Chris Ash skrev:
men du förstår inte, varför skulle det öka när man redan idag kan köpa sig ett vapen inom en vecka, då menar jag dom som inte har bra kontakter med andra kriminella

Ravetrancer skrev:
men du förstår inte, varför skulle det öka när man redan idag kan köpa sig ett vapen inom en vecka, då menar jag dom som inte har bra kontakter med andra kriminella

Därför att de flesta drar sig för att befatta sig med illegala vapen då man får fängelse för det. Tillgången på vapen i Sverige är dessutom relativt begränsad idag. Visst kan man skaka fram en AK4 eller en 9mm pistol om man bor i de större städerna och vet vilka man ska fråga men det är inte samma sak som att tillgången motsvarar "ett vapen i var mans hand".

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn