I Östergötland ska tjyyvar passa sig

korvgubbe skrev:
hade du bosatt dig där på obestämd tid hade jag nog övervägt ett bidrag!

Vad får jag om jag lovar att aldrig engagera mig partipolitiskt?
Jag som trodde du gillade mig.:gråta

korvgubbe skrev:
...jag antar att jag missade det stycke i artikeln som du måste läst där de skrev att inbrottstjuvarna var beväpnade och hade för avsikt att mörda de boende...

Från A-bladet:

Den 20-årige man som skottskadats har anhållits, misstänkt för förberedelse till mord.
Senare på onsdagen greps ytterligare en person, som sedan tidigare var anhållen i sin frånvaro för förberedelse till mord.
– Det finns ett framfört hot till det äldre paret

kjuze skrev:
Från A-bladet:

Den 20-årige man som skottskadats har anhållits, misstänkt för förberedelse till mord.
Senare på onsdagen greps ytterligare en person, som sedan tidigare var anhållen i sin frånvaro för förberedelse till mord.
– Det finns ett framfört hot till det äldre paret
Så med andra ord , hade hon inte skjutit så kanske dom hade blivit mördade, wel well......tur att hon sköt då:)

Ravetrancer skrev:
Så med andra ord , hade hon inte skjutit så kanske dom hade blivit mördade, wel well......tur att hon sköt då:)

En väldans tur. :tummenupp Det här om något talar för att minst ett handeldvapen bör vara var mans, och pensionärskvinnas, egendom.

Markus kan inte vara på riktigt....

Talar en uppgörelse mellan kriminella för att alla ska ha vapen?

benrangel skrev:

Två separata frågor egentligen, men som sagt att vapen skall förvaras och hanteras på ett ansvarsfullt sätt är självklart (vilket jag inte tolkat USAs regler som).

Det blir lite som att argumentera emot bilanvändning eftersom det är så många som dör i trafiken, frågan är ju vilket som väger tyngst (att folk kan ta sig dit de vill eller att en del die trying) precis som med vapen (en grundläggande princip om att alla ska kunna skydda sig själva gente tråkiga och onödiga olyckor).

Sedan vilket man tycker väger tyngst är ju egentligen en filosofisk fråga som man diskutera fram och tillbaka hur länge som helst.

korvgubbe skrev:
Nu var det dock HönaPower som jag kunde erbjuda ett bidrag till biljetten...

Fan, det är som dom säger...

"Snälla killar får aldrik kn*lla..." (eller gratisflyga)

Chrille skrev:

Hade inte du mig på ignore? :confused: Fortsätt gärna med det, för min del alltså. :tummenupp

Chrille skrev:

I dagarna sköts en kriminellt belastad man ihjäl i centrala Malmö, avrättad av en torped.

Saken är i princip klar, släpp skiten fritt! :3freak

Markus skrev:
Två separata frågor egentligen, men som sagt att vapen skall förvaras och hanteras på ett ansvarsfullt sätt är självklart (vilket jag inte tolkat USAs regler som).

Det blir lite som att argumentera emot bilanvändning eftersom det är så många som dör i trafiken, frågan är ju vilket som väger tyngst (att folk kan ta sig dit de vill eller att en del die trying) precis som med vapen (en grundläggande princip om att alla ska kunna skydda sig själva gente tråkiga och onödiga olyckor).

Sedan vilket man tycker väger tyngst är ju egentligen en filosofisk fråga som man diskutera fram och tillbaka hur länge som helst.

Nu ska vi se om jag förstått detta rätt.
Vem som hellst ska få äga vapen för att skapa en "fri skjutbana närhellst man önskar i sitt eget hem" för att försvara liv och lem. Detta har inget alls att göra med den statistik som presenterats över de skador som uppkommit på grund av tillgång på vapen i USA för att här skulle folk hantera vapnen på ett ansvarsfullt sätt.
Tillåt mig skratta.

Vad gäller biljämförelsen så halltar den avsevärt.

Intressant att kolla vad som har hänt i England och Australien sen "Gun BAN" lagarna slagit igenom ...

Benrangel du som kan ; kolla statestiken för "personrån" och "rån hemmet"/"hemfrids brott" i dessa länder.

enligt obekräftade uppgifter så har Rån med vapen ökat, PGA buset veta att dom inte råkar ut för nån "överaskning" i form av "någon med vapen" hemma längre .

DVS man har tagit lagliga vapen ifrån folk! , men buset lämnade inte in sina!!

Är det bättre?

SSDD skrev:
DVS man har tagit lagliga vapen ifrån folk! , men buset lämnade inte in sina!!
Är det bättre?

En ganska onödig jämnförelse eftersom tillgången på handeldvapen är relativt begränsad här hemma.... Vi har lixom inga vapen som vi kan samla in från vanliga familjer...

Frågan är snarare om vi plötsligt ska tillåta folk ha vapen hemma...

Jo men Markus, när folk qoutar dig så slipper man inte undan. Det är lite som med den berömda kattlådan - så länge katterna håller sig på rätt ställe är allt frid och fröjd men ibland river dom ut skit på golvet......

benrangel skrev:
Nu ska vi se om jag förstått detta rätt.
Vem som hellst ska få äga vapen för att skapa en "fri skjutbana närhellst man önskar i sitt eget hem" för att försvara liv och lem.

Korrekt.

benrangel skrev:
Detta har inget alls att göra med den statistik som presenterats över de skador som uppkommit på grund av tillgång på vapen i USA för att här skulle folk hantera vapnen på ett ansvarsfullt sätt.

Vem har sagt att deras system skulle adopteras till fullo? Vapenförvaring är en mycket viktig del i ämnet, likaså antalet skjutvapen.

benrangel skrev:
Tillåt mig skratta.

Skratt är ett av få nöjen som vare sig är beskattat eller reglerat av Partiet så för mig är det ok om du vill kosta på dig ett fniss.

benrangel skrev:
Vad gäller biljämförelsen så halltar den avsevärt.

Ur ett filosofiskt perspektiv ja, principiellt så är det samma sak. Och det kan man som sagt orda om hur länge som helst.

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn