Husqvarna 500CR Supermotard.

Då har vi varit på bilprovningen.
Allt gick bra utom bullerprov.
105 dB på tomgång.....
110 på högre varv.

Oj
 
Gäller att packa om ljuddämparen varje år minst.. det är rätt bra tryck på gaserna genom dämparen det mesta dämp materialet blåser ur rätt snabbt..
skälv kör jag med turbincore 2 stret legal 94db tyst o fin.
 
Gäller att packa om ljuddämparen varje år minst.. det är rätt bra tryck på gaserna genom dämparen det mesta dämp materialet blåser ur rätt snabbt..
skälv kör jag med turbincore 2 stret legal 94db tyst o fin.
Ja jag tror den är helt tom
Ska kolla sen.

Luftskruven är ute 3 fulla varv och då går den "Bra"
Mindre lågfart behöves.

Och omdrevning.
 
Om du inte torskat på ljudet hade den varit LV reggad och klar för gatan då? Va sa dom om reflex bak?
 
Om du inte torskat på ljudet hade den varit LV reggad och klar för gatan då? Va sa dom om reflex bak?
Detta var ju en vanlig "enduro" besiktning.
Jag ville se hur det gick, då speciellt ljudet.

Ska ringa till snubben i Vänersborg imorgon och kolla vad ljudkravet ligger på.
Annars är den klar för att regga om.

Reflexen får sitta i lampan, men den måste fungera.
Antar att dom kan bli dåliga.


Förövrigt så tyckte dom den var tuff men lite högljudd speciellt då den var igång inne i hallen när dom kollade ljuset :D
 
16 drev, #35 och #40 lågfartsmunstycken påväg.

Med omdrevningen så ligger den i 184 km/h vid 8000 varv på 5:an.
Idag gör den 150 och utan slirande koppling så reser den sig på 5:an utan koppling.
Helt livsfarligt :gnissla
 
16 drev, #35 och #40 lågfartsmunstycken påväg.

Med omdrevningen så ligger den i 184 km/h vid 8000 varv på 5:an.
Idag gör den 150 och utan slirande koppling så reser den sig på 5:an utan koppling.
Helt livsfarligt :gnissla

Det är ju just detta som är så underbart med våra 2T den brutala kraften som finns överallt, troligen är det väll därför det finns fler golfare bland sporthojs åkarna oso,, det krävs bara en boll i golf:D

just det sportisarna gnäller även över att det är mörkt dom borde prova natt enduro 60-80 km mellan träd o buskar med 0,5 meters frigång:brynad

verkar bli hur bra som helst detta nikel:)
 
Hällde i atf olja och det gjorde biffen.
Lite slir när oljan är kall men sen bär det iväg.

Jag har provat med ATF för att kurera slir. Det greppar inte ett dugg bättre än den vanliga oljan när den är varm. Det som skiljer är att ATFen pressas ut snabbare från lamellerna när den är kall.

Lösningar om kopplingen inte orkar hålla emot är:
- Friska lameller och stålplattor och en extra lamell om det inte räcker. Det kan gå att få i en lamell och stålplatta till ibland om man svarvar ner den inre eller yttre tryckplattan.
- Kraftigare fjädrar
- Shimsa upp originalfjädrarna
 
Jag har provat med ATF för att kurera slir. Det greppar inte ett dugg bättre än den vanliga oljan när den är varm. Det som skiljer är att ATFen pressas ut snabbare från lamellerna när den är kall.

Lösningar om kopplingen inte orkar hålla emot är:
- Friska lameller och stålplattor och en extra lamell om det inte räcker. Det kan gå att få i en lamell och stålplatta till ibland om man svarvar ner den inre eller yttre tryckplattan.
- Kraftigare fjädrar
- Shimsa upp originalfjädrarna

Du hade väl bara otur Isf för i denna mc så funkade det väldigt mycket bättre med ATF än med Motul oljan.

Nu har jag inget slir alls när oljan är varm.

Och lameller och mellanläggen är nya.
 
Rev ner ljuddämparen igår och kollade hur den såg ut, och myckert riktigt hade 50% av ullen blåst ut.

Så idag tog jag en sväng till Biltema och handlade lite ull, och även en framskärm.
Här kommer några bilder.

Jag packade dämparen i "2" lager.
Först ett lager, sen najar jag fast ullen med najtråd, därefter många varv med vanlig ståltråd.
Och sen ett lager till, najtråd och ståltråd.
DSC_0166.jpg
DSC_0167.jpg
DSC_0168.jpg
DSC_0169.jpg

Den nya superdyra biltemaskärmen.
DSC_0162.jpg
DSC_0165.jpg

Det är en person som håller på att ladda in filmer i datorn och en kamera kommer hit snart.
Så har vi tur så kanske det kommer en film ikväll.
 
Biltemas skärm är en kopia på Acerbis supermoto stänka. Jag tycker dom är dom snyggaste bara man kapar bort anknäbben:)
 
Biltemas skärm är en kopia på Acerbis supermoto stänka. Jag tycker dom är dom snyggaste bara man kapar bort anknäbben:)

Ja jag är lite kluven på anknäbben jag också.

Jag får Photoshoppa bort den och se vad jag tycker.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top